handdator

Visa fullständig version : Stor framgång på kaloribalans?


Påvägneråt
2013-07-16, 13:16
Tja!

Finns här någon som har lyckats få bra resultat på kaloribalans eller vet någon som fått?

Söker inspiration men skulle även vilja få reda på hur ni körde när det gällde kosten och träningen.
Hur tänkte ni kring vikten? (den kan ju pendla en del från dag till dag även om man äter samma mängd kalorier)
Hur var orken?
Hur tränade ni osv?
Förlorade ni fett och byggde muskler samtidigt?

Allt är välkommet!

Fredriiik
2013-07-16, 13:17
Kaloribalans sett över vilket tidsspann? 1 vecka? en månad? ett halvår?

Kör du en månad så kan du ju ligga överskott 2 veckor och underskott 2 veckor å då komma på balans ändå :)

Påvägneråt
2013-07-16, 13:35
Kaloribalans sett över vilket tidsspann? 1 vecka? en månad? ett halvår?

Kör du en månad så kan du ju ligga överskott 2 veckor och underskott 2 veckor å då komma på balans ändå :)

gärna under en lång period. Säg 6 månader och uppåt. Jag har personligen precis avslutat min deff och vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Jag vill verkligen inte gå upp i vikt utan trivs med den jag är på nu. Men självklart vill jag fortsätta bygga muskler och helst gå ner i fettprocent. Detta kommer väll innebära att jag måste på något vis gå upp i ner i vikt. MEN säg att jag bara pendlar mellan några kilon. 2-3kg kanske?

Fredriiik
2013-07-16, 15:15
gärna under en lång period. Säg 6 månader och uppåt. Jag har personligen precis avslutat min deff och vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Jag vill verkligen inte gå upp i vikt utan trivs med den jag är på nu. Men självklart vill jag fortsätta bygga muskler och helst gå ner i fettprocent. Detta kommer väll innebära att jag måste på något vis gå upp i ner i vikt. MEN säg att jag bara pendlar mellan några kilon. 2-3kg kanske?

Okej, prova det här sättet att bulka:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201376

Där kan du även anpassa hur du vill och du lägger på dig stor andel kvalitativ massa och en mindre del fett :)

Reaper123
2013-07-16, 15:35
Re-comp kanske vore något för dig? Räkna inte med några snabba förrändringar men du slipper mest troligt tjocka på dig om du sköter kost och träning bra och något starkare borde du bli på köpet! :thumbup:

Pintan
2013-07-16, 15:40
Ät som du gör nu för att hålla vikten och träna styrketräning. Mer än så behövs inte. Sen är det kanske så att resultaten hade kommit snabbare med bulk och deff, men förstnämnda fungerar utmärkt det med.

raddum
2013-07-16, 16:06
Folk kan göra stora framsteg på balans sen vet man ju aldrig säkert om man ligger på balans eller kanske litet över/underskott. Låt resultaten tala:)

Dreas
2013-07-16, 16:18
Folk kan göra stora framsteg på balans sen vet man ju aldrig säkert om man ligger på balans eller kanske litet över/underskott. Låt resultaten tala:)Stora framsteg på balans, större framsteg om man överäter. Iaf styrkemässigt.

raddum
2013-07-16, 16:22
Stora framsteg på balans, större framsteg om man överäter. Iaf styrkemässigt.

Håller med.

Sniggel
2013-07-16, 17:06
Om man gör så bra resultat på kaloribalans att det synts så kan man inte längre veta om det varit kaloribalans eller ej. Kostnaden för ökad muskelmassa är lite klurig att räkna på.

Men kan ju alltid försöka gissa var ens kaloribalans ligger och köra på den siffran med konstant livssituation i 6-12 månader och se vad som händer.

Lance Uppercut
2013-07-16, 18:02
Jag tycker att jag fick hyfsade styrkeökningar på kaloribalans ett tag, dock krävdes det sjukt högt proteinintag vilket blev jäkligt drygt i längden då jag blev tvungen att trycka massa whey för att hålla kalorinivån.

Påvägneråt
2013-07-16, 18:18
Re-comp kanske vore något för dig? Räkna inte med några snabba förrändringar men du slipper mest troligt tjocka på dig om du sköter kost och träning bra och något starkare borde du bli på köpet! :thumbup:

Är det bara att googla på "re-comp"? Eller har du någon bra länk?

raddum
2013-07-16, 18:47
Är det bara att googla på "re-comp"? Eller har du någon bra länk?

Du kan googla. Sen finns det ju olika cykliska dietupplägg för en optimal recomp typ Lyle McDonalds Ultimate Diet 2.0, kanske lite extremt för någon som tränar allmänt bara, men det är iaf en utstuderad variant. Leangains(.com) är också en form av recomp

z_bumbi
2013-07-16, 21:12
1
Välj ett träningsprogram som möter dina mål med styrka och volym och dessutom vad du har tränat tidigare. Det här är alltid det viktigaste.

2
Lägg dig stilla i kroppsvikt, håll koll på genomsnittet och väg dig typ en gång i veckan.

3
Justera vikten aningen uppåt över tid då du lägger på dig mer muskler.

4
Bli inte förvånad om du får justera kosten mycket uppåt för att fortsätta att öka. Efter ett tag så kan en del nämligen hamna på kaloriminus även om kroppsvikten är den samma.

Påvägneråt
2013-07-16, 22:53
1
Välj ett träningsprogram som möter dina mål med styrka och volym och dessutom vad du har tränat tidigare. Det här är alltid det viktigaste.

2
Lägg dig stilla i kroppsvikt, håll koll på genomsnittet och väg dig typ en gång i veckan.

3
Justera vikten aningen uppåt över tid då du lägger på dig mer muskler.

4
Bli inte förvånad om du får justera kosten mycket uppåt för att fortsätta att öka. Efter ett tag så kan en del nämligen hamna på kaloriminus även om kroppsvikten är den samma.

1. Hittat ett program jag trivs med jätte bra.

2. Tar alltid morgonvikt efter toabesök o innan frukost.

3. Så vad kan man säga att jag kan gå upp i veckan/månaden. Om det nu endast är muskler jag vill lägga på mig? på ett ungefär alltså, självklart kan man ju inte veta exakt. Men jag kan ju förstå att om jag vill bygga muskler så kan jag inte förevigt ligga på samma vikt.

4. okey. tack :)

Påvägneråt
2013-07-16, 22:57
Du kan googla. Sen finns det ju olika cykliska dietupplägg för en optimal recomp typ Lyle McDonalds Ultimate Diet 2.0, kanske lite extremt för någon som tränar allmänt bara, men det är iaf en utstuderad variant. Leangains(.com) är också en form av recomp

Ska jag göra. Tack. LG har jag hört talats om!