handdator

Visa fullständig version : Jamie oliver!


Captainwide
2013-07-17, 13:22
Nå, vad tycker ni om "den nakne kocken"?
Någon som har provat hans rätter och vad tyckte ni?
Vad tycker ni om hans program och alla projekt?
Vad tycker ni om killen själv?
Diskutera!

Jag själv fick inspiration till tråden av hans nya app "Jamie olivers recipes" eller något liknande. Jag älskar hans program och är väldigt sugen på hans recept (med några egna twistar såklart ;) ).

knuckles
2013-07-17, 13:28
Lite för mycket läsp. För lite kött i sina rätter, ser oftast ut som vegetariskt. Projekten är ok.

Captainwide
2013-07-17, 13:42
Lite för mycket läsp. För lite kött i sina rätter, ser oftast ut som vegetariskt. Projekten är ok.

Stör mig inte så mycket på läspen. :) Angående köttet så ingick det lite i twisten jag skrev om ovan så håller helt med. Men erkänn att det ser riktigt underbart ut! Aldrig funderat på att prova något av hans recept? (I dina egna mått).

knuckles
2013-07-17, 13:45
Stör mig inte så mycket på läspen. :) Angående köttet så ingick det lite i twisten jag skrev om ovan så håller helt med. Men erkänn att det ser riktigt underbart ut! Aldrig funderat på att prova något av hans recept? (I dina egna mått).

Jo, speciellt något av hans snabba recept. Det var ett recept med stekta räkor har jag för mig.

Rakanichy
2013-07-17, 14:19
har prövat massor av hans snabba 15-minuters recept. Måste säga att dom är väldigt väldigt bra!

luckyboi
2013-07-17, 14:21
har prövat massor av hans snabba 15-minuters recept. Måste säga att dom är väldigt väldigt bra!

Indeed, en receptbok jag rekommenderar. Många gånger väldigt udda kombinationer som smakar fantastiskt.

Wzup2u
2013-07-17, 16:56
snåla portioner.
inte spec imponerad av rätterna, har alltid lagat det jag gillar och efter egna recept i huvudet =) blir nog så när man själv jobbar i kök varje dag.

annars har jag 1 av hans knivar jag använder mkt bra grejer, till bra priser.

Captainwide
2013-07-17, 17:24
ZLACeu9oMvg

sTZpD_YommU

HcnBGyvBhkc

Captainwide
2013-07-17, 17:25
har prövat massor av hans snabba 15-minuters recept. Måste säga att dom är väldigt väldigt bra!

Inga recept du kommer ihåg från huvudet eller så? :)

Faran
2013-07-17, 18:02
Jag stör mig bara på att han har så sjukt mycket olivolja på allting. Mer är inte alltid bättre. En sallad gjord av honom täcker fan hela dagens kaloribehov.

TsTWFsEi0aE

knuckles
2013-07-17, 18:07
Jag stör mig bara på att han har så sjukt mycket olivolja på allting. Mer är inte alltid bättre. En sallad gjord av honom täcker fan hela dagens kaloribehov.

TsTWFsEi0aE

Haha det är sant han skvättar olivolja på ALLT.

raddum
2013-07-17, 19:05
Jag stör mig bara på att han har så sjukt mycket olivolja på allting. Mer är inte alltid bättre. En sallad gjord av honom täcker fan hela dagens kaloribehov.



Precis min tanke, det finns inga gränser för olivolja verkar det som

StarkaUlf
2013-07-17, 19:42
Jag gillar han. Kul att titta på. Inte som Ramsey.

Har gjort den gravade laxen i ovanstående film. Blev riktigt lyckat, otroligt gott och sjukt fin färg när den skiftar mellan orange, gul & röd.

Captainwide
2013-07-18, 13:53
Visst, håller med om det där med oljan men han gillar ju det. Ingen har sagt att ni måste ha så mycket olja på era grejer! ;)

Håller med, även om jag gillar Ramsey väldigt mycket också!
Roligt att höra. Jag funderar på att prova på hans "chicken curry" som finns på hans app. Dock i mina egna mått! :D

Faran
2013-07-18, 19:19
Visst, håller med om det där med oljan men han gillar ju det. Ingen har sagt att ni måste ha så mycket olja på era grejer! ;)

Håller med, även om jag gillar Ramsey väldigt mycket också!
Roligt att höra. Jag funderar på att prova på hans "chicken curry" som finns på hans app. Dock i mina egna mått! :D

Nä det är sällan man följer recept slaviskt, utan man ändrar ju efter egen smak. Om jag lagar mat efter ett JO-recept så kanske jag använder en liten flaska olivolja istället för en stor. ;)
Annars gillar jag honom. Han har skön entusiasm, lagar rolig mat och är rätt rolig öht. Sen verkar han ha en genuin vilja göra skillnad i världen genom att använda mycket ekologiskt och närodlat/egenodlat, samt försöker få folk att förbättra sin kost.

Avsnittet som Captainwide länkar några klipp från borde ni se.

Captainwide
2013-07-21, 22:52
Lycka till med frukosten imorgon grabbar!

AgHgbn_sVUw

rf1IzGQ2TfU

Tomten
2013-07-22, 00:48
Lycka till med frukosten imorgon grabbar!

AgHgbn_sVUw

rf1IzGQ2TfU

Han lagar säkert god mat, men han gör konstiga saker och ibland undrar man vad han pysslar med.

- Varför ska han envisas med att använda både olivolja och smör samtidigt?

- Varför använder man metall-redskap i en non-stick panna? Du förstör pannan. Han använder först en gaffel, sen en stekspade i metall.