handdator

Visa fullständig version : Kost runt thaiboxning träning, och fråga om fett


greken2000
2013-07-15, 12:40
Hej, Tränar thaiboxning 3 dagar i veckan+ löper en dag.
Vilodagar promenerar jag ca 1 timme.

Jag äter måltid med långsamma kolhydrater och protein ca 4 timmar innan träning.
Men bör jag äta någonting 3-2-1 timmar/ precis innan träningen för att orka bättre? bör jag äta mat av långsamma eller snabba kolhydrater? hur lång tid innan bör jag undvika att äta fett?

Sedan efter träningen så tar jag gainer 60-80 g monohydrat+ 30 g protein (vägen 80 kg) samt äter måltid med snabba kolhydrater + protein ca 1 timme efter.

Är detta bra? vill återhämta mig så bra som möjligt.

Sist undrar jag angående fett. Vill äta mina måltider hälsosamt och med bra fetter och har förstått att man ska undvika mättat. Ska man undvika det helt eller behöver man det? isåfall hur mycket?

Blev mycket nu, tack på förhand.

Halvar
2013-07-15, 12:56
Finns inget undvika fett innan träning.Finns inte heller nått man ska äta såhär å såhär nära inpå.Är så olika,vissa mår bättre,vissa tränar kardio på fastande mage,vissa kräks om man äter för nära..Du måste testa dej fram.Du kan ju testa att ta lite gainer en 15min före passet om det gått 4t sen måltid.Du behöver knappast äta snabba kolhydrater i målen efter passet om du redan intagit en sådan mängd snabba i drinken