handdator

Visa fullständig version : fiskolja = GASER


sixx
2004-03-02, 23:55
började med fiskolja på tablett för ett tag sedan, och en polare som oxå tar det varnade att man blev risig i kistan.. men efter två dagar kände jag inget ris i kistan och sa att han hade fel.. men damnit, dag TRE =P gaser som får mig att lämna rummet, haha

provade dock sen att ta lite proviva om dan, och det har hjälpt =) fiskolja kanske bara är en vanefråga.. vad vet jag? tycker fan allt man äter med tärning gör magen lätt orolig, eller gravt ^^

RealElwood
2004-03-03, 08:42
Köp linfröolja ist. Triomega, man luktar inte torsk hela dan samt den smakar bättre...

Sverker
2004-03-03, 12:34
Har ingen bra förklaring till att vissa blir dåliga imagen av fiskoljekapslar. Vissa blir det bara.

Pröva med att ta kapslarna samtidigt med en större måltid som frukost eller lunch. Det fungerar för de flesta ( alla som har prövat så slipper problem, men ingen metod är 100 % ).

pilt77
2004-03-03, 16:19
har använt fiskolja i 3-4 dagar nu. gaserna kom idag, helvete alltså hehe

Uttern
2004-03-03, 17:38
Originally posted by sixx
började med fiskolja på tablett för ett tag sedan, och en polare som oxå tar det varnade att man blev risig i kistan.. men efter två dagar kände jag inget ris i kistan och sa att han hade fel.. men damnit, dag TRE =P gaser som får mig att lämna rummet, haha

provade dock sen att ta lite proviva om dan, och det har hjälpt =) fiskolja kanske bara är en vanefråga.. vad vet jag? tycker fan allt man äter med tärning gör magen lätt orolig, eller gravt ^^

jag käkar också fiskolja, men jag märker inte att jag får gaser utav det.... käkar 1 tablett varje dag till middagen. Märker ingen skillnad på hur min mage beter sig nu, i jämförelse med tidigare. Kanske har med vad man äter utöver oljan också =)

sixx
2004-03-03, 23:40
Originally posted by Sverker
Har ingen bra förklaring till att vissa blir dåliga imagen av fiskoljekapslar. Vissa blir det bara.

Pröva med att ta kapslarna samtidigt med en större måltid som frukost eller lunch. Det fungerar för de flesta ( alla som har prövat så slipper problem, men ingen metod är 100 % ).

ska testa att ta det till en större måltid än frukost då.. middag, så får vi se. provivan har häjlp till viss del so far, men långt ifårn fullt ut =P men vill man skrämma bort folk är fiskolja alla tiders!:naughty:

ceflower
2004-03-04, 19:27
finns läkemedel mot gaser... förvisso receptbelagt, men ändå. känner man en läkare så ^^

Uttern
2004-03-04, 19:33
jag käkar alltid till middagen... lika bra det när man ändå är i köket. =) idag känns magen inte 100%:ig dock... kanske inte har att göra med oljan, fast det + chili con carne.... kanske inte bästa mixen ? eller vad säger ni ? skall se film ikväll :devil:

bruse
2004-03-05, 15:11
Har åxå märkt av gaserna, men utan att testa vidare, verkar jag inte få det av vissa märken, men av andra. Å nu minns jag förståss inte vilka...

Som fiskallergiker är det enda sättet för mig att få i mig omega-3. Det ska vara fiskproteinet man är allergisk mot, för jag spyr av fisk, sill, kräftor osv. Kan va så att det är lite proteinerrester i en del fiskoljetabletter, dräav gaserna?