handdator

Visa fullständig version : Kosttillskot pris


guden2010
2013-07-06, 20:04
Hur mycket beställer ni kosttillskott för i månaden ?
Håller på gör en beställning nu med
Whey protein 2 kg
whey CASEIN protein 2 kg
Creatine Complete Extr 500 gram
SmartSupps BCAA 2:1:1, 500 g
Anabolic Bolt 1125 gram
Malto-Flex Pure, 4 kg (kolhydrater)

priset på detta blir 1536 kr, tycker det är för mycket, vissa av sakerna kommer räcka i 2 månader vissa i 1 månad.

vilka av dessa kosttillskott är onödigast ? Borde jag ta bort nåt ur beställningen ?

Tobbey
2013-07-06, 20:07
Ta bort BCAA, och det där "Anabolic Bolt". Lägg istället till 5-6kg Whey utöver.

tlk
2013-07-06, 20:10
Vad ska du ha grejerna till?

Malto.. varför? (jag köper själv carbosyn fx för övrigt, bara undrar varför du känner behovet)
kasein.. varför?
bcaa.. varför?
anabolic bolt.. varför och vad är det ens?

Snubben
2013-07-06, 20:17
Creatin compl. extr och BCAA är väl samma sak? Det som skiljer är väl i creatin compl. extr. har du just kreatin (Fast en väldigt lite mängd), eller?

Fredriiik
2013-07-06, 20:23
köp tillverkarnas egna märken så kommer du ner i pris avsevärt.
jag kör med FX produkter på det mesta och är sjukt nöjd med dem :)

Tap3worm
2013-07-06, 20:30
Creatin compl. extr och BCAA är väl samma sak? Det som skiljer är väl i creatin compl. extr. har du just kreatin (Fast en väldigt lite mängd), eller?

CCE är en PWO, BCAA aminosyror.

TS

Ta bort anabolic bolt framförallt! Personligen skulle jag även skippa casein. Men som sagt, se över ditt behov. Vad behöver du och varför? Anabolic bolt är väl en återhämningsprodukt?
Ett alternativ kan i så fall vara whey + malto, alltså en egen gainer (om du då inte får din återhämtning via mat)


Tapeworm
- Mobilen

tlk
2013-07-06, 20:32
trodde i min enfald att CCE var något billigt kreatin... PWO är väl inget man ska slänga pengar på om man vill få ner kostnaden :)

Snubben
2013-07-06, 20:50
CCE är en PWO, BCAA aminosyror.

TS

Ta bort anabolic bolt framförallt! Personligen skulle jag även skippa casein. Men som sagt, se över ditt behov. Vad behöver du och varför? Anabolic bolt är väl en återhämningsprodukt?
Ett alternativ kan i så fall vara whey + malto, alltså en egen gainer (om du då inte får din återhämtning via mat)


Tapeworm
- Mobilen

Kollar man innehållsförteckningen så innehåller creatin cre. samma saker som Smartsupplies BCAA + lite annat... Då kan det väl kännas onödigt att köra båda?

Creatin innehåll
Energi 50 kcal
Protein 0 g
Kolhydrater 12 g
Fett 0 g
Creatine Complete Extreme Blend 12,45 g
-BCAA (L-Leucin, L-Isoleucin, L-Valin) 3000 mg
-Di-Kreatinmalat 2000 mg
-Arginin Alfa Ketoglutarat 2000 mg
-L-citrullin L-malat 2000 mg
-L-Taurin 2000 mg
-Beta Alanin 1000 mg
-Tyrosin 250 mg
-Koffein 200 mg
Ingredienser Blue Raspberry: Maltodextrin, di-kreatin malat, L-arginin alfa ketoglutarat, L-citrullin L-malat, taurin, L-leucin, beta alanin, klumpförebyggande medel (kiseldioxid), L-isoleucin, L-valin , aromer, surhetsreglerande medel (E330, E296), L-tyrosin, koffein, emulgeringsmedel (sojalecitin), sötningsmedel (sucralos), pyridoxin hydroklorid, färgämne (E132).
Ingredienser Fruit Punch: Maltodextrin, di-kreatin malat, L-arginin alfa ketoglutarat, L-citrullin L-malat, taurin, L-leucin, beta alanin, klumpförebyggande medel (kiseldioxid), L-isoleucin, L-valin , surhetsreglerande medel (E330, E296), L-tyrosin, koffein, emulgeringsmedel (sojalecitin), aromer, sötningsmedel (sucralos), färgämne (E129), pyridoxin hydroklorid.
Ingredienser Apelsin: Maltodextrin, di-kreatin malat, L-arginin alfa ketoglutarat, L-citrullin L-malat, taurin, L-leucin, beta alanin, klumpförebyggande medel (kiseldioxid), L-isoleucin, L-valin , surhetsreglerande medel (E296,E330), aromer, L-tyrosin, färgämne (betakaroten), koffein, emulgeringsmedel (sojalecitin), sötningsmedel (sucralos), pyridoxin hydroklorid.





