handdator

Visa fullständig version : undvika att tappa hår?


björne92
2013-07-17, 12:57
är detta möjligt, att man kan fördröja utvecklingen och vad ska man då göra? jag börjar bli lite rädd då kan tycker de verkar som kanterna börjat tunna ur lite? hur funkar medlen man tar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Pzorz
2013-07-17, 13:01
Acceptera läget.

knuckles
2013-07-17, 13:02
Silvertejp fixar allt.

Alkro
2013-07-17, 13:13
Jag ser många tunnhåriga med keps på gymmet, jag antar att värmen gör så att håret har bättre chans att växa tillbaka.

björne92
2013-07-17, 13:16
kan inte användandet av keps/mössa förstöra? jobbar på donken så bär keps rätt mycket

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Viktor_Balck
2013-07-17, 13:25
Jag ser många tunnhåriga med keps på gymmet, jag antar att värmen gör så att håret har bättre chans att växa tillbaka.

Japp, det är korrekt. Dock bättre med mössa då växer håret tillbaka inom några veckors tid.

Fredszky
2013-07-17, 13:28
Har en polare som började med hallonkräm och efter det har han haft en markant återväxt och förtjockning av håret!

Arne Persson
2013-07-17, 13:33
Börja råkura, tappa håret, renraka dig en riktig byggarstereotypfrissa.:)

Viktor_Balck
2013-07-17, 13:34
Har en polare som började med hallonkräm och efter det har han haft en markant återväxt och förtjockning av håret!

Vissa föredrar jordgubbskräm, då dricker man och masserar in krämen i hårbotten morgon och kväll.

BigIron
2013-07-17, 13:46
Raka av det med hyvel, vaxa och säg att du är baddybilder om nån frågar

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Phil_Heath.JPG/220px-Phil_Heath.JPG

Sir Beef A Lot
2013-07-17, 13:52
Lösningen:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgtWsPCcAg5QNjUoHHdXFU9IeZr-W1AkBnqKoFaEOBTfCyTwsq

björne92
2013-07-17, 14:23
Har en polare som började med hallonkräm och efter det har han haft en markant återväxt och förtjockning av håret!

vadå för hallonkräm hahah?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-07-17, 14:23
Börja råkura, tappa håret, renraka dig en riktig byggarstereotypfrissa.:)

haha mr olympia, here I come!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-07-17, 14:24
Lösningen:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgtWsPCcAg5QNjUoHHdXFU9IeZr-W1AkBnqKoFaEOBTfCyTwsq

haha fan va sjuk :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

tp_88
2013-07-17, 14:37
vadå för hallonkräm hahah?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ekströms Original.

http://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/415489/images/2008/image-aspx_22268929.jpg

björne92
2013-07-17, 14:55
Ekströms Original.

http://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/415489/images/2008/image-aspx_22268929.jpg

driver ni? hahaha

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

tossefar
2013-07-17, 15:02
Har det börjat tunnas ut redan vid 21 års ålder så får du nog leva med att inte ha hår på skallen.

Fredszky
2013-07-17, 15:06
driver ni? hahaha

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Testa! Du förlorar ju inte så mycket, 13:90/L tar dom uppe på ICA. En behandling går på ca 1 dl beläggning på önskat hårområde, samt 2-3 dl oralt intag.

Ha på en keps om du ska gå ut bara, för det ser inte så snyggt ut när det sitter på, men jävlar vilket bra resultat sen! Låt verka ca 3-4 timmar tills det torkat in ordentligt.

En bonus är ju att du alltid har mat med dig på skallen, om du skulle bli hungrig ute eller så.

tossefar
2013-07-17, 15:41
Testa! Du förlorar ju inte så mycket, 13:90/L tar dom uppe på ICA. En behandling går på ca 1 dl beläggning på önskat hårområde, samt 2-3 dl oralt intag.

Ha på en keps om du ska gå ut bara, för det ser inte så snyggt ut när det sitter på, men jävlar vilket bra resultat sen! Låt verka ca 3-4 timmar tills det torkat in ordentligt.

