handdator

Visa fullständig version : Bänkpress med stopp


Notchy
2013-07-10, 20:24
Ger bänkpress med stopp något för styrkan på ett TNG lyft ?, eller är det bara viktigt om man ska tävla att träna med stopp

mattilainen
2013-07-10, 20:30
Körde bänkpress med stopp ett längre tag utan att få någon kontakt med bröstmusklerna alls.. Visst blev jag starkare och tog 127.5 en bra dag men sen tog axlarna stryk. Visst kan det ha med min teknik att göra men om du inte ska tävla i just det så ser jag inte riktigt poängen. Vad är det du främst vill åt med bänkpress med stopp? Nu säger jag inte att det ska studsa på bröstet, utan du ska ju fortfarande föra den kontrollerat och "stanna" men kanske inte behöver göra som i tävling.

Notchy
2013-07-10, 20:34
Körde bänkpress med stopp ett längre tag utan att få någon kontakt med bröstmusklerna alls.. Visst blev jag starkare och tog 127.5 en bra dag men sen tog axlarna stryk. Visst kan det ha med min teknik att göra men om du inte ska tävla i just det så ser jag inte riktigt poängen. Vad är det du främst vill åt med bänkpress med stopp? Nu säger jag inte att det ska studsa på bröstet, utan du ska ju fortfarande föra den kontrollerat och "stanna" men kanske inte behöver göra som i tävling.

Tar 170 i bänk men har aldrig tränat ett program inriktat mot just bänkstyrka, jag vill bli starkare och se hur mycket jag kan ta, ett mål är väl 200 TNG. Var mest en fundering på om det skulle hjälpa mig öka mer eller om det bara är onödigt.