handdator

Visa fullständig version : Rå äggvita i sin post workout shake - hur mycket tas upp?


Chords
2013-07-15, 21:31
Tjenare

Såg en video med Mutant, där dom blandar en whey shake med äggvita i.

http://www.youtube.com/watch?v=6eKNYpB446M

Jag HATAR konsistensen av whey och har nu äntligen hittat ett wheyprotein som är gott. Syntha 6 - strawberry milkshake.

Aldrig tänkt på att man kan ha äggvita i shaken för att få det tjockare och kan tänka mig att med syntha 6 prottet och äggvita på det så hade det blivit en riktigt killer kombo.

Det jag nu undrar är hur mycket äggvita som tas upp när man dricker det?

Sen är jag riktigt dålig på matte. Är det någon här som äter willys äggvita på dunk. Någon som vet hur mycket protein och kcal 1dl är?

Hoppas några fler blev suga på denna kombon, ska testa den imorgon och är riktigt hypad !

Mvh

Halvar
2013-07-15, 23:20
En av Mutankillarna snortar Pwo i näsan,så deras svammel ska man ej lyssna på så mycket.Tycker det är en dålig idé att dricka rå äggvita oavsett om allt skulle tas upp.Du kan ju läsa på förpackningen vad den innehåller....1dl ca 100g

King Grub
2013-07-16, 05:07
Runt 50% av proteinet i rå äggvita går till spillo.

Bozar
2013-07-16, 08:22
Man kan ju koka äggvitan lite och sen finfördela den för att hälla den i shakern om man vill ha mer eller så öser man helt enkel på med mer whey vilket borde vara enklare och godare.

Chords
2013-07-16, 10:16
En av Mutankillarna snortar Pwo i näsan,så deras svammel ska man ej lyssna på så mycket.Tycker det är en dålig idé att dricka rå äggvita oavsett om allt skulle tas upp.Du kan ju läsa på förpackningen vad den innehåller....1dl ca 100g


Ursäkta ordspråket men är du dum i huvudet?

"mutantkillarna ska man inte lyssna på"

Ifall du inte vet så är rich med på teamet, och är en av dom ärligaste byggarna i hela bb värden, kommer med extremt bra tips och gör allt lite klarare. En riktig kanon kille !

Dreas
2013-07-16, 10:18
Syntha-6 är väl mer en måltidsersättare?

Chords
2013-07-16, 10:18
Runt 50% av proteinet i rå äggvita går till spillo.


50? Jag hört ca 80. Säker på att det stämmer?

Aja 2dl blir ca 18g protein (om det är 100g på 1dl) och 9g protte extra + att den blir riktigt krämig ser jag som en riktig winner.

Vassleprotein är verkligen fruktansvärt att dricka, och nu när man äntligen hittat ett gott så är det tyvärr vassle, men ska bli spännande att se hur det blir med äggvta till.

Protte bomb!

minOT
2013-07-16, 10:21
50? Jag hört ca 80. Säker på att det stämmer?

Aja 2dl blir ca 18g protein (om det är 100g på 1dl) och 9g protte extra + att den blir riktigt krämig ser jag som en riktig winner.

Vassleprotein är verkligen fruktansvärt att dricka, och nu när man äntligen hittat ett gott så är det tyvärr vassle, men ska bli spännande att se hur det blir med äggvta till.

Protte bomb!

http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/

:(

Chords
2013-07-16, 10:24
Syntha-6 är väl mer en måltidsersättare?

Hade det varit en måltidsersättare så hade den varit fullproppad med kcal och kolhydrater men tror inte det är mer än 15g kollisar och 200g kcal. Brukar vara runt 120 kcal annars.

För mig är det så jäkla värt det. Dricker bara vassle dom gånger jag är på gymmet och vad är meningen att köpa dyrt och gott protte pulver om man ska blanda det med vatten i kranen på gymmet?

Så nu har jag börjat med att ta 1.5dl protte och fylla hela hållaren med mjölk och sedan ta med och sätta i kylskåpet på gymmet.

Är skönt att kunna sitta och smutta på något gott i sofforna efter ett hårt pass än att dricka den jävla äckliga body science whey prottet....

Dreas
2013-07-16, 10:36
Hade det varit en måltidsersättare så hade den varit fullproppad med kcal och kolhydrater men tror inte det är mer än 15g kollisar och 200g kcal. Brukar vara runt 120 kcal annars.

För mig är det så jäkla värt det. Dricker bara vassle dom gånger jag är på gymmet och vad är meningen att köpa dyrt och gott protte pulver om man ska blanda det med vatten i kranen på gymmet?

Så nu har jag börjat med att ta 1.5dl protte och fylla hela hållaren med mjölk och sedan ta med och sätta i kylskåpet på gymmet.

Är skönt att kunna sitta och smutta på något gott i sofforna efter ett hårt pass än att dricka den jävla äckliga body science whey prottet....Den ligger väl på nästan 30g kolhydrater per 100g? Och 6g fett per 47gram enligt burken.

Ganska dåligt proteinpulver, fast gott smakar det.

Skippa pulvret då?

Chords
2013-07-16, 10:54
Den ligger väl på nästan 30g kolhydrater per 100g? Och 6g fett per 47gram enligt burken.

Ganska dåligt proteinpulver, fast gott smakar det.

Skippa pulvret då?

Säker? isf läste jag fel på hur mycket det är per 30 vs 100. Är det 16g kollisar och 200 kcal per 30g så är det ju nästan som en gainer, fast en nyttig sådan.

För mig gör det ingenting för jag har gått ner 6kg senaste 2v och är nu i hård och rippad på 90kg och går jag ner mer i vikt, tex 88-89 så ser jag bara tunn ut (psykiskt).

Så jag tar gärna och lägger in en shake med bra näringsvärde efter ett stenhårt pass. Kolhydrater efter passet är bra samt att lägga in äggvita gör proteinhalten högre.

Så för mig är det win win, inget jag hade kört på om jag hade över 10% I BF.

Dreas
2013-07-16, 14:06
Säker? isf läste jag fel på hur mycket det är per 30 vs 100. Är det 16g kollisar och 200 kcal per 30g så är det ju nästan som en gainer, fast en nyttig sådan.

För mig gör det ingenting för jag har gått ner 6kg senaste 2v och är nu i hård och rippad på 90kg och går jag ner mer i vikt, tex 88-89 så ser jag bara tunn ut (psykiskt).

Så jag tar gärna och lägger in en shake med bra näringsvärde efter ett stenhårt pass. Kolhydrater efter passet är bra samt att lägga in äggvita gör proteinhalten högre.

Så för mig är det win win, inget jag hade kört på om jag hade över 10% I BF.Kollade på min burk och där stod det så iaf. Men var inte jordgubbssmak. Samma sak stod på en hemsida där de säljs.

Varför skulle syntha-6 vara nyttigare än en gainer?

Du kan ju också köpa smakfritt vassle och tillsätta i shaken. Slipper du problem med upptag och det blir billigare.