handdator

Visa fullständig version : Aminosyror som inte smakar skit?


Purren
2013-07-15, 02:14
Är i Argentina för tillfället och har införskaffat vad jag tror är aminosyror i tablettformat. Under ingredienser så står det "hydrolyserat vassleprotein" (på spanska) och produkten heter "Amino 3000", så jag körde på det.

Min fråga är följande; har tidigare käkat både Kollos och Fairings EAA i pulverformat. Båda smakar ganska kaos. Denna argentinska produkt, som kommer i tuggtablettformat, smakar däremot inte illa. Tvärtom, smakar den ganska gott. Lite som ett tråkigt godis. Är det ett varningstecken?

proteinsynthesis
2013-07-15, 03:15
Du skrev själv att det stod vanligt vassle protein som innehåll så ...

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4 Beta

Depzon
2013-07-15, 07:21
Star Nutritions Amino-Pro Essentials har en avsevärt mer "användarvänlig" smak, så det behöver inte smaka så grovt som det oftast gör. Dock tycker jag om den "äckliga" smaken eftersom det ger intryck av att man får i sig nånting som är effektivt.

herrståtlig
2013-07-15, 07:46
***** eaanabol är rätt go, Likaså xtend (bcaa)

robhansson
2013-07-15, 11:31
Bsn
Watermelon madness
Sjukt god

qozmox
2013-07-15, 17:27
eiselt esapro-grape tonic

LillisJ
2013-07-15, 17:34
EAA smakar generellt skit. Body Science EAA (äpple/päron) smakar dock ganska gott. BCAA brukar smaka som saft.

Albin Eriksson
2013-07-16, 09:20
Mina sponsorers EAA från Xplodeserien är ganska god faktiskt, sen skall jag passa på att nämna Universal Nutritions (dom som gör Animalprylarna) EAA som också är kanon.
Förstnämnda säljs på halvkilosburkar och den andra på enkilos.

Määng
2013-07-16, 13:00
Xtend BCAA.

LillisJ
2013-07-16, 13:08
Xtend BCAA.

Den smakar ju bara sötningsmedel. Bedrövligt mycket dessutom. Visserligen har jag bara provat vattenmelon men det räckte för min del.

gohardorgohome
2013-07-16, 17:33
amino x ifrån bsn

EiseltUK
2013-07-17, 08:07
Den smakar ju bara sötningsmedel. Bedrövligt mycket dessutom. Visserligen har jag bara provat vattenmelon men det räckte för min del.

+1. Fattar inte varför så många gillar den. Känns seriöst onyttig att dricka.

Anders The Peak
2013-07-17, 08:18
+1. Fattar inte varför så många gillar den. Känns seriöst onyttig att dricka.

Henrik hur kommer det sig att Extend löser sig så bra jämfört med andra BCAA ?

EiseltUK
2013-07-17, 09:16
Henrik hur kommer det sig att Extend löser sig så bra jämfört med andra BCAA ?

Partikelstorleken och pH-värde kan spela en viss roll för lösligheten. Små partiklar i kombination med kraftiga färgämnen kan dölja dålig löslighet. Bäst är naturligvis om aminosyrorna är instantiserade men jag tror inte att Xtend är det eller var i varje fall inte det förr. I FX-serien använder vi intantiserat leucin och även om de övriga aminosyrorna i produkter som Xpand Fx och EAA FX inte är instantiserade så är lösligheten helt okej (i o m att leucinet dominerar i sammansättningarna).

Johan.S
2013-07-17, 10:05
EsaPro citrus breeze tycker jag är godaste EAA'n på marknaden.

Även EAA FX red berry breezer, Essential Amino Rush melon och Scitec Supernatural tycker jag smakar riktigt bra.

herrståtlig
2013-07-17, 11:16
+1. Fattar inte varför så många gillar den. Känns seriöst onyttig att dricka.

Smaken är som baken, antingen chokladpralin eller bajs.

Personligen gillar jag xtend då den maskerar bort den illasmakande bcaa'n rätt bra.

Däremot tycker jag FX serien kunde varit sötare då era bcaa/eaa ej är vassa strån rent smakmässigt.

Mollestam
2013-07-17, 12:38
EAA FX och EAA-XX tycker jag är bra, de flesta smaker är goda.

KycklingBen
2013-07-17, 13:09
Amino-X från BSN, smakar bra.
Xtend smakar bra. Ni som tycker den är för söt.... blanda med mer vatten?

Amino energy från ON smakar bra.

Octane från star nutrition vet jag inte vad dom har gjort med. Går att dricka men kass löslighet för en sådan produkt i den prisklassen.

Body science BCA-XX har ju tydlig bismak av aminosyror och rätt dålig löslighet. Bra pris men ja kostar ca 4,7:- per portion motsvarande Xtend tex på ca 5,5:- så ja...

Thompao
2013-07-17, 13:43
Den godaste jag smakat hittils är Fairings Pineapple Splash, rekomenders!

LillisJ
2013-07-17, 21:11
Body science BCA-XX har ju tydlig bismak av aminosyror och rätt dålig löslighet. Bra pris men ja kostar ca 4,7:- per portion motsvarande Xtend tex på ca 5,5:- så ja...