En bonus är ju att du alltid har mat med dig på skallen, om du skulle bli hungrig ute eller så.

Kompis, skämtet var inte så kul från början. Sluta mjölka.

Gpajpen
2013-07-17, 16:31
Kompis, skämtet var inte så kul från början. Sluta mjölka.
Damn straight

Wzup2u
2013-07-17, 17:03
vet ej men en sak som funkar som jag fick tjockare hår av är... saxar detta från en sida...
Hur man får tjockare hår genom kosten

Många kvinnor får mindre än det rekomenderade intaget av protein ca 37-50 gram. Protein är viktigt för att få ett så starkt, fylligt och tjock hår som möjligt, eftersom hår byggs upp av protein. Fisk, ägg, sojabönor, kvarg och valnötter är exempel på proteinrik mat som kan ge dig tjockare och friskare hår.

En annan viktig komponent för att hålla ditt hår ungt och friskt är att äta mat som är rik på antioxidanter. Antioxidanter hjälper ditt hår att stå emot hormonella förändringar som inträffar med åldern och låter ditt hår verka yngre, friskare och tjockare än vad det annars skulle vara. För att få i sig rätt antioxidanter för håret så bör man äta fukter och grönsaker med följande färger, rött, orange, grönt och lila. Exempel på dessa livsmedel i tidigare nämn färgordning kan vara jordgubbar, körsbär, tomater, paprika, aprikoser, apelsiner, mango, morötter pumpa, sparris, spenat, vindruvor, kiwi, brocolli, björnbär, plommon, russin samt blåbär.

Det finns också vissa väldigt nyttiga fetter för håret som du hittar ibland annat avokado, olika nötter så som valnötter, frön, samt i fisk som till exempel tonfisk, makrill och lax.

hjälpte faktist och mitt hår blev iaf tjockare.

björne92
2013-07-17, 17:06
Har det börjat tunnas ut redan vid 21 års ålder så får du nog leva med att inte ha hår på skallen.

är 20, men alltid haft hyssat tunt hår men ja menar, sidorna som man kannfå när man blir äldre att jag tappat lite hår där, kan dock bara va jag som inbillar mig

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sniggel
2013-07-17, 17:07
Om du vill ta till även ej (ännu?) bevisade tips så sluta använda kreatin helt och hållet. Om det gör något öht så lär det iaf vara att dra ut på hårtappet. Men du lär inte märka det eftersom effekten isåfall är minimal samt att du inte har en klon att jämföra med.
Det bästa är nog att acceptera det med tanke på att det är inprogrammerat i generna trots allt.
Rogaine?

björne92
2013-07-17, 17:12
vet ej men en sak som funkar som jag fick tjockare hår av är... saxar detta från en sida...
Hur man får tjockare hår genom kosten

Många kvinnor får mindre än det rekomenderade intaget av protein ca 37-50 gram. Protein är viktigt för att få ett så starkt, fylligt och tjock hår som möjligt, eftersom hår byggs upp av protein. Fisk, ägg, sojabönor, kvarg och valnötter är exempel på proteinrik mat som kan ge dig tjockare och friskare hår.

En annan viktig komponent för att hålla ditt hår ungt och friskt är att äta mat som är rik på antioxidanter. Antioxidanter hjälper ditt hår att stå emot hormonella förändringar som inträffar med åldern och låter ditt hår verka yngre, friskare och tjockare än vad det annars skulle vara. För att få i sig rätt antioxidanter för håret så bör man äta fukter och grönsaker med följande färger, rött, orange, grönt och lila. Exempel på dessa livsmedel i tidigare nämn färgordning kan vara jordgubbar, körsbär, tomater, paprika, aprikoser, apelsiner, mango, morötter pumpa, sparris, spenat, vindruvor, kiwi, brocolli, björnbär, plommon, russin samt blåbär.

