handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig komma på fötter igen?!!!!! :)


adlan
2013-07-17, 22:05
Tjena!

Jag undrar hur mycket jag ska som 18 åring på 182 cm?
Jag tränar ingenting för tillfället men har tänkt att börja snart....
Jag är mestadels stillasittande för tillfället och kan nämna att jag väger 53-55 kg!
Ja jag vet att jag är underviktig men vill ta mig uppåt nu,!
Kan berätta hur min dag i dag har sett ut med käk:
10:30: 1 kokt ägg, 1 skiva pågen rosta!, 1 skiva Fazer harmoni, mjukost, 3 skivor willys skinka, och keso som pålägg
17:00: färskpotatis( 3 st i något större storlek än ägg, vegetarisk röra gjord på: purjolök, morot, krossade tomater, vegetarisk bacon, keso, olivolja, sallad
20:00: naturell yoghurt3% med jordgubbar, blåbär och lite keso

Kan ta gårdagen också:
10:00: 1 skiva Fazer harmoni, keso, 1 tallrik med blåbär och mjölk
14:00: 1 grapefrukt, 1 glass med naturell yoghurt(2 dl?), och den sista keson på botten på burken
18-:19:00?: 1 vege schnitzel från hälsans kök, 3-4 färskpotatisar, sallad, 1 rödbeta och gräddfil( 2-3 msk?)
21:00: naturell yoghurt och blåbär( 2 dl yoghurt?, och massar med blåbär)

Är ganska kräsen vad gäller mat och det går i perioder hur jag äter.
Men kan ni komma med lite tips och så som kan hjälpa mig?
hade tänkt att gå upp lite innan jag börjar träna för har ingen ork eller energi till det alls:(
Har varit deprimerad och i och med det har jag gått ner i vikt:(, vägde innan runt 65-67!

Swiftey
2013-07-17, 22:18
Grönsaker är rika på vitaminer och mineraler vilket är bra men har lite kalorier och tar upp mycket plats i magen, försök att sänka ner på det vegetariska och öka stegvis maten per dag, tillsätt även lite olja i maten du äter, olivolja/rapsolja ta produkterna du äter men försök att hitta med mera fettprocent. Gillar du fet fisk som lax? Vad sägs om lite ris/potatis/bulgur med kyckling/lax/tonfisk/hög % fett köttfärs och så slänger du på lite rapsolja/olivolja samt 1-2 mackor till med smör på och ett glas mjölk

ryggontXXL
2013-07-17, 22:54
alltså du måste äta mycket mer än det där. Det du äter på en hel dag äter jag på en måltid:(

Är du någon form av vegetarian eller någon annan trädnisse? Om ja så ligger problemet där. Du måste äta typ 10kg äckliga bönor för att bli mätt.
Om inte så måste du börja äta kött samt en massa kolhydrater!

adlan
2013-07-17, 23:03
Är inte vegetarian...
Morsan är, men hon äter kyckling och fisk^^

Simonbaws
2013-07-17, 23:33
du måste börja äta riktig mat, inte leva på små mellanmål.. Börja ät pasta,ris med någon fet sås och en köttbit/kyckling!

AlmostRipped
2013-07-17, 23:39
Är inte vegetarian...
Morsan är, men hon äter kyckling och fisk^^

Ät mycket kyckling och fisk då, samt lägg till lite kolhydrater.

Sen behöver du nog inte snåla in så mycket på fetterna, lite Avocado är alltid gott t ex...