handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag äta?


frallan33
2013-07-11, 18:05
Hallåja alla!

Har varit inne på denna hemsidan ett X antal gånger, så bestämde mig precis för att göra ett konto här! :)

Men iallafall !

Hade tänkt & börja träna på riktigt nu! Med bra kost osv!
Lite info om mig:

18 år
väger 74 kg
186 cm lång
Ganska spinkig & klen :(

Så det jag behöver hjälp med är! Vad ska jag äta för att bli större & maxa musklerna? Har kollat upp på en hemsida där det står att jag behöver:
Protein
151 gram protein per dag.

Kolhydrater
301 gram kolhydrater per dag.

Fett
134 gram fett per dag.

Så mina frågor är!

Stämmer detta? Vad ska jag äta för att få detta att funka? [Kom med förslag vad jag kan äta / ska äta för få maximal muskel byggning !]

Förlåt för jag har skrivit slarvigt, har en sån j*vla huvudvärk & har inte sovit något på 3 dagar :(.

Tacksam för svar!

Wzup2u
2013-07-11, 18:16
bara att ligga på överskott.
bulk...
då får du i dig tillräckligt med allt med varierad kost oavsett.
ät ät ät... protein, fett och plussa upp med mkt kolhydrater.
ingen aptit? då blir det inte enkelt..
isf fuska med gainers.
mycket nötter e bra med.

erikmarklund
2013-07-11, 20:32
Ligg på totalt kcal överskott till en snygg nivå med bra mat!

Fantisera, under bulk kan man variera och äta rätt mycket av allt möjligt :)

Tacos
2013-07-12, 09:12
Tycker du skall koncentrera dig på träningen i första hand. Lätt att du lägger på dig massa fett om du drar igång med en bulk utan att ha riktigt koll.

Träna hårt och ät på som vanligt. stäm av mot spegel och på vågen hur det verkar gå.

Tänk på att det inte sker några underverk på några veckor. Låt det ta lite tid, försök se lite långsiktigt (vilket jag vet kan vara svårt i din ålder :))

Cameltotem
2013-07-12, 11:44
http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php

Räkna ut hur mycket du behöver och testa dig fram.

Har du iphone så ladda ner appen "Shape up" Riktigt bra för att hålla koll på hur mycket du får i dig.

tjing
2013-07-12, 12:13
Ät som vanligt med mer kolhydrater i måltiderna; ris, potatis, pasta osv. Vanliga rekommendationer för idrottsmän som vill lägga på sig kvalitetsvikt.