Det finns också vissa väldigt nyttiga fetter för håret som du hittar ibland annat avokado, olika nötter så som valnötter, frön, samt i fisk som till exempel tonfisk, makrill och lax.

hjälpte faktist och mitt hår blev iaf tjockare.

så du käkade båda dessa varje dag eller under en period?:-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

bighulken
2013-07-17, 17:19
ja fy fasiken!!! en del får leva hela livet med hår på huve......vad jobbigt å dyrt att klippa via frisör å krejjer.

det större problemet är senare när allt hår ramlat ner på bröstet å ryggen,i stället!!!!!
MR:silver rygg.............lol.

Med vänlig hälsning//

ryggontXXL
2013-07-17, 17:19
Inte ett enda bra svar på hela tråden.. hallonkräm, for real?

låt ryggontXXL hjälpa dig. Det enda som är vetenskapligt bevisat att hjälpa är minoxidil och finasterid. Minoxidil kan hittas i Rogaine, eller Kirklands minoxidil där det senare är billigare. Det finns i 2.5%, 5 % samt 10% och 15% fast för 10/15 för du byta märke till dualgen tror jag det heter. Detta är en lösning som du applicerar topikalt på skallen.

Minoxidil fungerar sällan själv och brukar kombineras med finasterid som du tar oralt, 1mg eller 1.25mg beroende på ifall du köper propecia eller proscar.

Ska även tillägga att det finns dutasterid som är ännu ver kraftfullt fast endast de mest skalliga och desperata vågar gå denna väg;)

Utöver detta finns det andra preparat som sägs göra håret starkare. Bland annat priorin, silicea samt biotinin. Även nizoral schampo som innehåller ketoconazole som är skonsamt för hårbotten är en bra ingrediens att ha med i din bryggd.

Jag kör på samtliga ovanstående för att även jag är väldigt ung och ser en tendens att håret tappas.

här är en bild på min stash:
http://tinypic.com/view.php?pic=nywghl&s=5

Sniggel
2013-07-17, 17:22
ja fy fasiken!!! en del får leva hela livet med hår på huve......vad jobbigt å dyrt att klippa via frisör å krejjer.

det större problemet är senare när allt hår ramlat ner på bröstet å ryggen,i stället!!!!!
MR:silver rygg.............lol.

Med vänlig hälsning//

Haha. All that awkward hair growth is awkward :P

björne92
2013-07-17, 17:35
tyvär har de börjat komma där också -.-

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-07-17, 17:39
Inte ett enda bra svar på hela tråden.. hallonkräm, for real?

låt ryggontXXL hjälpa dig. Det enda som är vetenskapligt bevisat att hjälpa är minoxidil och finasterid. Minoxidil kan hittas i Rogaine, eller Kirklands minoxidil där det senare är billigare. Det finns i 2.5%, 5 % samt 10% och 15% fast för 10/15 för du byta märke till dualgen tror jag det heter. Detta är en lösning som du applicerar topikalt på skallen.

Minoxidil fungerar sällan själv och brukar kombineras med finasterid som du tar oralt, 1mg eller 1.25mg beroende på ifall du köper propecia eller proscar.

Ska även tillägga att det finns dutasterid som är ännu ver kraftfullt fast endast de mest skalliga och desperata vågar gå denna väg;)

Utöver detta finns det andra preparat som sägs göra håret starkare. Bland annat priorin, silicea samt biotinin. Även nizoral schampo som innehåller ketoconazole som är skonsamt för hårbotten är en bra ingrediens att ha med i din bryggd.

Jag kör på samtliga ovanstående för att även jag är väldigt ung och ser en tendens att håret tappas.

här är en bild på min stash:
http://tinypic.com/view.php?pic=nywghl&s=5

tackar någon som kan, hur har de funkat för dig? jag som inte börjat tappa jättemycket, bara börjar ana där vid gubb vikarna, hur mycket skulle de kosta att köpa en rogaine och om de behövs något till och hur länge använder man?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

ryggontXXL
2013-07-17, 17:41
tackar någon som kan, hur har de funkat för dig? jag som inte börjat tappa jättemycket, bara börjar ana där vid gubb vikarna, hur mycket skulle de kosta att köpa en rogaine och om de behövs något till och hur länge använder man?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


kolla PM.

björne92
2013-07-17, 17:45
gör rpgaine också att du får tjockare hår?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

ryggontXXL
2013-07-17, 17:58
gör rpgaine också att du får tjockare hår?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Rogaine är en vasodilator, d.v.s. den kommer öppna upp hårsäckarna så att de får mer blod och syre.

