handdator

Visa fullständig version : DOMS-day


HoppeR
2013-07-06, 22:58
Namn: Henri Rannanjärvi
Klubb: GSK

Böj: 162,5 kg @ 65,16
Bänk: 122,5kg @ 64,4 kg
Mark: 205 kg @ 64,4 kg

Dags för journal # 3(?)..

"Från 59-an"

För 3 månader sedan gick jag ner från 64,8kg till 59,0kg på 10 dagar för att kvala till SM.
För 7 dagar sedan tog jag ut mina ingångsvikter för SM, 140-100-160.
För 3 dagar sedan lät det "plopp" i korsryggen under mitt sista set av marklyft.
För 2 dagar sedan fick jag ut 105 kg i bänkpress med en kroppsvikt på 58,85kg vilket resulterade i ett svenskt rekord.
För 1 dag sedan fick jag ut 400kg i RAW-SM med en kroppsvikt på 58,15kg vilket resulterade i ett silver i 59-an..
För 1 dag sedan vägde jag 61,8 kg efter att ha unnat mig glass under kvällen.
För 5 minuter sedan vägde jag 63,3 kg efter att ha unnat mig lite glass till.

Nu är det dock dags att få ordning på ryggen.
(Besvären jag haft har varit allt från bröstrygg/bröst till korsrygg/höft samt "falsk ichias".)

Skall förhoppningsvis på Måndag träffa en kiropraktor (tack Anders Ivert) samt boka tid hos en sjukgymnast (tack Mikael Jansson) för att påbörja rehab och se till så att jag förhoppningsvis framöver kan träna/tävla fullt ut igen.

gratefuldead
2013-07-06, 23:45
Haha, fint händelseförlopp den senaste veckan. Förutom marklyftet för tre dagar sedan då.

Riktigt stark för din kroppsvikt. Hur gammal är du?

Lycka till med tränings-/tävlingskarriären!

HoppeR
2013-07-07, 07:36
Haha, fint händelseförlopp den senaste veckan. Förutom marklyftet för tre dagar sedan då.

Riktigt stark för din kroppsvikt. Hur gammal är du?

Lycka till med tränings-/tävlingskarriären!

Ja, det har varit händelserika veckor under senaste. (Främst privat dock.)
Tack, blir 28 år så borde ha ett par bra år kvar. :)

HoppeR
2013-07-08, 13:27
Andreas Ivert skulle det vara.

HoppeR
2013-07-08, 19:19
Var hos kiropraktor, Mattias Lüppert idag för första gången idag.
Nu, 6 timmar senare så känns det mycket bättre i ryggen, fortfarande stel i baksida lår och i sätet men det ä bättre än tidigare. Hade en del låsningar vilket verkar ha påverkat min rörlighet mer än jag trodde. Dels har jag ordentlig svank, samt att jag kan få ihop bröstryggen. Den typ utav rörlighet jag har i ryggen nu kan jag inte minnas att jag haft.. Ska på återbesök om en vecka men det ser lovande ut!

HoppeR
2013-07-15, 21:01
Kiropraktor besök # 2.
Bra rörlighet i hela ryggen, dock lite stel i höger säte. Akupunktur o lite behandling. Börjar köra lite mer statisk o "funktionell" träning fr.om. Idag. Återbesök om en månad.

Vikt runt 64,5 kg.
Så runt 6 kg på 10 dagar.
Borde hålla nere på kalorierna men det känns ändå okej!

Ska försöka uppdatera mer när träningen börjar på riktigt. :)