handdator

Visa fullständig version : Har jag failat hobby tömning & laddningen? Hjälp!


doddoo
2013-07-02, 19:57
Hej!

Har missuppfattat denna proceduren, hade tänkt o bara göra stegen för tömningen, o på så vis skita i laddning. Trodde de var under tömningen man blev snustorr...har blivit riktigt nojig nu...

Denna veckan är sista veckan för deffen, hade tänkt att sista deffdagen är på söndag (7 juli).

Så här har proceduren sett ut fram till idag, började i söndags:

söndag: maxa salt o vatten/äter som innan under deffen.

måndag: maxa salt o vatten/äter som innan under deffen.

tisdag (idag): strypt salt/vatten helt o hållet. sänkt kolhydraterna till 60-70 kört ett tömningspass(hög reps många set) - efter att ha läst in mig på tömning & laddning nu ikväll är det just här jag gjort åt helvete fel då jag strypt saltet och vattnet. Så fort jag insåg detta drack jag precis nu innan 2 stora glas vatten. har max druckit 1,5 liter idag exklusive dessa 2 nämnda glas.

Nu till mina frågor:

Hur löser jag detta på bästa sätt?

1. Skita i hela tömning & laddning, dvs återgå till mitt tidigare träningsupplägg samt kostschema o köra på de veckan ut?

2. Eller ska jag fortsätta med tömningen o sedan göra en laddning (som inte var tänkt) genom att maxa vatten nu innan man går o lägger sig. Har dock inga kalorier kvar att tillgå för idag, så svårt o maxa salt. Fortsätta maxa vatten och salt imorn (onsdag) samt torsdag. tömningspass under dessa dagar och lågt på kolhydrater (50-70g). För att sedan ladda fredag lördag och söndag samt strypa salt o minimera vattnet. Isåfall, när laddningen har "lagt sig" så att säga, och man börjar äta normalt igen efter deffens slut, gör laddningen då att man inte ser deffad ut längre?

Ser förövrigt mycket blötare ut idag än innan jag började med denna proceduren.

Tacksam för snabba svar så att jag kan styra upp det här direkt, tack!

doddoo
2013-07-02, 20:43
Kanske är värt att tillägga att jag kör periodisk fasta.

Lutar åt att återgå till alternativ 1? dvs sluta upp o mixtra med tömning & laddning.

Halvar
2013-07-02, 21:05
Trist.Men du har förmodligen förstört hela deffen och kommer vara "blöt" hela sommaren.Släpper säkert mot vintern iaf,är ju inte ett livslångt tillstånd.En fråga...denna nojja som verkar förstört ditt liv.Ska du upp på en scen nu på söndag?Tänkte då livet verkar över

doddoo
2013-07-02, 21:17
schysst svar! ;)

Man vill ju inte avsluta deffen o se "blöt" ut...

kom på ett tredje alternativ: banga saltet, dricka mycket vatten och äta som innan proceduren, veckan ut. Åt cirka 150 gram kolisar/dag innan. vad tror ni?

Halvar
2013-07-02, 22:02
Lr kanske bara skita i tömningen och återgå till hur dieten var och avsluta den på söndags som tänkt och gör en reversedieting (googla) ska du ej upp på scen så finns det ingen orsak.Sen är du i form nog så behöver du ej tömma/ladda m.m. framför allt behöver du ej göra det för att du ska avsluta en diet.Tillståndet du uppkommer av det hela går ej att hålla mer än ca 24t max iaf

AronP
2013-07-03, 09:24
Jag förstår inte, vad har du förstört? Ska du se bra ut till någon viss dag(vilket är det enda en tömning/laddning kan fungera till)? Om inte så är det bara att återgå till dieten.

Om du har ett datum så får du berätta det. Men rekommenderat för idag är att du då isf dricker normalt.

doddoo
2013-07-03, 11:08
tack för svaren!

hela tanken med det hela var att driva ut vätska, är normalt "ganska" blöt.

yes, återgår till dieten!

Halvar
2013-07-03, 11:11
tack för svaren!

hela tanken med det hela var att driva ut vätska, är normalt "ganska" blöt.

yes, återgår till dieten!

Men du driver bara ut den i kanske 24t så vad hjälper det

Tolkia
2013-07-03, 11:30
Håller man så mycket vätska att man "behöver" en vätsketömning för att inte se "blöt" ut har man antingen extremt dålig koll på hur en normal kropp ser ut (i Kolosammanhang verkar det oftast vara att man inte kan se skillnad på ödem och underhudsfett respektive att man tror att det är rimligt att kunna se ut som en tävlande på scen året runt) eller någon sjukdom som man definitivt borde söka för. En frisk kropp håller inte litervis med vätska som måste drivas ut.