handdator

Visa fullständig version : Måltidsersättning?


Robin
2004-03-01, 22:51
Började att gå på gym för 2 veckor sedan och funderar lite över det man ska få i sig efter träningen. Är ganska rund om magen och det vill jag ha bort så gainer går bort, så långt har jag fattat.
Har precis efter träningen käkat bananer och efter en stund till så har jag käkat lite diverse(smörgås, ibland gröt), vet att man ska vara noga med det vilket jag inte riktigt är jämt. Därför undrar jag nu om man istället kan ta sig måltidsersättning istället efter träningen så att man inte behöver att bry sig så mycket om just den måltiden. Om man börjar att köra med det ska man då käka en sån dagarna man inte tränar också, eller spelar det inte så stor roll?
Om man istället börjar med enbart proteinshake, då måste man äta något mer för att det ska bli komplett? Vad skulle man behöva lägga till då, inte något som är allt för avancerat eftersom att jag måste ha med det till gymmet.

Vad rekomenderar ni att jag ska börja att nyttja efter träningen? Är helt novis på det här, försöker att läsa mig till en del men det är så mycket att hålla reda på.

(Kan ju berätta hur mycket jag tränar och så. Tränar 4 dagar i veckan. Är 173cm lång och väger ca 94kg.)

KniveN
2004-03-01, 23:10
Ta 0.5 till 1g protein och 0.8 till 1.2g kolhydrater med ett GI på 100+ direkt efter träningen. Och nej du blir inte tjock på snabba kolhydrater efter träningen, det är ett energiöverskott man blir tjock på.