Du inser att BCAA-XX nästan är 100% aminosyror medans en portion xtend på 13 gram endast innehåller 7g BCAA?

Alltså får man 1200g aminosyror för samma pris som en burk xtend motsvarande 630g aminosyror,

StarkaUlf
2013-07-17, 21:28
Kolozzeums EAA med Berry-smak är definitivt den godaste jag har testat.

z_bumbi
2013-07-17, 21:31
Grundfrågan var ganska enkel att svara på och den ger också en ledtråd om vilka EAA som faktiskt smakar bra dvs de som finns i proteinpulver...

farsan baloo
2013-07-18, 06:57
Är i Argentina för tillfället och har införskaffat vad jag tror är aminosyror i tablettformat. Under ingredienser så står det "hydrolyserat vassleprotein" (på spanska) och produkten heter "Amino 3000", så jag körde på det.

Min fråga är följande; har tidigare käkat både Kollos och Fairings EAA i pulverformat. Båda smakar ganska kaos. Denna argentinska produkt, som kommer i tuggtablettformat, smakar däremot inte illa. Tvärtom, smakar den ganska gott. Lite som ett tråkigt godis. Är det ett varningstecken?

Både Kollos och Fairing EAA smakar väldigt för att ha en renhet på runt 95-96%, samtliga EAA med den procentgraden kommer dock alltid att ha en viss bismak. Vill du har något som smakar bättre så välj BCAA, mycket lättare att smaksätta. BCAA+ (http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/fairing-bcaa-400gr.html) eller Aminocore (http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/allmax-aminocore-400gr.html)är båda utmärkta val!

HMB
2013-07-18, 07:38
EAA FX (naturellt), häll pulvret direkt i munnen. Evakuera ut all luft så du bara har pulver i munnen, sug sedan in vatten och skölj runt i munnen så det löser sig, svälj. Smakar ingenting, går snabbt som fan.

vicarious
2013-07-18, 12:26
Amino-X från BSN, smakar bra.
Xtend smakar bra. Ni som tycker den är för söt.... blanda med mer vatten?

Amino energy från ON smakar bra.

Octane från star nutrition vet jag inte vad dom har gjort med. Går att dricka men kass löslighet för en sådan produkt i den prisklassen.

Body science BCA-XX har ju tydlig bismak av aminosyror och rätt dålig löslighet. Bra pris men ja kostar ca 4,7:- per portion motsvarande Xtend tex på ca 5,5:- så ja...

Att jämföra per portion är ett tämligen värdelöst sätt att jämföra produkter.

LillisJ
2013-07-18, 12:29
EAA FX (naturellt), häll pulvret direkt i munnen. Evakuera ut all luft så du bara har pulver i munnen, sug sedan in vatten och skölj runt i munnen så det löser sig, svälj. Smakar ingenting, går snabbt som fan.

Smakar ingenting

Nu ljuger du. Man får en bättre smakupplevelse av avloppsvatten än av naturellt EAA. *spy**spy*

vicarious
2013-07-18, 12:56
Nu ljuger du. Man får en bättre smakupplevelse av avloppsvatten än av naturellt EAA. *spy**spy*

Essentiella aminosyror smakar illa, så är det bara. Klarar man inte av det kanske proteinpulver är ett bättre alternativ.

LillisJ
2013-07-18, 12:58
Essentiella aminosyror smakar illa, så är det bara. Klarar man inte av det kanske proteinpulver är ett bättre alternativ.

Definitivt drickbart om man inte väljer den naturella smaken. Body Sciences EAA med päron/äpple smak är ju typ god. Vassle avskyr jag rent av men det går att få ned.

KycklingBen
2013-07-18, 16:12
Att jämföra per portion är ett tämligen värdelöst sätt att jämföra produkter.

Att jämföra pris på annat sätt är tämligen värdelöst skulle jag säga.
Speciellt när grundinnehållet är i princip det samma på nämnda produkter.

Vad skall jämföras mer än smak/pris på något med samma funktion?

TS skapar en tråd med topic om aminosyror som inte smakar skit. Jag skriver ner några produkter som finns med stor skillnad i smak inom en lik prisram och du tycker det är ett värdelöst sätt att jämföra produkterna...... ?

LillisJ
2013-07-18, 16:17
Att jämföra pris på annat sätt är tämligen värdelöst skulle jag säga.
Speciellt när grundinnehållet är i princip det samma på nämnda produkter.

Vad skall jämföras mer än smak/pris på något med samma funktion?

Nej. Man jämför ju mängden aminosyror man får för pengarna. Portionsvärdet är helt värdelöst om man inte jämför PWO:er.

TrixxaRn
2013-07-18, 16:42
Dricker eaa från wnt och bcca xtend tycker båda är goda :)

KycklingBen
2013-07-18, 18:45
Nej. Man jämför ju mängden aminosyror man får för pengarna. Portionsvärdet är helt värdelöst om man inte jämför PWO:er.

Nämnda produkter innehåller detta men visst whatever

LinusB
2013-07-24, 13:07
BCAA Xplode med ananassmak samt Xtend Grape Escape är bland de goaste jag smakat! Xtend Watermelon går även den ner men inte alls lika god som Grape Escape.