handdator

Visa fullständig version : Hur mycket har jag förstört på en månad?


Fluency
2013-07-16, 14:28
Gick ner flitigt i vikt under ca 6mån med ett strikt kcalintag som resulterade i ungefär -1kg per vecka. Med andra ord en nedgång på ca 24kg. Sen drog sommarlovet igång. Då började jag leva livet så att säga.

Har inte tränat en endaste gång sedan dess och har ätit så onyttigt att jag inte ens vill specificera det här. Enligt vågen verkar jag ha gått upp närmare 5kg.

Hur mycket tror ni min kropp påverkats av detta? Har inte fått i mig särskilt mycket protein så kan något ha hänt med mina muskler? Har även läst folk som skrivit att det kan vara bra att ta ett break som jag gjort för att sedan fortsätta med ett lågt kcalintag. Finns det någon sanning bakom det?

Har haft ett av mina bästa sommarlov på länge så jag ångrar inte särskilt mycket, annat än min mycket slarviga kost som gick lite överstyr många gånger, men ska ta tag i min kost och träning nu denna vecka så det känns bra :)

InShape
2013-07-16, 14:37
Just ditt "break" kan väl inte någon påstå vara bra. Möjligtvis ifall du haft känningar om skador och dylikt men annars verkar det rätt dumt.
Påverkats? Ja du har ju gått upp i vikt :)
Antagligen bör du blivit klenare då du inte tränat och slarvat med maten, men de lär komma tillbaks fort när du tar tag i grejer igen.
Man får ju inte glömma att ha skojj heller!

Tomten
2013-07-16, 15:32
Varför tänkerr du i de banorna? Det är väl bara att konstatera vart du ligger nu och göra något åt det. Om du kollar på vart du varit eller var du "borde" vara så kommer det bara sluta med att du lägger ner och ger upp.

Don H
2013-07-16, 21:33
Inte så mycket att nojja över. Bara att ta nya tag.

Rickard
2013-07-16, 22:00
Har haft ett av mina bästa sommarlov på länge

Där har du svaret.

Degpekka
2013-07-17, 05:01
Det som hänt har hänt... är det något av det som skett som du ångrar så ta lärdom av det och försök att inte göra om samma eventuella misstag igen. Att oroa sig över något man inte kan göra något åt är endast fruktansvärt energikrävande och fullkomligt onödigt! :) In på gymmet och kör och använd det som motivation istället för att gräva ner dig i det för mkt!

Rawrx
2013-07-17, 10:49
Att man har gått upp i vikt efter semester är ett kvitto på att man haft det gött!

Jag tycker man gott kan skita i allt vad träning och bantning och deff heter då och då utan dåligt samvete. Det är ju bara när man är i det läget 365 dagar om året som det bär utför.

mattilainen
2013-07-17, 11:45
du vill att vi ska säga "ingenting" medan du faktiskt tror du förlorat väldigt mycket. Du kan inte ändra på det så ta det ifrån vad det är. Du har haft det så bra du kan, sätt igång med nya tag och nya mål nu istället (om du inte är nöjd?). Se vad de andra skrivit, alla borde få +1