Jag skulle dock inte lita på den med tanke på att den inte stoppar det egentliga problemet, d.v.s. DHT, ett enzym som går ned till hårroten, och stryper tillförseln av näring. Finasterid minskar DHT med 80%.

Wzup2u
2013-07-17, 18:35
gör rpgaine också att du får tjockare hår?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

vet kompisar som kört det skräp så fort du slutar med det same shit result...
hmm till din fråga du ställde mig.
ja mycket nötter,avokado, fett, vitaminer i form av frukt osv osv ger faktist bra resultat på tjockare och finare hår.

ryggontXXL
2013-07-17, 18:54
vet kompisar som kört det skräp så fort du slutar med det same shit result...
hmm till din fråga du ställde mig.
ja mycket nötter,avokado, fett, vitaminer i form av frukt osv osv ger faktist bra resultat på tjockare och finare hår.

I beg to differ

http://tinypic.com/view.php?pic=kf1uo0&s=5

Baronpanda
2013-07-17, 19:24
Finisteride, som tagits upp tidigare dock verkar det bara som att der är effektivt på "hättan" av huvudet inte på sidorna,flikar utan den verkar mest på toppen av skallen.

Av någon anledning är det så den agerar den kan hjälpa mot hättan men annars så gör den inte så mycket.

ryggontXXL
2013-07-17, 19:26
Finisteride, som tagits upp tidigare dock verkar det bara som att der är effektivt på "hättan" av huvudet inte på sidorna,flikar utan den verkar mest på toppen av skallen.

Av någon anledning är det så den agerar den kan hjälpa mot hättan men annars så gör den inte så mycket.

Har aldrig sett någon tappa hår på bakhuvudet eller på sidorna längst ned:S

Finasterid hjälper emot det hår som är sårbara emot DHT, d.v.s. det hår du har mitt i skallen och ned mot pannan, d.v.s. det hår man tappar när man drabbas av ärftligt håravfall, inklusive flikarna.

liftbig
2013-07-17, 19:35
Jag tappar också, börjat bli tunt uppe på skallen... Får lite ågren över det ibland men vafan, får kompensera med muskler istället. Brukar vara rakad ändå men det är alltid snyggt om det syns att det finns hår och man har lite stubb så det inte blir som en biljardkula.

Trivs bra i snaggat men det är det här med tjejer och det man tänker på... hittills har jag inte haft några problem med det när man varit rakad men vem vet.

Bästa är nog att acceptera det bara, skaffa en solbränna också så ser du friskare ut.

Beelz
2013-07-17, 19:49
jag skulle gärna bli lite tunnhårig, mitt hår växer som en jävla skog, och tjockt blir det också... Kan inte raka mig eller ha kort för jag så jävla stort huvud :D

Asdf
2013-07-17, 20:07
Körde finasterid i 1,5år men märkte ingen skillnad på före och efter foton. Mekanismen är tydligen bromsande men jag ansåg det mer lämpligt att tappa håret än att kurera mediciner i flera år med ev biverkningar

Lär säkerligen komma någon ny metod de närmsta åren som är bättre

ryggontXXL
2013-07-17, 20:09
Körde finasterid i 1,5år men märkte ingen skillnad på före och efter foton. Mekanismen är tydligen bromsande men jag ansåg det mer lämpligt att tappa håret än att kurera mediciner i flera år med ev biverkningar

Lär säkerligen komma någon ny metod de närmsta åren som är bättre

Nu ska jag inte göra reklam men som de flesta mediciner så fungerar det olika från person till person.

Asdf
2013-07-17, 20:29
Nu ska jag inte göra reklam men som de flesta mediciner så fungerar det olika från person till person.

