handdator

Visa fullständig version : Axel träning


Probook
2013-07-01, 15:02
Hur tränar ni axlar ?

Jag har nyligen börjat med ett nytt schema 5 split:

Måndag Bröst,vadet
Tisdag Rygg,mage
Onsdag Biceps,triceps
Torsdag Ben,Vader
Fredag Axlar mage
Lördag vila
Söndag vila

Tidigare har jag kört 4 split och då körde jag bara 4 övningar: Militärpress,hantelpress,Baksida axlar i maskin, Baksida axlar i smith

Men jag vill utöka mitt axelpass så att det blir mer utförligt just nu har jag väldigt små axlar... Lite feedback hade hjälpt

Jag är 16 år gammal väger 70 kg och är 180 lång tränat i 1 år

bigjepp
2013-07-01, 16:11
Hur tränar ni axlar ?

Jag har nyligen börjat med ett nytt schema 5 split:

Måndag Bröst,vadet
Tisdag Rygg,mage
Onsdag Biceps,triceps
Torsdag Ben,Vader
Fredag Axlar mage
Lördag vila
Söndag vila

Tidigare har jag kört 4 split och då körde jag bara 4 övningar: Militärpress,hantelpress,Baksida axlar i maskin, Baksida axlar i smith

Men jag vill utöka mitt axelpass så att det blir mer utförligt just nu har jag väldigt små axlar... Lite feedback hade hjälpt

Jag är 16 år gammal väger 70 kg och är 180 lång tränat i 1 år

Du behöver någon övnings för sidan på axeln. Hantellyft åt sidan med hantel eller i cabrln. Gör den övningen ordentligt så kommer dina axlar att växa.

Probook
2013-07-01, 16:13
Du behöver någon övnings för sidan på axeln. Hantellyft åt sidan med hantel eller i cabrln. Gör den övningen ordentligt så kommer dina axlar att växa.

Tack jo jag har märkt att dom har växt framåt men inte åt sidorna ska se till att göra det

PureWhey
2013-07-01, 17:19
"Bara" 4 övningar?!


Le iPhone

Payter
2013-07-01, 18:23
Ojdå,jag kör bara press....

BigIron
2013-07-01, 18:33
Dina axlar får mycket stryk om du kör tunga bänk, enligt vissa är de tillräckligt för framsidan av axeln.

BobaFett
2013-07-01, 18:46
Hur tränar ni axlar ?

Jag har nyligen börjat med ett nytt schema 5 split:

Måndag Bröst,vadet
Tisdag Rygg,mage
Onsdag Biceps,triceps
Torsdag Ben,Vader
Fredag Axlar mage
Lördag vila
Söndag vila

Tidigare har jag kört 4 split och då körde jag bara 4 övningar: Militärpress,hantelpress,Baksida axlar i maskin, Baksida axlar i smith

Men jag vill utöka mitt axelpass så att det blir mer utförligt just nu har jag väldigt små axlar... Lite feedback hade hjälpt

Jag är 16 år gammal väger 70 kg och är 180 lång tränat i 1 år

Kör någon form av hantel eller militärpress, hantellyft åt sidorna (vet inte vad den heter) och någon för baksidan så borde det räcka.

Testarozza
2013-07-01, 18:49
Militärpress -> sidolyft i maskin/hantel -> baksida axlar, reversed flies typ.

LillisJ
2013-07-01, 18:57
Jag kör endast sidolyft och press för axlarna... :)

Bryggan
2013-07-01, 19:50
Jag kör endast sidolyft och press för axlarna... :)Inget extra för bakre?

Jag kör inte så mycket extra för baksida eller iofs. De tar stryk i allehanda ryggövningar iaf tycker jag...utvecklas dessutom bäst.

LillisJ
2013-07-01, 21:09
Inget extra för bakre?

Jag kör inte så mycket extra för baksida eller iofs. De tar stryk i allehanda ryggövningar iaf tycker jag...utvecklas dessutom bäst.

Nae, mina bakre hänger med, hur vet jag inte men dom gör det i alla fall. Finns en bild i senaste inlägget i min journal :em:*cupid*

r1kkie
2013-07-02, 08:09
Nae, mina bakre hänger med, hur vet jag inte men dom gör det i alla fall. Finns en bild i senaste inlägget i min journal :em:*cupid*

Kör du höga roddar på ryggdagen får du ju med bakre axlar på köpet. :)