handdator

Visa fullständig version : Är mitt schema bra? (POWERLIFTING/BODYBUILDING HYBRID)


KeivWangz
2013-07-13, 22:43
tja! har kört stronglifts i lite mer än 3 månader nu och sett grymma styrkeresultat *flex*! vill dock bygga lite mer massa nu och skrev ihop ett schema lite snabbt men skulle behöva lite åsikter kring förbättringar och ändringar! :cool:

lördag: (5x5) squats, overhead press, deadlift
söndag: (3x12) chest/triceps
måndag: (5x5) squats, bench, pendlay row
tisdag: (3x12) back/biceps
onsdag: (3x12) legs/calves
torsdag: (3x12) shoulders/abs
fredag: rest day

Illustrerade mannen
2013-07-13, 22:54
tja! har kört stronglifts i lite mer än 3 månader nu och sett grymma styrkeresultat *flex*! vill dock bygga lite mer massa nu och skrev ihop ett schema lite snabbt men skulle behöva lite åsikter kring förbättringar och ändringar! :cool:

lördag: (5x5) squats, overhead press, deadlift
söndag: (3x12) chest/triceps
måndag: (5x5) squats, bench, pendlay row
tisdag: (3x12) back/biceps
onsdag: (3x12) legs/calves
torsdag: (3x12) shoulders/abs
fredag: rest day

Varför på engelska???
Press, bröst och bänk - dagarna efter varandra.Sen rodd och rygg dagarna efter varandra. Jag förstår inte hur du tänker. Ska du träna sex dagar i rad bör du kunna undvika "krockar" av det slaget? Det finns massor med trådar om kombiprogram för styrka och tillväxt. Sök lite och försök sedan igen. Se inte detta som en dissning - mer som undran...

KeivWangz
2013-07-13, 23:00
Varför på engelska???
Press, bröst och bänk - dagarna efter varandra.Sen rodd och rygg dagarna efter varandra. Jag förstår inte hur du tänker. Ska du träna sex dagar i rad bör du kunna undvika "krockar" av det slaget? Det finns massor med trådar om kombiprogram för styrka och tillväxt. Sök lite och försök sedan igen. Se inte detta som en dissning - mer som undran...

vet inte, är väl mer van med deras engelska namn....;)
jo jag vet men jag tror inte riktigt på det där konceptet. kroppen kommer ju anpassa sig? jag har en annan version som undviker dom där krockarna:
måndag: squats, overhead press, pendlay row
tisdag: chest/tri
onsdag: legs/calves
torsdag: back/bic
fredag: squats, bench, deadlift
lördag: shoulders/abs
söndag: rest day

bättre?

zozofu93
2013-07-13, 23:06
marklyft och böj dagen efter rygg?

Röda Björnen
2013-07-14, 03:41
tja! har kört stronglifts i lite mer än 3 månader nu och sett grymma styrkeresultat *flex*! vill dock bygga lite mer massa nu och skrev ihop ett schema lite snabbt men skulle behöva lite åsikter kring förbättringar och ändringar! :cool:

lördag: (5x5) squats, overhead press, deadlift
söndag: (3x12) chest/triceps
måndag: (5x5) squats, bench, pendlay row
tisdag: (3x12) back/biceps
onsdag: (3x12) legs/calves
torsdag: (3x12) shoulders/abs
fredag: rest day

Släng detta schema i papperskorgen. Fortsätt med SL 5x5 i 3-6 månader till.

MVH

KeivWangz
2013-07-14, 08:09
Släng detta schema i papperskorgen. Fortsätt med SL 5x5 i 3-6 månader till.

MVH

Haha, varför?

rooz
2013-07-14, 08:16
Haha, varför?

Träna bröst & triceps dagen innan du ska träna bänkpress bara för att nämna det mest uppenbara.

Och det är svårt att säga något mer, det står 3x12 och 2 st muskelgrupper. Inget om vikter, progression, direkta mål med schemat eller något annat.

Grundregeln kvarstår.
Måste du fråga andra om ditt schema duger, har du inte kunskap att skriva egna scheman.