handdator

Visa fullständig version : Mystisk smärta i revbenen(?)


Makkie
2013-07-11, 18:53
Helloj!

Jag har sedan en vecka tillbaks haft en väldigt konstig smärta i ett område i den högra delen av bröstkorgen, strax nedanför högertutten samt på ryggen i samma höjd nära ryggraden. Det känns som smärtan sitter i eller kring revbenen, ungefär som ett blåmärke, men smärtan triggas även av rörelser t.ex. pull-up. Huden är väldigt öm, men har ingen rodnad eller irritation i huden.

Smärtan kom smygande under torsdag/fredag förra veckan och har hållit i ganska oförändrat. Trodde först att jag hade spräckt ett revben under ett relativt tugnt bänkpass förra veckan, men har inget av de klassiska symptomen såsom smärt vid tryck eller när jag nyser/hostar.

Har kunnat belasta obehindrat på gymmet, knäböj, mark och bänk, men det är väldigt ömt för beröring.

Är det någon som känner igen detta? Jag är väldigt förbryllad. Pratade med sjukvårdsrådgivningen för att "utesluta" skada på renbenen och de tyckte jag skulle uppsöka läkare, men det känns lite väl hypokondriskt. Jag känner mig inte hindrad av smärtan och ingenting tyder på att det skulle bli värre.

Mvh