handdator

Visa fullständig version : Kesella! NÄR SKA MAN ÄTA DET?


Noproblem88
2013-07-11, 11:08
Hej!

Eftersom kesella är långsamt proteinkälla. När är det då lämpligast och äta det? jag brukar köra 250g två timmar efter frukosten. Hur länge tar det för kesellan och gå in i blodet.

kl 8 frukost.
kl 10 kesella
kl 12 lunch
kl 15 whey 100
kl 17 aminosyror
kl 18 aminosyror
kl 18:15 whey 100
kl 19:15 middag
kl 10 kasein

kan kesella förstöra effekten av övriga måltiderna på nåt sätt? eftersom den är långsam?

tjing
2013-07-11, 11:13
Tänk mindre, träna mer.

tlk
2013-07-11, 11:15
Lämpligast äter du kesella när du är hungrig och sugen på kesella.

Ponungen
2013-07-11, 11:15
Ät din kesella när du vill. Är väll alldeles utmärkt med ett mindre mål mellan frukost och lunch om du känner att det är lite tomt i magen. Bara du äter allt på en gång spelar det ingen roll.

Med så många proteinintag under dagen är det ingen ide att försöka optimera ytterligare och få in den magiska 30g portionen var fjärde timma.

Knatcharn
2013-07-11, 11:59
magiska 30g portionen var fjärde timma.

Kan vi sluta prata om 30g den här timmen hit och dit?

OnT: Ät den när du vill men vill du vara "opti" så käka den på kvällen. Du äter ju redan kasein då dock?

Kvicksilver
2013-07-11, 13:25
kan kesella förstöra effekten av övriga måltiderna på nåt sätt? eftersom den är långsam?

nej.

Kvicksilver
2013-07-11, 13:29
Hej!

Eftersom kesella är långsamt proteinkälla. När är det då lämpligast och äta det? jag brukar köra 250g två timmar efter frukosten. Hur länge tar det för kesellan och gå in i blodet.

kl 8 frukost.
kl 10 kesella
kl 12 lunch
kl 15 whey 100
kl 17 aminosyror
kl 18 aminosyror
kl 18:15 whey 100
kl 19:15 middag
kl 10 kasein

kan kesella förstöra effekten av övriga måltiderna på nåt sätt? eftersom den är långsam?

Du trycker i dig en massa vassle, kasein och dyrt EAA eller BCAA. Varför? Är det inget protein i din mat?
Varför både vassle och EAA/BCAA?
Vore intressant att höra hur du tänker i ditt upplägg.

Noproblem88
2013-07-11, 13:34
Du trycker i dig en massa vassle, kasein och dyrt EAA eller BCAA. Varför? Är det inget protein i din mat?
Varför både vassle och EAA/BCAA?
Vore intressant att höra hur du tänker i ditt upplägg.

Jag har valt att fördela proteinintaget så jämt som möjligt. Måste ligga på 400gram protein, då jag väger 123kg och måste ligga så högt för att inte bryta musklerna. från maten får jag ungefär 200 gram och resten måste jag få i mig via kostillskott.

Dreas
2013-07-11, 13:37
Jag har valt att fördela proteinintaget så jämt som möjligt. Måste ligga på 400gram protein, då jag väger 123kg och måste ligga så högt för att inte bryta musklerna. från maten får jag ungefär 200 gram och resten måste jag få i mig via kostillskott.Va? Varför måste du ligga på 400g protein per dag? Vem har sagt det?

Det låter lite väl mycket tycker jag.

henrikl
2013-07-11, 13:40
Jag har valt att fördela proteinintaget så jämt som möjligt. Måste ligga på 400gram protein, då jag väger 123kg och måste ligga så högt för att inte bryta musklerna. från maten får jag ungefär 200 gram och resten måste jag få i mig via kostillskott.

Oj, satan. Är det en bodybuilder med Olympia-storlek vi har att göra med här?

tlk
2013-07-11, 13:53
Jag har valt att fördela proteinintaget så jämt som möjligt. Måste ligga på 400gram protein, då jag väger 123kg och måste ligga så högt för att inte bryta musklerna. från maten får jag ungefär 200 gram och resten måste jag få i mig via kostillskott.

I väntan på formpic på dig som bevisar motsatsen så säger jag dig att 200g protte / dag räcker och blir över för dig.

ByggarMartin
2013-07-11, 13:55
tänk mindre, träna mer.

+1

Noproblem88
2013-07-11, 13:56
Oj, satan. Är det en bodybuilder med Olympia-storlek vi har att göra med här?

jag började på 132kg och ja, jag är kroppsbyggare, fast tävlar inte och ingen olympia storlek heller, för då måste man sönderpumpa sig med steroider. Jag har gått ner ganska bra och formen ser bra ut, vill verkligen inte tappa muskler. Mitt kostschema har en vän kollat upp innan jag börja, han kom 2a i europemästerskapet, tungviktare.