Jo det stod det på pubmed med. Det är olika för hur många som dels behåller det, samt hur många som även får återväxt på toppen. Faktum kvarstår att man nog ogärna vill råka ut för vad en flerårig kur på receptbelagda tabletter kan åstadkomma i biverkningar och om man vill riskera det

Mackan58
2013-07-17, 20:35
Läste en tråd på Misc förut med massa bra tips. Jag hittar den inte nu men sök runt lite där imo!

regars unkel maegon

Hemi
2013-07-17, 21:37
Har aldrig tappat hår utom när jag åt starka smärtstilande en längre period, då kom håret ut i tovor. Andra jag känner har samma erfarenhet, så har ni svårare idrottskador så kan man tänka på det, hantera smärtan utan eller lev med bieffekterna.

strikt
2013-07-17, 21:52
Ifall du redan vet att håret kommer försvinna eller tunnas ut och det inte kommer bli bra.

Just do it, så det blir en del av din profil i tidig ålder.

Blir inte manligare än så här.

-7ar_X4cHQk

Nordenator
2013-07-17, 22:12
Jag testade rogaine helt utan lycka där när det började för ett antal år sedan. Istället för att våndas i år och testa kurer hit och dit så valde jag hårklippare och hyvel. Jag ångrar det inte idag. För de flesta jag känner nu mer är det mer konstigt då jag visar bilder då jag faktiskt hade hår på skallen än då jag har det bortrakat. Det blir ju däremot en rätt radikal skillnad precis i början, men jag tycker det ser helt förjävligt ut när folk med taskig hårväxt envisas med att odla.

strikt
2013-07-17, 22:20
Get some sunshine på det renrakade huvudet och se till att alltid ha det riktigt rakat så ser det oftast bra ut på de flesta, gäller bara att vänja sig vid en ny profil.

strikt
2013-07-17, 22:25
Bas Rutten pratar om när han rakade sitt huvud och tiden som modell

njO_9mxV890

Xtronal
2013-07-17, 22:43
För ungefär fem år sedan åkte jag till Finland för att finna svaret på hur man kan undvika att tappa håret, det jag fann var extraordinärt.

Jag tog finlandsfärjan från Stockholm och hamnade i Helsingfors. I Helsingfors träffade jag en släkting, Veikko. Veikko har sedan barnsben varit en av de få män i Finland som har kontakt med den gamla klanen koorpiklani, medicinmännens klan. Veikko var tydlig med att framföra att medicinmännen skulle kunna bota min sjukdom vilket han kallade "alaston mies, men för att göra detta var jag tvungen att visa mig värdig för medicinmännen.

Vi åkte till Rovanjemi och där skulle jag både testas och bli botad. Prövningen jag skulle gå igenom var tufft, speciellt för en man i sina yngre dagar.

Medicinmännen sa åt mig att basta sauna med dem innan prövningen, inte förrän jag kommit in i bastun insåg jag att detta var prövningen. I bastun satt det tio nakna Victoria Secret modeller och fnittrade, jag insåg direkt att detta var för bra för att vara sant.

Ledaren över medicinmännen sa åt mig att jag skulle klara prövningen om jag klarade av att sitta i bastun i sextio minuter utan att få erektion. Ledaren sa att detta var det ultimata testet och klarar jag av detta har jag visat att jag är en äkta man med superb självkontroll.

Jag slet av mig handduken och satte mig i mitten av alla modeller och klockan började ticka. Jag började i detta läge tänka på vad Carnes skulle ha sagt, det måste ha varit något i stilen "Jag har redan legat med flera Victoria Secret Modeller så jag ska visa medicinmännen vem som är mest ALPHA i gänget". En av modellerna lapdancade mig under tiden då jag tänkte på Carnes.

