handdator

Visa fullständig version : Ena halsmandeln lite svullen ?


Sayonara
2013-07-01, 12:04
har vaknat up med lite halsont senaste 3 dagarna, hade halsont och var förkyld i 1 vecka innan detta sen blev jag bra men har som sagt fortfarande ont på morgonen i högra sidan av halsen (endast när jag sväljer dock)

jag kollade mig i spegeln och märkte att högra halsmandeln är lite svullen.

det jag undrar nu är om jag kan träna och om jag bör söka vård ? :smash:

Sayonara
2013-07-01, 12:25
bump

Mental
2013-07-01, 12:29
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsbold/

Angel
2013-07-01, 12:33
Hade jag sett att min ena halsmandel va lite svullen hade jag satt mig akutmottagningen DIREKT. Helst ambulansfärd dit.

Gpajpen
2013-07-01, 12:38
Hade jag sett att min ena halsmandel va lite svullen hade jag satt mig akutmottagningen DIREKT. Helst ambulansfärd dit.

? Why?

Sayonara
2013-07-01, 12:38
Hade jag sett att min ena halsmandel va lite svullen hade jag satt mig akutmottagningen DIREKT. Helst ambulansfärd dit.

jag mår bra i övrigt, överdriver du inte lite nu ?

Beelz
2013-07-02, 18:23
hörde av morsan som jobbar inom vården att det varit något sånt som går nu. Hade själv en mandeln svullen som fan och så jävla ont i halsen så jag inte kunde svälja utan att grimasera. när det försvann efter en vecka försvann rösten nästan helt i en vecka efter det... Aldrig varit med om det förr

Gober
2013-07-02, 18:27
Hade jag sett att min ena halsmandel va lite svullen hade jag satt mig akutmottagningen DIREKT. Helst ambulansfärd dit.

Varför? För att det just är bara en?

Mina mandlar svullnar lite då och då, händer flera gånger per år men det bryter aldrig ut i något så har aldrig kollat upp det.

Löpsko
2013-07-02, 19:29
hej hej, får de varje gång innan ja blir förkyld. Svullnaden beror på förkylningsviruset.


Hejdå.

beckman88
2013-07-05, 12:20
Hade jag sett att min ena halsmandel va lite svullen hade jag satt mig akutmottagningen DIREKT. Helst ambulansfärd dit.

Formodligen Sarkasm. Tror inte trådskaparen har något att vara orolig för. Drick lite varma drycker/soppa så känns det nog bättre. Antar att det känns bättre framåt på dagen och kvällen?

SSK student.

Angel
2013-07-05, 14:07
Varför? För att det just är bara en?

Mina mandlar svullnar lite då och då, händer flera gånger per år men det bryter aldrig ut i något så har aldrig kollat upp det.


Nej jag skojade. Vad trodde han att han skulle göra? Så länge det inte är som en kiwi i halsen..
Han skrev ju själv att han nyss varit förkyld.

Dyrgripen
2013-07-05, 16:56
Haft sådär flera gånger. Ibland har det vart så att jag knappt har kunnat svälja/öppna munnen på typ 1 vecka. Men har aldrig gått till VC eller tagit nån medicin, det har helt enkelt gått över av sig själv

Vadrigar
2013-07-05, 17:27
Ibland kan det vara bra att kontakta sjukvård i tid ändå. Att bli uppskuren i bakre delen av sin mun med skalpell och tång varva det med att få en flera mm grov spruta uppkörd i såren samtidigt som munnen fylls med decilitermängder var, för att sedan upprepade samma procedur de följande dagarna, är ingen härlig upplevelse.

Dyrgripen
2013-07-05, 17:42
Ibland kan det vara bra att kontakta sjukvård i tid ändå. Att bli uppskuren i bakre delen av sin mun med skalpell och tång varva det med att få en flera mm grov spruta uppkörd i såren samtidigt som munnen fylls med decilitermängder var, för att sedan upprepade samma procedur de följande dagarna, är ingen härlig upplevelse.

+1

Är själv lite krasslig och svullen i halsmandlarna nu, får ta o boka tid på VC efter gymmet, hejsvejs!

dream_theater_
2013-07-05, 18:37
Men för i själva helvetet, springa till vårdcentralen för sådana skitsaker. Vad förväntar ni er av läkaren? En kram?

Låt kroppen självläka istället. Konstigt att vården har dåligt med cash när de får lägga resurser på skit