handdator

Visa fullständig version : Schema hjälp


ghostkilla
2013-07-04, 04:16
Hej jag har börjat köra på ett nytt schema, för att jag känner mig väldigt missnöjd med det gamla som inte gav något resultat alls ni kan checka min tidigare inlägg "bra eller dålig resultat" för schemat.

Nya schema:

Måndag - bröst , abs
Tisdag - Armar alltså triceps/biceps , abs
Onsdag - vila
Torsdag - Axlar, abs
Fredag - bröst, abs
Lördag - ben , abs
sön vila

Jag vet inte om jag ska byta ut bröst på fredag mot rygg, eftersom jag känner jag har stor rygg och måste fixa till lite där framme.

Tanke på att jag kör en muskel är för att jag är smal och behöver bra återhämtning för att musklerna ska kunna öka. Jag tar dessutom serious mass optimum (börja idag).

Vad säger ni?

WiXiAN
2013-07-04, 04:51
Armar (triceps) efter bröst? Sedan bröst efter axlar? Känns inte jätte opti.

ghostkilla
2013-07-04, 04:54
Armar (triceps) efter bröst? Sedan bröst efter axlar? Känns inte jätte opti.

Hur hade du tänkt då?

ByggarMartin
2013-07-04, 06:30
Det där schemat är ju värdelöst... rygg då? Vill gärna se bild på din "stora" rygg

r1kkie
2013-07-04, 07:13
Det finns inget magiskt med en viss uppdelad split.
Det intressant är mer hur du tränar muskeln i fråga, set/resp/intesitet, lägg sedan till kost och återhämtning.

Sen finnsd et givetvis bättre eller sämre uppdelningar men annars är det mer personligt vad man själv tycker är roligast...

Du kan köra en klassiker som alltid funkar. Pull, push, leg, vila, start over.

arthax
2013-07-04, 09:53
Lite ben, mängder med pressulatur och lite eller ingen ryggträning?!
Jag vet inte vilket schema du körde på innan, men Ditt schema var inget vidare.

Nej, ta du ett beprövat schema. Om du inte vill grotta ned dig i SL5x5 så finns bumbis förslag, kolla Anders the peaks tråd, Triphase etc.

tlk
2013-07-04, 10:13
Oh dear.. ännu en sån här tråd.


Nej, ta du ett beprövat schema. Om du inte vill grotta ned dig i SL5x5 så finns bumbis förslag, kolla Anders the peaks tråd, Triphase etc.

Att få TS att använda ett beprövat schema har prövats ad nauseum...

ghostkilla
2013-07-04, 23:40
Det finns inget magiskt med en viss uppdelad split.
Det intressant är mer hur du tränar muskeln i fråga, set/resp/intesitet, lägg sedan till kost och återhämtning.

Sen finnsd et givetvis bättre eller sämre uppdelningar men annars är det mer personligt vad man själv tycker är roligast...

Du kan köra en klassiker som alltid funkar. Pull, push, leg, vila, start over.

4-5 set
reps, 8-12 st
vilar 1-3 minuter.