handdator

Visa fullständig version : Tips på matställe i Malmö


Eldis
2013-07-16, 20:52
Tjenare!

Blev inspirerad av en tidigare tråd om lunchställen och ville höra om era favorit ställen i Malmö.

Jag är ett stort fan av filefrossa på rådhuskällaren och de olika bruncherna :).

Så shoot! Alla ställen med stora portioner och gott käk välkomnas.

Tjosan!

broman
2013-07-16, 20:54
Rosegarden vid gustav adolfs torg, asiatisk lunchbuffé för 92 kr. Väldigt mycket att välja på!

Degpekka
2013-07-17, 00:44
La empanada(?) vid tingsrätten har rejäla portioner och där kan man väl käka lite då och då utan att tröttna! :) Allt möjligt att välja på och långt ifrån snåla portioner.

Gober
2013-07-17, 06:07
^^ är det enbart mycket mat som gäller? ;-)
Åt chiliconcarne på La Empanada och det var smaklöst och vidrigt, men visst mycket mat.


Några jag gillar,

Grand
Rebell
Restaurang Myteri
Casual Streetfood
Restaurang Möllan
T-Bone
Ciao
Tempo
Greken vid möllan (äkta gyros)
Bäst snuskpizza har Marathon med god gyros de gör själv av karré.


Tidigare hade Indian Haweli varit med då deras mat var otroligt god, nu verkar tyvärr ägaren gett upp och lever på sitt goda rykte. Maten har blivit mycket sämre, frysta grönsaker osv (wtf) och därmed går det inte att få bra indisk mat i Malmö.

Eldis
2013-07-17, 07:52
^^ är det enbart mycket mat som gäller? ;-)
Åt chiliconcarne på La Empanada och det var smaklöst och vidrigt, men visst mycket mat.


Några jag gillar,

Grand
Rebell
Restaurang Myteri
Casual Streetfood
Restaurang Möllan
T-Bone
Ciao
Tempo
Greken vid möllan (äkta gyros)
Bäst snuskpizza har Marathon med god gyros de gör själv av karré.


Tidigare hade Indian Haweli varit med då deras mat var otroligt god, nu verkar tyvärr ägaren gett upp och lever på sitt goda rykte. Maten har blivit mycket sämre, frysta grönsaker osv (wtf) och därmed går det inte att få bra indisk mat i Malmö.

Tack för awesome tips, jag vet att det är awesome för minst 4 av ställena du nämnde är personliga favoriter :D

Vilket Marathon är det du menar, det vid Triangeln som fick byta namn?

Gober
2013-07-17, 09:34
Tack för awesome tips, jag vet att det är awesome för minst 4 av ställena du nämnde är personliga favoriter :D

Vilket Marathon är det du menar, det vid Triangeln som fick byta namn?

Nej det riktiga stället på dalaplan.