Trettio minuter gick och jag fick upp fler medlemmar från Kolozzeum i huvudet, tänk om King Grub skulle kunnat ha sett mig i detta ögonblick - han skulle vara stolt. Tiden passerade och jag klarade av testet. Medicinmännen gav mig en ring som de alla bar med stolthet, med medicinmännens märke. Ledaren över medicinmännen smörjde in mitt huvud med lera från de djupaste av skogar och efter fem år har jag fortfarande inte tappat ett hårstrå.

björne92
2013-07-17, 23:15
vet kompisar som kört det skräp så fort du slutar med det same shit result...
hmm till din fråga du ställde mig.
ja mycket nötter,avokado, fett, vitaminer i form av frukt osv osv ger faktist bra resultat på tjockare och finare hår.

funkar äpplen också haha för vi har eget äppel träd, isåfall ska ja stoppa iig några :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-07-17, 23:18
Jag tappar också, börjat bli tunt uppe på skallen... Får lite ågren över det ibland men vafan, får kompensera med muskler istället. Brukar vara rakad ändå men det är alltid snyggt om det syns att det finns hår och man har lite stubb så det inte blir som en biljardkula.

Trivs bra i snaggat men det är det här med tjejer och det man tänker på... hittills har jag inte haft några problem med det när man varit rakad men vem vet.

Bästa är nog att acceptera det bara, skaffa en solbränna också så ser du friskare ut.

problemet är att jag inbillat mig att ja kommer se väldigt töntig ut i snaggat, tur man har tjej redan :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-07-17, 23:23
För ungefär fem år sedan åkte jag till Finland för att finna svaret på hur man kan undvika att tappa håret, det jag fann var extraordinärt.

Jag tog finlandsfärjan från Stockholm och hamnade i Helsingfors. I Helsingfors träffade jag en släkting, Veikko. Veikko har sedan barnsben varit en av de få män i Finland som har kontakt med den gamla klanen koorpiklani, medicinmännens klan. Veikko var tydlig med att framföra att medicinmännen skulle kunna bota min sjukdom vilket han kallade "alaston mies, men för att göra detta var jag tvungen att visa mig värdig för medicinmännen.

Vi åkte till Rovanjemi och där skulle jag både testas och bli botad. Prövningen jag skulle gå igenom var tufft, speciellt för en man i sina yngre dagar.

Medicinmännen sa åt mig att basta sauna med dem innan prövningen, inte förrän jag kommit in i bastun insåg jag att detta var prövningen. I bastun satt det tio nakna Victoria Secret modeller och fnittrade, jag insåg direkt att detta var för bra för att vara sant.

Ledaren över medicinmännen sa åt mig att jag skulle klara prövningen om jag klarade av att sitta i bastun i sextio minuter utan att få erektion. Ledaren sa att detta var det ultimata testet och klarar jag av detta har jag visat att jag är en äkta man med superb självkontroll.

Jag slet av mig handduken och satte mig i mitten av alla modeller och klockan började ticka. Jag började i detta läge tänka på vad Carnes skulle ha sagt, det måste ha varit något i stilen "Jag har redan legat med flera Victoria Secret Modeller så jag ska visa medicinmännen vem som är mest ALPHA i gänget". En av modellerna lapdancade mig under tiden då jag tänkte på Carnes.

Trettio minuter gick och jag fick upp fler medlemmar från Kolozzeum i huvudet, tänk om King Grub skulle kunnat ha sett mig i detta ögonblick - han skulle vara stolt. Tiden passerade och jag klarade av testet. Medicinmännen gav mig en ring som de alla bar med stolthet, med medicinmännens märke. Ledaren över medicinmännen smörjde in mitt huvud med lera från de djupaste av skogar och efter fem år har jag fortfarande inte tappat ett hårstrå.

har du varit i samma rum som snoop dog eller :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Baronpanda
2013-07-17, 23:30
har du varit i samma rum som snoop dog eller :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Snoop Lion, om jag får be.

Sniggel
2013-07-18, 00:28
Rogaine är en vasodilator, d.v.s. den kommer öppna upp hårsäckarna så att de får mer blod och syre.

Jag skulle dock inte lita på den med tanke på att den inte stoppar det egentliga problemet, d.v.s. DHT, ett enzym som går ned till hårroten, och stryper tillförseln av näring. Finasterid minskar DHT med 80%.

