handdator

Visa fullständig version : Minska fett%, behålla vikt


Shaz
2013-07-01, 21:55
Tja!

Som rubriken lyder, jag har nått en vikt jag känner mig väldigt bekväm i, men eftersom jag gått ner enormt mycket i vikt så är jag trots en vikt på 90kg väldigt tjock.
Detta är något jag tänkt åtgärda genom att behålla min vikt men att öka på med muskler.

Till frågan nu då, hur gör jag detta, RÄTT? Är det bulk följt utav deff som gäller eller vad tycker ni?

Bmwtwinturbo
2013-07-02, 12:05
90kg är en väldigt hög startvikt om du inte är enormt lång eller har stor muskelmassa. Skulle tippa på att normala män som går ner i vikt normalt deffar till 70-80kg innan man börjar deffa.

Langster
2013-07-02, 14:52
Skulle tippa på att normala män som går ner i vikt normalt deffar till 70-80kg innan man börjar deffa.

Jag hörde att du gillar att deffa så du kan börja deffa när du deffar! :d

Seriöst dock, är du väldigt tjock när du väger 90 kg så kommer du att förbli tjock på den vikten i många många år innan du börjar antyda muskler.

Om du vill behålla vikten så är det bara att försöka hålla dig på energibalans och äta "bra" och "nyttigt" och en rätt stor andel protein. Och samtidigt styrketräna hårt. Då kommer du att bygga muskler utan att gå upp eller ner i vikt.

Men som sagt, det kommer ta flera år innan du ser någonting av de där musklerna.

Bmwtwinturbo
2013-07-02, 19:28
Jag hörde att du gillar att deffa så du kan börja deffa när du deffar! :d


Hehe fattade inte skämtet först innan jag såg min felskrivning :)Bulka it is