handdator

Visa fullständig version : Kronisk smärta i nacke/skuldra i 1,5år, vad ska jag göra nu?


j0ppe1
2013-07-04, 16:34
Hejsan
Jag gjorde en tråd här förut där jag skrev om mina problem i skuldran som fortfarande inte har gått över.

Gamla tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193998

Totalt sett nu har jag gått hos en
sjukgymnast 25 ggr
Naprapat (totalt 2st) 8ggr
Ortoped kirurg 5 ggr

Inget har gett nåt resultat än...

(gjort en MR på höger axel som visade inget)

Samtliga är ganska säkra på att det är en inflammation som härjar och har därmed fått behandling efter det. Ringde nyss min sjukgymnast och h*n börjar tro att det kan vara något i nacken som krånglar och tycker att jag ska försöka få en röntgen i nacken för att utesluta diskbråck.

Jag har tagit 250mg Naproxen i 3 veckor, 5 kortison sprutar i höger axel och nu har jag precis avslutat en kur på 500mg Naproxen i en månad. Inget har resultat.

Min fråga nu är vart ska man vända sig nu?! min nuvarande ortoped kirurg har semester. Finns det någon annan slags "läkare" som man kan vända sig till förutom sjukgymnast, naprapat eller ortoped kirurg? Eller ska jag gå till en ny Ortoped?

Jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få för jag mår så fruktansvärt jävla dålig över det här. Jag har nästan alltid ont vilket är väldigt påfrestande psykisk och fysiskt...