handdator

Visa fullständig version : Uppsala - träna etc.


AronP
2013-07-11, 11:55
Jag har efter några år tagit mig tillbaks till uppsala och behöver lite uppdatering på var man tränar (hardcore, Antonis kanske?), var man äter mycket, var man äter billigt, var man äter fint, och annat nödvändigt.

Ska bo i yttre delen av svartbäcken.

gratefuldead
2013-07-11, 13:01
Norrlands Nations Idrottsförenings gym om du är student, men det kanske du inte är :)

Uppsala TK är också ett bra alternativ, men har rätt kassa öppettider. Vet inte så mycket om andra ställen.

Loke
2013-07-11, 13:21
Det enda som hänt på gymfronten på senare år som jag känner till är att ett antal skitgym har poppat upp här och var i stan, och att Friskis Ultuna har gått och blivit en riktigt bra anläggning. Bor man i svartbäcken är det nog Antonis eller UTK som gäller. Antonis är lite dyrare men har mer rolig utrustning, UTK har lyftare, bara att välja. Vill man ha det riktigt billigt så finns som sagt även Norrlands Nations gym på Studentvägen, de har typ skivstänger och inte mycket mer, men det handlar om några hundralappar per termin som man betalar.

Peppar Peppar sägs vara ett bra ställe för mat, och de får regelbundet bra recensioner, så det är nog värt ett besök. Har själv inte varit där, fattig student :P

Callek
2013-07-11, 13:25
Det finns ju några alternativ

UTK
Friskis
Fitness 24/7
Antonis
Campus
Har bara varit på Friskis och Campus och de är inte direkt hardcore.

Smidig lunch kan man köpa på ICA Luthagens livs, de har ett eget kök och kör med dagens rätt. Man får själv välja vad som ska lastas in i lådan och hur mycket. Brukar vara rätt bra pris också.

Svensson har ju monopol i stan så Stationen, Aalto och Jay-Fu ligger nog ungefär lika prismässigt om man vill käka lite bättre. Peppar-peppar pratar många gott om, har dock aldrig varit där. Edenbergs som ligger i Rådhuset på stora torget är också helt ok.

Vill man köpa hem rejält med käk till fredagsmyset funkar Indian Kitchen, mycket mat och det smakar bra.

Har inte varit i stan så länge själv men det är några tips iaf.

AronP
2013-07-11, 17:59
Är inte student så norrlands får jag skippa om jag inte läser någon strökurs. Har utk dåliga öppettider så är det inget för mig. Lutar åt Antonis då. Hur är sats?

Peppar peppar får provas. Och dom andra också.

Tack för förslagen hittills, fortsätt gärna.

Callek
2013-07-11, 18:08
Just ja, SATS hade jag glömt. Sist jag tränade där (nått år sedan sist) var inte gymmet så mycket att hänga i julgranen. Fick känslan av att gruppträning var i fokus.
Kan dock se annorlunda ut nu.

Men annars är nog bäst att glida runt och provträna.

Gpajpen
2013-07-11, 18:48
SATS Gottsunda och spotta/bli dwarfad av Carnes.

rooz
2013-07-11, 19:10
SATS Gottsunda och spotta/bli dwarfad av Carnes.

Om man hade vart en 12-årig tjej?

C.E.J.
2013-07-11, 19:23
Om man hade vart en 12-årig tjej?

Eller hur. Att folk kan vara så blåögda alltså...

dared
2013-07-11, 20:01
Workout-center finns väl kvar?

+ rätt billigt, väldigt lite folk behöver sällan vänta ett skit på ex. power rack eller bänk/hantlar och dyl. Öppet 24/7 med kort. Har det mesta för byggning och styrkelyft.

- slitet, ganska kvavt, inge fönster ex. och gammal utrustning.

Ligger i luthagen men delen nära svartbäcken.

AronP
2013-07-11, 20:02
Det låter ju redigt bra. Gottsunda håller jag mig ifrån däremot.

hultman
2013-07-11, 21:19
Jag tränar på SATS. Minst dåligt av alla gym.

eriksvensson
2013-07-11, 21:29
Actic bolanderna tyckte jag fungerade bra.

Workout center hade jag ett halvarskort pa, inget vidare gym. Utrustning pajade titt som tatt och fixades sallan, daliga duschrum, dock trevlig personal.

