handdator

Visa fullständig version : En fråga om shakes!


Okej
2013-07-01, 15:14
Inget om dans, så ja, tråden ligger rätt :)

Hittade inte heller någon amatör-basic-frågetråd så var tvungen att starta en ny!

Iallafall, nog med dravel och till saken.

Nu när det är sommar och man (jag) inte är stationär på endast ett ställe utan studsar runt lite bland vänner och bekanta, stugor och båtar och allt var det är, så har jag varken tid/lust att träna speciellt mycket, det är mer ett "hålligång" (ruggigt ord som bäst passar i ett twitterflöde, i know). I vanliga fall kör jag en 4-split, vilket har gett rätt bra med gains och likaså ett skönt sätt att träna. Jag valde därför att slå ihop 2 av passen och bilda en 2-split/halvkropp/kallavadduvill. Jag körde mitt första pass idag, och ja det var jobbigt, men gött som fan, kände mig som en vandrande helkroppsorgasm på väg från gymmet. Så det kör vi på ett tag framåt!

Frågan på mina läppar är dock, hur bör jag göra med mina kära proteinshakes? Rent spontant känns det som att en shake efter passet samt en shake dagen efter? Alltså 4 per vecka?

Detta är ingen fråga om nanoprocent á opti goat, snarare. Är det riktigt onödigt att bara ta en shake efter passet, alltså 2 per vecka, eller är det att föredra att ta en även dagen efter?

Hur är dina övriga kostvanor yadayada? Kul att du frågar, inte helt opti, skulle nog inte skada med en extra shake. Men som sagt, ni kan detta och jag vänder mig till Er.

mvh

vicarious
2013-07-01, 15:43
Om du tycker att du får i dig tillräckligt med protein från maten, skippa shake. Om inte, drick. Tar det lite längre tid innan du äter efter du har tränat så hade jag tagit en shake hursomhelst. Better safe than sorry :)

Victuhh
2013-07-02, 16:16
2 per vecka blir ju inte så mycket och som du säger käkar du inte helt opti. Varför inte 1 om dagen för att dryga ut dagsintaget på protein under hela veckan?