handdator

Visa fullständig version : Bcaa, dumma frågor :))


simonsk
2013-07-01, 18:48
Hej :)) När bör jag inta bcaa? Under träning om jag inte har fel?
Och hur mycket vatten ska man använda till ungefär 10g bcaa?

LillisJ
2013-07-01, 19:00
Innan och efter träning. "Behövs" bara innan träningen om du tränar på fastanade mage. Endast 5g behövs för att få maximal effekt per dos, så ta 5g innan och efter. Hur mycket vatten väljer du själv. :)

Fredriiik
2013-07-01, 20:29
Innan och efter träning. "Behövs" bara innan träningen om du tränar på fastanade mage. Endast 5g behövs för att få maximal effekt per dos, så ta 5g innan och efter. Hur mycket vatten väljer du själv. :)

5gram beror helt på tillverkare och fördelning av leucin.

Max aktivering av proteinsyntesen är uppemot 5gr leucin har jag för mig och då kan det behövas mer bcaa(upp runt 10gr beroende på märke) för att få ut dessa 5gr leucin.

PureWhey
2013-07-01, 20:30
5gram beror helt på tillverkare och fördelning av leucin.

Max aktivering av proteinsyntesen är uppemot 5gr leucin har jag för mig och då kan det behövas mer bcaa(upp runt 10gr beroende på märke) för att få ut dessa 5gr leucin.

+1


Le iPhone

LillisJ
2013-07-01, 20:50
5gram beror helt på tillverkare och fördelning av leucin.

Max aktivering av proteinsyntesen är uppemot 5gr leucin har jag för mig och då kan det behövas mer bcaa(upp runt 10gr beroende på märke) för att få ut dessa 5gr leucin.

Det är la 3.5g leucin? Tänkte på BCAA-XX när jag skrev inlägget *cupid*

PureWhey
2013-07-01, 21:30
Det är la 3.5g leucin? Tänkte på BCAA-XX när jag skrev inlägget *cupid*

Beror på hur stor man är antar jag. Man brukar säga 5.

Simonfrisk
2013-07-01, 23:12
Jag tar alltid bcaa innan & under mina pass, samt protein efter pågrund av att det blir så mycket pulver annars, isåfall ska jag ta 1 dos aminosyror först, 1 dos protein,
Då är ja propp mätt, samt käka efter gymmet.. Nä ;)

- Men däremot har jag beställt kapslar nu, som består av aminosyror också, vilket kommer underlätta att ta efter träningen.

Samt kommer jag byta ut BCAA under träningen till "SizeOn" med vitaminer/mineraler, och endast köra aminosyror (pulver) innan, och kapslar efteråt. :)

oscarc
2013-07-02, 10:26
BCAA bör tas under träningspasset med en jämnfördelning under passets gång, då det kan generera i lite extra energi under passet samt att vid träning längre än 1h sänks testosteron-nivåerna i kroppen men BCAA hindrar att det sker.
Mvh Oscar

Simonfrisk
2013-07-02, 10:35
BCAA bör tas under träningspasset med en jämnfördelning under passets gång, då det kan generera i lite extra energi under passet samt att vid träning längre än 1h sänks testosteron-nivåerna i kroppen men BCAA hindrar att det sker.
Mvh Oscar

Testosteron? Haha, då är din bcaa extra kryddat med DAA eller något sånt.
Vanliga bcaa produkter, skjuter upp din mjölksyra möjligen, samt att den förhindrar muskelnedbrytning.
Om dom är kryddat med lite extra citrulline malate / beta alanine / taurine etc. Då kan de även öka din koncentration, din pump & ge stickningar.. Men aldrig sett eller hört en bcaa produkt som ökar ditt testosteron haha, då är det du själv som tar nån testosteron tablett, eller kryddar extra pulver i din dos bcaa.

oscarc
2013-07-02, 10:38
Testosteron? Haha, då är din bcaa extra kryddat med DAA eller något sånt.
Vanliga bcaa produkter, skjuter upp din mjölksyra möjligen, samt att den förhindrar muskelnedbrytning.
Om dom är kryddat med lite extra citrulline malate / beta alanine / taurine etc. Då kan de även öka din koncentration, din pump & ge stickningar.. Men aldrig sett eller hört en bcaa produkt som ökar ditt testosteron haha, då är det du själv som tar nån testosteron tablett, eller kryddar extra pulver i din dos bcaa.
Det ökar ingenting, men det gör så att nivåerna inte sänks som dom gör vid träning i över en timme :)

Dreas
2013-07-02, 11:54
Det ökar ingenting, men det gör så att nivåerna inte sänks som dom gör vid träning i över en timme :)Källa?

Och var det noga om nivåerna sjunker om de nu gör det?

Simonfrisk
2013-07-02, 12:07
Det ökar ingenting, men det gör så att nivåerna inte sänks som dom gör vid träning i över en timme :)

Skriv källan tack, jag har aldrig hört talas som att aminosyror hjälper till att stärka ditt testosteron faktiskt.. Som jag vet det, skjuter det upp mjölksyran, kan öka pump / stickningar / konsentrationen (om du har kryddat med taurine, citrulline malate, eller beta-alanine).
Samt att det ökar / hjälper till med protein-intaget. Och att den hindrar muskelnedbrytning.
Är det enda jag vet, och hört & även läst om BCAA.. så det här med testosteronet är helt nytt för mig iallafall, vilket jag tror är en stor bluff/myt att det ökar ditt testosteron.


Men skicka gärna en källa där du läst det, att bcaa ökar testosteronet.
Är skapligt säker att dom läre ha kryddat den med DAA tex, finns ju såna "enskilda" pulver-burkar också, läre vara en sån BCAA produkt enligt mig, om testosteronet ska öka haha..
Men skicka källan, så man får läsa :)

Mvh.

PureWhey
2013-07-02, 12:53
Varför är ni så många som säger att man ska dricka under passet? Har ju visat sig meningslöst, definitivt om man ska dricka efter också.

Edit; Simon, läs igenom dina inlägg innan du postar, förstår knappt vad du skriver.

Le iPhone

Dreas
2013-07-02, 12:56
Varför är ni så många som säger att man ska dricka under passet? Har ju visat sig meningslöst, definitivt om man ska dricka efter också.

Edit; Simon, läs igenom dina inlägg innan du postar, förstår knappt vad du skriver.

Le iPhoneFör att det finns en sisådär 12034910354 bloggar där ute som säger att man ska det, och så står det på burkarna.

PureWhey
2013-07-02, 12:57
För att det finns en sisådär 12034910354 bloggar där ute som säger att man ska det, och så står det på burkarna.

Antagligen, men samtidigt vill Simon ha källor på allt andra skriver medan han själv sprutar ut sig skit.


Le iPhone

Dreas
2013-07-02, 13:01
Antagligen, men samtidigt vill Simon ha källor på allt andra skriver medan han själv sprutar ut sig skit.


Le iPhoneTrue! Att BCAA minskar muskelnedbrytning är ju t.ex. mig veterligen skitsnack.

PureWhey
2013-07-02, 14:23
True! Att BCAA minskar muskelnedbrytning är ju t.ex. mig veterligen skitsnack.

Summa kardemumma kan vi väl helt enkelt rekommendera EAA-Faqet? :)

Cameltotem
2013-07-02, 20:35
Hur mycket tar jag av det då? Finns en skopa på 6 gram tror jag, brukar ta två såna för jag har hört man ska ta 10g.