handdator

Visa fullständig version : Jogga 6km innan frukost?


rafflan
2013-07-13, 19:54
Hej,

Kan man jogga 6km direkt när man vaknar och sedan äta frukost efter det? Eller klart man kan, men är det bra? Min bror sa att förbränningen börjar när man ätit frukost. Innebär det att om jag går ut och joggar direkt när jag vaknar utan att äta något så förbränner jag inget?

King Grub
2013-07-13, 19:55
Din bror pratar strunt. Du förbrukar lika mycket kalorier oavsett när du springer, och gör du det fastande förbrukar du mer fett under löpningen. Och det är inte dåligt på något annat sätt.

rafflan
2013-07-13, 20:01
Din bror pratar strunt. Du förbrukar lika mycket kalorier oavsett när du springer, och gör du det fastande förbrukar du mer fett under löpningen. Och det är inte dåligt på något annat sätt.

Okej tack så mycket då kör jag imorgon bitti när jag vaknar och äter frukost när jag kommer hem.

Wzup2u
2013-07-13, 20:21
Okej tack så mycket då kör jag imorgon bitti när jag vaknar och äter frukost när jag kommer hem.

japp gör så kvittar hur du äter men bättre att springa innan så du inte får håll =)

rafflan
2013-07-13, 20:44
japp gör så kvittar hur du äter men bättre att springa innan så du inte får håll =)

Aa sant. Jag äter vanlig mat samt gymmar och springer/går. Så blir en portion gröt efter en 6km joggingrunda. Blir nog bra :)