Smartsupplies BCAA

Innehåll

1 skopa (4,6 g) 2 skopor (9,2 g) 100g
Energi 16,7 kcal 33 kcal 364 kcal
Fett 0 g 0 g 0 g
Kolhydrater 0,32 g 0,64 g 7 g
Protein* 3,86 g 7,73 g 84 g

*BCAA:s 3,86 g 7,73 g 84 g
-L-Leucin 1,93 g 3,86 g 42 g
-L-Isoleucin 0,96 g 1,93 g 21 g
-L-Valin 0,96 g 1,93 g 21 g

Ingredienser: L-leucin, l-isoleucin, l-valin, maltodextrin, surhetsreglerande medel (äppelsyra), aromer, emulgeringsmedel (sojalecitin), sötningsmedel (sukralos, acesulfam-K), färgämne: I vattenmelonsmak; rödbetsrött, i apelsinsmak; betakaroten, i äpplesmak; klorofylliner.





Eller?

DJJOHANSSON
2013-07-06, 23:25
Skippa bolten och caseinet,

Köp 4kg whey 80 + bonus product (creatine eller multivitamin for example)
Malton är billig och räcker länge.
Bcaa ifrån smartsupps är sjukt prisvärd.
Pwon däremot är onödigt dyr, ripped freak innehåller 45 doseringar / 299kr


trodde i min enfald att CCE var något billigt kreatin... PWO är väl inget man ska slänga pengar på om man vill få ner kostnaden :)

Alla är vi olika.


För mig är en pwo prio 1 på min lista av nödvändiga tillskott, t om före mitt ledtillskott och d-vitamin. (Trots att jag har väldiga problem med leder och blir lätt deprimerad utan d-vitaminen)

Knark är bajs.

tlk
2013-07-07, 00:38
Alla är vi olika.


För mig är en pwo prio 1 på min lista av nödvändiga tillskott, t om före mitt ledtillskott och d-vitamin. (Trots att jag har väldiga problem med leder och blir lätt deprimerad utan d-vitaminen)

Knark är bajs.

Jo det är ju så klart en smaksak.

Hade jag velat ha det väsentliga och hålla nere kostnaden så hade jag köpt kreatin och vassle. Några 1500 / kvartal verkar ju TS inte vilja lägga och då köpa BCAA och PWO istället för att köra på vassle och kreatin förstår jag verkligen inte alls. Malto vet jag inte heller varför TS känner behov av.

Men får man ut mer av att köpa PWO än vassle å kreatin så för all del.

Halvar
2013-07-09, 16:46
Skippa bolten och caseinet,

Köp 4kg whey 80 + bonus product (creatine eller multivitamin for example)
Malton är billig och räcker länge.
Bcaa ifrån smartsupps är sjukt prisvärd.
Pwon däremot är onödigt dyr, ripped freak innehåller 45 doseringar / 299kr




Alla är vi olika.


För mig är en pwo prio 1 på min lista av nödvändiga tillskott, t om före mitt ledtillskott och d-vitamin. (Trots att jag har väldiga problem med leder och blir lätt deprimerad utan d-vitaminen)

Knark är bajs.


Deprimerad utan d-vitamin tillskott,då hade jag undvikt pwos om du blir så lätt påverkad psykiskt.

DJJOHANSSON
2013-07-09, 17:26
Deprimerad utan d-vitamin tillskott,då hade jag undvikt pwos om du blir så lätt påverkad psykiskt.

Hur ska koffein kunna göra mig deprimerad?


Jag sa inte att jag blir #skäramigiarmen #kattenhardött deprimerad ifall jag inte tar d-vitaminen heller. Välmåendet blir bara sämre utan vitaminen.

Halvar
2013-07-09, 18:03
Hur ska koffein kunna göra mig deprimerad?


Jag sa inte att jag blir #skäramigiarmen #kattenhardött deprimerad ifall jag inte tar d-vitaminen heller. Välmåendet blir bara sämre utan vitaminen.

Sa inte heller att du blir alla dom där hastaggarna.Pwo för mej är inte koffein bara,det är tex craze och alla dom andra potentare kemikalieblandningarna.Många krashar av såna stimulanter och blir deprimerade.Så därav hade jag undvikigt dom.Äter själv rent koffein,men krashar på pwos och får ett sämre vålmående.