Vilket isåfall styrker min hypotes om att man ska undvika kreatin. Kreatin höjer nämligen DHT med några hundra procent.
Tar man rogaine lär man helt och hållet sluta med kreatin isåfall (om man tar det, vilket jag tycker man ska göra om man är intresserad av att bygga maximalt med muskler).

bighulken
2013-07-18, 05:27
För ungefär fem år sedan åkte jag till Finland för att finna svaret på hur man kan undvika att tappa håret, det jag fann var extraordinärt.

Jag tog finlandsfärjan från Stockholm och hamnade i Helsingfors. I Helsingfors träffade jag en släkting, Veikko. Veikko har sedan barnsben varit en av de få män i Finland som har kontakt med den gamla klanen koorpiklani, medicinmännens klan. Veikko var tydlig med att framföra att medicinmännen skulle kunna bota min sjukdom vilket han kallade "alaston mies, men för att göra detta var jag tvungen att visa mig värdig för medicinmännen.

Vi åkte till Rovanjemi och där skulle jag både testas och bli botad. Prövningen jag skulle gå igenom var tufft, speciellt för en man i sina yngre dagar.

Medicinmännen sa åt mig att basta sauna med dem innan prövningen, inte förrän jag kommit in i bastun insåg jag att detta var prövningen. I bastun satt det tio nakna Victoria Secret modeller och fnittrade, jag insåg direkt att detta var för bra för att vara sant.

Ledaren över medicinmännen sa åt mig att jag skulle klara prövningen om jag klarade av att sitta i bastun i sextio minuter utan att få erektion. Ledaren sa att detta var det ultimata testet och klarar jag av detta har jag visat att jag är en äkta man med superb självkontroll.

Jag slet av mig handduken och satte mig i mitten av alla modeller och klockan började ticka. Jag började i detta läge tänka på vad Carnes skulle ha sagt, det måste ha varit något i stilen "Jag har redan legat med flera Victoria Secret Modeller så jag ska visa medicinmännen vem som är mest ALPHA i gänget". En av modellerna lapdancade mig under tiden då jag tänkte på Carnes.

Trettio minuter gick och jag fick upp fler medlemmar från Kolozzeum i huvudet, tänk om King Grub skulle kunnat ha sett mig i detta ögonblick - han skulle vara stolt. Tiden passerade och jag klarade av testet. Medicinmännen gav mig en ring som de alla bar med stolthet, med medicinmännens märke. Ledaren över medicinmännen smörjde in mitt huvud med lera från de djupaste av skogar och efter fem år har jag fortfarande inte tappat ett hårstrå.

precis så är det!!!!!......när man har mkt av testosteron i sig(det manliga könshormonet), då föreligger risk att hår på huvudet slutar att växa.detta styrs ofta genetiskt via släkten osv.så detta var ett prov på detta!!!!!
för jag hade aldrig kunnat sitta där i sauna med dessa tjejer,utan att få stånd.....har bevisligen varit utsatt för detta.pinsamt var det.....!!!

så lite produktion av testo=mindre risk för att hår på huvudet slutar att växa.
Detta är naturens sätt att signalera(mäniskan),detta är en viril person,dock inte så roligt när man är ung!!!!!

så det har både fördelar å nackdelar! men är även genetiskt betingat.kolla släkten minst 3 generationer tillbaka,både på den kvinnliga sidan å manliga,så får man ofta veta om det ligger i släkten att tappa av håret på huvudet.(jag hade detta på morsans sida,typ 3 gen steg bort.morsans farfar var flintis i Finland.osv.....

men!!!...för att understryka!!....alla slutar inte håret att växa på,även fast de har hög testo nivå.......

sen så tappar alla håret,men skillnaden är:att på många växer det ordentligt hela tiden,så det märks inte.

Med vänlig hälsning//

ryggontXXL
2013-07-18, 08:48
^ nej det är en myt att de som tappar håret har mycket testosteron. Det handlar enbart om att man har genen som kodar för känsligheten för enzymet DHT som jag förklarade ovan har dålig inverkan på håret.

