handdator

Visa fullständig version : Smärta i triceps / armbåge


Wafx
2013-07-16, 19:06
Tjena,

Detta har säkert kommit upp ett flertal gånger men kan inte placera om det är exakt här folk haft ont eller inte.

Long story short, haft småvärk i området förr, lugnat ner träning som belastar just där, kändes som allt va lugnt så jag körde på och sedan onsdags förra veckan dök smärtan upp och vid lite olika vridningar så ilar det till i just vad man vill kalla för "armbågen" men känns även som den lilla delen är en del av triceps. Överlåter det till någon med expertis av peka ut på bilden jag bifogat.

Förslag på vad denna smärta kan vara? Tydligen ej tennisarmbåge efter en 2 minuters snabb-info jag fick över telefon med en sjukgymnast som inte hade tid att ta emot mig under juli / aug pga personalbrist men istället överansträngd triceps då jag tränar tyckte hon, kan det stämma?

Kontentan av det hela, bör jag oroa mig? Har undvikt att använda höger arm under en vecka så gott det går och smärtan blir lindrigare till och från men spikar tillbaks lite då och då.
Bör man bara lyssna på kroppen och vila tills det gått över helt eller bör man köra någon form av lugnare rehab träning för att 'laga' muskeln?
Isf vilka övningar? Om det nu är triceps som är trasig.

http://i.imgur.com/EwSukOM.jpg

Inrektangulerat område är det som gör ont till och från, smärtan ilar lite in på övre underarm ibland men relativt sällan.

Har kletat in hela armbågen med aloe-vera värmande jox på rekomendation av sjukgymnast men vet inte hur mycket det egentligen hjälper.

Maximus1997
2013-08-24, 21:12
Ibland får ja ont på samma ställe när ja tränar triceps med stång i cable maskin byter bara till repet om smärtan kommer funkar för mig