ByggarMartin
2013-07-11, 13:59
I väntan på formpic på dig som bevisar motsatsen så säger jag dig att 200g protte / dag räcker och blir över för dig.

Känns som under 2g per kg kv är lågt iallfall enligt mig själv skulle aldrig ligga så lågt! Hellre eldar jag för kråkorna och ligger högt på protte, 3g minst

Kvicksilver
2013-07-11, 14:03
Jag har valt att fördela proteinintaget så jämt som möjligt. Måste ligga på 400gram protein, då jag väger 123kg och måste ligga så högt för att inte bryta musklerna. från maten får jag ungefär 200 gram och resten måste jag få i mig via kostillskott.

Allmänna uppfattningen här på kolo är väll 2g/kkv. Dvs ca 246g i ditt fall.

Var har du läst att dina muskler skulle brytas ner om du åt mindre protein än så?

Troligtvis minimal/omätbar skillnad om du fördelar proteinet jämnt eller trycker i dig allt på en måltid.

tlk
2013-07-11, 14:10
Känns som under 2g per kg kv är lågt iallfall enligt mig själv skulle aldrig ligga så lågt! Hellre eldar jag för kråkorna och ligger högt på protte, 3g minst

Det förutsätter ju då att det inte är 25% bf...

Noproblem88
2013-07-11, 14:33
Allmänna uppfattningen här på kolo är väll 2g/kkv. Dvs ca 246g i ditt fall.

Var har du läst att dina muskler skulle brytas ner om du åt mindre protein än så?

Troligtvis minimal/omätbar skillnad om du fördelar proteinet jämnt eller trycker i dig allt på en måltid.

Läst och läst! min egen erfarenhet från tidigare deff. låg på 2g/kg förra deffen och då tappade jag enormt mkt muskler. gör exakt samma sak nu och ligger på närmare 3.25g/kg istället och resultatet har blivit 10ggr bättre.

Noproblem88
2013-07-11, 14:35
jag skulle uppskatta att ni håller er till frågan och inte ifrågasätta vrf jag äter så mkt protein, för rätt gör jag genom att se resultatet

Ponungen
2013-07-11, 14:37
Kan vi sluta prata om 30g den här timmen hit och dit?

OnT: Ät den när du vill men vill du vara "opti" så käka den på kvällen. Du äter ju redan kasein då dock?

Var väll dock en ganska ironisk kommentar från min sida. Fast ska man dela upp sitt proteinintag så optimalt som möjligt är det väll något relevant tycker jag.

Kotten
2013-07-11, 14:41
jag började på 132kg och ja, jag är kroppsbyggare, fast tävlar inte och ingen olympia storlek heller, för då måste man sönderpumpa sig med steroider. Jag har gått ner ganska bra och formen ser bra ut, vill verkligen inte tappa muskler. Mitt kostschema har en vän kollat upp innan jag börja, han kom 2a i europemästerskapet, tungviktare.

Om du är kroppsbyggare med en bra form på 123kg eller vad du nu skrev + att din vän komma 2 i europamästerskapet så undrat jag varför du ens ställer en sån här nybörjar fråga som det faktiskt är. Jisses

Noproblem88
2013-07-11, 14:45
Om du är kroppsbyggare med en bra form på 123kg eller vad du nu skrev + att din vän komma 2 i europamästerskapet så undrat jag varför du ens ställer en sån här nybörjar fråga som det faktiskt är. Jisses

Det är för att min vän är inte anträffbar. jag var tvungen och ställa frågan här, eftersom långsamt protein tar 5-7timmar innan det går helt i blodet, vart jag lite tveksamt, därav frågan.

Dreas
2013-07-11, 16:54
Det är för att min vän är inte anträffbar. jag var tvungen och ställa frågan här, eftersom långsamt protein tar 5-7timmar innan det går helt i blodet, vart jag lite tveksamt, därav frågan.Så lång tid tar det väl inte för det att gå ut i blodet? Dock minskar t.ex. kasein muskelnedbrytningen i mer än 8h.

Kommer inte ihåg ifall det var 35 eller 60g i den studien.

proteinsynthesis
2013-07-11, 19:01
tänk mindre, träna mer.

lämpligast äter du kesella när du är hungrig och sugen på kesella.

+1

LillisJ
2013-07-11, 19:03
Det är för att min vän är inte anträffbar. jag var tvungen och ställa frågan här, eftersom långsamt protein tar 5-7timmar innan det går helt i blodet, vart jag lite tveksamt, därav frågan.

Det känns som att din vän gav dej en macrofördelning baserad på sina egna behov istället för dina. Hur många kalorier intog du när du "förlorade enormt mycket muskler"?