Det är även en myt att man ska kolla på sin morfar/mammas sida.

xodd
2013-07-18, 09:41
Kan vi inte bara klargöra en sak. Testosteron blir enzymatiskt omvandlat till dihydrotestosteron via 5alfa-reduktas.

DHT - hormon
5alfa-reduktas - enzym.

Många läkemedel mot ärfligt håravfall är 5alfa-reduktas hämmare.

Tricce
2013-07-18, 10:14
Propecia dock med risken för div otrevliga bieffekter ;)

björne92
2013-07-18, 10:33
Snoop Lion, om jag får be.

haha juste, förlåt mig :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-07-18, 10:43
precis så är det!!!!!......när man har mkt av testosteron i sig(det manliga könshormonet), då föreligger risk att hår på huvudet slutar att växa.detta styrs ofta genetiskt via släkten osv.så detta var ett prov på detta!!!!!
för jag hade aldrig kunnat sitta där i sauna med dessa tjejer,utan att få stånd.....har bevisligen varit utsatt för detta.pinsamt var det.....!!!

så lite produktion av testo=mindre risk för att hår på huvudet slutar att växa.
Detta är naturens sätt att signalera(mäniskan),detta är en viril person,dock inte så roligt när man är ung!!!!!

så det har både fördelar å nackdelar! men är även genetiskt betingat.kolla släkten minst 3 generationer tillbaka,både på den kvinnliga sidan å manliga,så får man ofta veta om det ligger i släkten att tappa av håret på huvudet.(jag hade detta på morsans sida,typ 3 gen steg bort.morsans farfar var flintis i Finland.osv.....

men!!!...för att understryka!!....alla slutar inte håret att växa på,även fast de har hög testo nivå.......

sen så tappar alla håret,men skillnaden är:att på många växer det ordentligt hela tiden,så det märks inte.

Med vänlig hälsning//

min farfar och farsa har haft bra hårväxt, tunnjåriga men a
har aldrig böivit skalliga, hoppas jag får ärva de :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

BobaFett
2013-07-18, 10:52
Tänkte prova rogaine men ångrade mig när jag fick läsa om bieffekterna. Tydligen så kan man få vätskeansamlingar i kroppen och det är det sista man vill om man vill hålla sig rippad. Dessa vätskeansamlingar kan till och med få ansiktet att se ut att tillhöra en helt annan person. Man ser för jävlig ut helt enkelt.

Tänker inte ens tala om propecia och sånt skit. Vill inte mixtra med sånt som kan påverka ens möjligheter att bygga muskler.

Hellre vara i grym form och tunnhårig.

ryggontXXL
2013-07-18, 10:55
Tänkte prova rogaine men ångrade mig när jag fick läsa om bieffekterna. Tydligen så kan man få vätskeansamlingar i kroppen och det är det sista man vill om man vill hålla sig rippad. Dessa vätskeansamlingar kan till och med få ansiktet att se ut att tillhöra en helt annan person. Man ser för jävlig ut helt enkelt.

haha vattenskalle.. nee folk tar för hårt på ev bieffekter. Har kört minoxidl i två år snart utan några vätskeansamlingar,)

Sniggel
2013-07-18, 13:39
Tänkte prova rogaine men ångrade mig när jag fick läsa om bieffekterna. Tydligen så kan man få vätskeansamlingar i kroppen och det är det sista man vill om man vill hålla sig rippad. Dessa vätskeansamlingar kan till och med få ansiktet att se ut att tillhöra en helt annan person. Man ser för jävlig ut helt enkelt.

Tänker inte ens tala om propecia och sånt skit. Vill inte mixtra med sånt som kan påverka ens möjligheter att bygga muskler.

Hellre vara i grym form och tunnhårig.

Tycker det låter som du har två val:

1. Begränsa din muskeltillväxt, riskera vattenansamlingar och minska håravfall i någon utsträckning.

2. Låta naturen ha sin gång och ha alla möjligheter för att bygga muskler, inklusive kreatin ;)

BobaFett
2013-07-18, 15:15
Har kört minoxidl i två år snart utan några vätskeansamlingar,)

Fast vad har du för form? Det kanske inte märks på dig.