handdator

Visa fullständig version : Fakturering och bokföring online


dream_theater_
2013-07-10, 13:23
Är det något här som jobbar på detta viset? Har nyligen startat enskild firma, och det känns smidigt att kunna göra bokföring och fakturering via nätet.

Har ni några bra förslag på hemsidor?

tossefar
2013-07-10, 13:55
Alla större banker har bokföringsfunktion i internetbanken, börja där!

ducedo
2013-07-10, 13:58
Alla större banker har bokföringsfunktion i internetbanken, börja där!

Troligtvis det smidigaste då man enkelt kan koppla det till sitt konto.

Har du inte redan ett eget konto för företaget så bör du göra det på studs.

Rahf
2013-07-10, 15:42
Är det något här som jobbar på detta viset? Har nyligen startat enskild firma, och det känns smidigt att kunna göra bokföring och fakturering via nätet.

Har ni några bra förslag på hemsidor?

Jag använder Freshbooks som har funkat bra.

Se till att ha ett företagskonto.

dream_theater_
2013-07-10, 20:10
Det har jag faktiskt helt glömt av att fixa. Har Swedbank för övrigt, då kan jag alltså bokföra där? Då behöver jag ju bara ordna någonstans att börja fakturera ifrån med.

PontusAndersson
2013-07-10, 21:48
Jag använde swedbanks bokföring tidigare. Tyckte det fungerade helt OK! Helt klart smidigt att alla köp man gjorde kom in automatiskt i bokföringen i och med att det var kopplat till kontot/företagskortet.

Man får även upp förslag på hur varje affärshändelse ska bokföras baserat på hur du bokfört sådant du köpt därifrån tidigare. Du kan även fakturera därifrån, men det är väl standard i bokföringsprogram.

Gå in på kontoret och snacka med dem om det, var trevlig så kan du nog få testa gratis.

EDIT:
http://www.swedbank.se/foretag/cash-management/e-bokforing/index.htm

gratefuldead
2013-07-10, 23:25
Rekommenderar också Swedbanks bokföringstjänst. Mycket enkel att använda, till och med jag som är ekonomisk och matematisk idiot förstod mig på den. Tror man kan få testa någon månad gratis till och med - hör med dem!

dream_theater_
2013-07-17, 08:08
Ja, det blev faktiskt så att jag valde Swedbanks lösning. Kan nog blir bra, tack för hjälpen!

PontusAndersson
2013-07-17, 09:18
Vad kul! Hoppas du blir nöjd då och lycka till med din business :)