handdator

Visa fullständig version : Hängande , militärpress och frontböj - vilken "ska" man vara starkast/svagast i


Melankolius
2013-07-03, 20:13
TILL MODERATORER ELLER ADMIN-ISTRATÖRER:
KAN NÅGON AV ER SNÄLLA ÄNDRA NAMNET PÅ TRÅDEN TILL "Hängande frivändning *fortsättning*" och inte "Hängande *fortsättning*"... PLEASE


... , om man är normal? Alltså vad lär snittet vara? Standardsvaret på kolozzeum, för alla frågeställningar, oavsett vad det rör sig om, är ju "det är individuellt" ... men nu vill jag alltså veta vad ni tror att snittet är.

jag pallar dock inte även ta med de alternativ där man är jämnstark i två olika övningar så ni får tänka till lite extra hehe klarar ni det va !

*Här hade jag gärna skrivit varför jag vill veta, men kommer inte göra det eftersom jag då i stället kommer få det berättat för mig hur jag ska träna i stället, och att min idé är undermålig*

1 starkast.. 2 näst starkast.. 3 svagast

blir fränt glad om ni tänker igenom ordentligt och sedan röstar och svarar i tråden!!

hälsningar från mig!!! *popcorn*

stromming
2013-07-03, 20:15
Vad är frågan egentligen

Melankolius
2013-07-03, 20:16
Vad är frågan egentligen

I vilken ordning man brukar vara starkast/svagast i dessa tre övningarna!!!*gah!*

Oljeblixten
2013-07-03, 20:18
Frontböj, vändning, press. den ordningen kändes naturlig för mig.

Määng
2013-07-03, 20:18
Vad är hängande?

bigtraps
2013-07-03, 20:19
Självklart måste man vara starkast i frontböj

Jeneric
2013-07-03, 20:20
Vad är hängande?

Du står upp med stången i händerna i början av lyftet.

Määng
2013-07-03, 20:24
Ah okej. Förstod inte att det var en frivändning det handlade om.

Tyrwing
2013-07-03, 21:20
Jag antar att det är frontböj, frivändning, militärpress?

filmjölk
2013-07-03, 22:44
Militärpress, styrkevändning, frontböj känns mest naturligt. Vändningen kan nog vara högre eller lika med mp:n med, men båda skall ligga markant over frontböjen imo.

Min ratio är 100, 100 (gjort som vändning+press.)..och tja...typ 70kg kanske?

Melankolius
2013-07-04, 02:07
Militärpress, styrkevändning, frontböj känns mest naturligt. Vändningen kan nog vara högre eller lika med mp:n med, men båda skall ligga markant over frontböjen imo.

Min ratio är 100, 100 (gjort som vändning+press.)..och tja...typ 70kg kanske?

haha! inte för att vara elak men du är faktiskt stark i frivändning och helt OK i MP men din frontböj är ju patetisk. vet tjejer som aldrig har varit inne på ett Gym förut som gör 60 i front.... menmen alla kan ju inte vara bra på allt t ex du är bra på att trolla och provocera på Colosseum Forum

Emil Brännmark
2013-07-04, 06:20
Militärpress, styrkevändning, frontböj känns mest naturligt. Vändningen kan nog vara högre eller lika med mp:n med, men båda skall ligga markant over frontböjen imo.

Min ratio är 100, 100 (gjort som vändning+press.)..och tja...typ 70kg kanske?

Konstigt att tyngdlyftarna inte gör styrkevändningar i så fall, utan gör det svårare för sig genom att gå ned och vända i botten. Vidare kan man undra varför överstöten uppfanns, när man ändå kan pressa det man frivänder...


:D

Mats J
2013-07-04, 10:16
Det ska ju vara frontböj, vändning och sist mp.. Men för mig är det tyvärr mp, vändning och sist frontböj. Helt jävla patetisk i den övningen.

Röda Björnen
2013-07-04, 10:48
Frontböj, Hängande frivändning, militärpress.

filmjölk
2013-07-04, 13:07
Det ska ju vara frontböj, vändning och sist mp.. Men för mig är det tyvärr mp, vändning och sist frontböj. Helt jävla patetisk i den övningen.

Inte alls patetiskt:) det om något, bevisar ju att träningen iaf haft någon sorts effekt på kroppen när du fått dina axlar starkare än dina lår. Disco-hug*hug**hug*