Pahwn
2013-07-11, 23:06
Actic boländerna är schysst som fan, dom har allt man behöver och det är riktigt stort så man är ofta ganska själv bland vikterna(som är separerade från alla crosstrainers etc..). Ska du till peppar peppar slår jag ett slag för pepparsteken som huvudrätt och antingen löjrom eller oxfilé på carpaccio :) Jay-Fu leverar alltid, vart där 4 gånger och maten har varit sjukt god alla gångerna, vad gäller äta billigt så har jag ingen aning, bott här i tre år och inte hittat ett ställe ännu :D

huldz
2013-07-11, 23:48
Actic boländerna, hur kan ni rekommendera det? Ett powerrack, det enda stället där knäböj kan utföras. Hantlar upp till 40kg vilket kan anses som klent till TS beroende på vad som tränas..

Antonis och Sats är nog de bästa alternativen för "byggarträning". 52kg hantlar på Sats och 90(?)kgs på Antonis

luckyboi
2013-07-12, 12:45
Krogpatrullen i UNT har en del recensioner och betyg på restauranger: http://www.unt.se/city/krogpatrullen/

Vad jag tror är Uppsala bästa krog baserat på recensioner rent generellt så är det Villa Anna, har själv aldrig ätit där dock: http://www.villaanna.se/sv/om-villa-anna/recensioner/

Hambergs är riktigt bra om du gillar fisk/skaldjur.

Biztron har en pasta med oxfilé och tryffel som smakar himmel till ok priser.

Vill man äta mycket är det väl de vanliga bufféställena man ska gå till, där jag tycker Thai Villages mongoliska buffé är riktigt bra, hur mycket olika slags kött som helst, älg/ren/fläsk/entrecote/kyckling/o.s.v. som tillagas på plats av kocken. Sushin där är helt ok även den.

Angående gym så kör jag själv på Campus1477 men då har jag inte så stora krav, tycker det är ok pris och fräscht. Fått en till ställning nu efter uppehållet, dock bara ett rack. Hantlarna går bara till 40kg som på de flesta vanliga poppisgymmen.

Mouline
2013-07-12, 14:34
Åker ner till Uppsala över helgen innan Rhodos tänkte testa två gym och tre olika matställen.

Inriktad på Antonis och UAK
sen matstället namedroppa några buffe ställen! Testat Java men de var ingen höjdare dagen efter (kass mage).

AronP
2013-07-12, 14:37
Tackar för tipsen. Verkar som jag får kolla runt lite.

Och äta runt lite :)

Arnesson
2013-07-12, 14:53
Jag gillar Plock och Tilltugg, bra ställen att småäta lite på.

Pahwn
2013-07-13, 03:40
Ja kommer du in på tilltugg efter augusti när jag är tillbaks i stan så ska jag ge dig en lite mer byggarvänlig storlek på maten ! :)

AronP
2013-07-13, 08:42
Ja kommer du in på tilltugg efter augusti när jag är tillbaks i stan så ska jag ge dig en lite mer byggarvänlig storlek på maten ! :)

Jag ska ta dig på dom orden.

AronP
2013-09-06, 13:18
Okej. Jag börjar göra mig hemmastadd i uppsala igen, inte hunnit prova restaurangerna än men gymmet blev antonis. Nu har ett nytt problem dykt upp; var köper man godis?

gratefuldead
2013-09-06, 13:41
Okej. Jag börjar göra mig hemmastadd i uppsala igen, inte hunnit prova restaurangerna än men gymmet blev antonis. Nu har ett nytt problem dykt upp; var köper man godis?

Finns en butik på Drottninggatan 1(jättenära ån) som heter Gottis. Har aldrig varit inne där men misstänker att dom säljer godis *drool*

Mackan58
2013-09-06, 14:41
Okej. Jag börjar göra mig hemmastadd i uppsala igen, inte hunnit prova restaurangerna än men gymmet blev antonis. Nu har ett nytt problem dykt upp; var köper man godis?

Är det någon speciell typ av godis du är ute efter?

Jag köper mina pwo-kolisar på Ica Luthagen.

AronP
2013-09-06, 14:47
Är det någon speciell typ av godis du är ute efter?

Jag köper mina pwo-kolisar på Ica Luthagen.

Bra, fräscht godis, tänk 4gott i gbg.

Mackan58
2013-09-06, 14:55
Bra, fräscht godis, tänk 4gott i gbg.

Alright :)

Finns en butik på Drottninggatan 1(jättenära ån) som heter Gottis. Har aldrig varit inne där men misstänker att dom säljer godis *drool*

Vi får väl ta en tur ner hit då upon The Return of The Warlord.

wilson1
2013-09-06, 21:24
Nya Kraftkällan i boländerna är riktigt bra!

daloatf
2013-09-06, 22:21
Kök kött och bar (kkb) och Höganäs brasseriet rekommenderas. Vill du ha en bra burgare går du till bullit

ceejay
2013-09-07, 04:44
Nya Kraftkällan i boländerna är riktigt bra!

Ö, nej.