handdator

Visa fullständig version : Signaturångest?


Slartibartfast
2013-07-01, 11:15
Nån som drabbas av signaturångest? Dvs prestationsångest inför att skriva en namnteckning? Det får jag ibland. Speciellt när nån står och ser på. Det måste bli en snygg, snitsig, clean signatur. Ibland, när det handlar om officiella dokument, som t.ex. pass eller körkort, så slutar det med att signaturen ser ut att vara ditpräntad av en femåring, när man tvekar och tappar fokus halvvägs genom signaturen.

Signaturångest är nära besläktat med pissoarnojja (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=720014#post720014).

Diskutera.

Diomedea exulans
2013-07-01, 11:22
En sak som gör mig nojig när jag ska betala med Visakort är att min signatur numera inte ser ut som signaturen på kortet. En gång fick jag faktiskt skriva om namnteckningen för att kassörskan tyckte att signaturerna var för olika.

hanushans
2013-07-01, 11:33
Känner igen mig. Har gjort att min signatur har utvecklats till typ ett streck, så nu är det rätt lugnt.

rolf
2013-07-01, 11:35
På grund av mitt förnamn så ser min signatur alltid ut som en spermie. Det blir bara ett 0 och sen ett långt vågigt streck. Så jag har gjort lite av en grej av det och försöker alltid rita en så fin spermie jag kan, och fortfarande komma undan med det utan att det är FÖR uppenbart. Förslagsvis går det att göra något liknande av ditt namn för att lätta upp det hela, även om du inte har lika enkelt med namnet som jag.

Gpajpen
2013-07-01, 11:39
Slartibartfast är det ju bara göra ett stort jävla S sen ett långt jävla streck med lite vågor

BlötSnö
2013-07-01, 11:40
Jag har fördelen att ha en nervskada i armen som ger mig taskig finmotorik, så det går helt enkelt inte att göra en snygg signatur. Därmed har jag inte det problemet...:)

Olegh
2013-07-01, 11:42
Jag skriver bara mitt namn som vanligt. Plätt-lätt.

Tolkia
2013-07-01, 11:46
Ångest, nej. Men det är definitivt ett faktum att underskriften blir som fulast i de sammanhang där den kommer att förfölja en även efter själva undertecknandet.

Diomedea exulans
2013-07-01, 11:52
Första bokstaven i förnamnet följt av ett vågigt streck kommer man alltid undan med.

mattilainen
2013-07-01, 11:52
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

timoat
2013-07-01, 11:54
Jag har lite ångest för min handstil i allmänhet. Ser verkligen ut som en 10 åring skriver, fast jag är 34. Jag har en hel del vykort från sekelskiftet, och satan i gatan om inte alla har sinnessjukt vacker handstil.

Gpajpen
2013-07-01, 11:54
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Nu mena han ju inte att skriva signaturen med piss.

Mental
2013-07-01, 12:00
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer, Är jag en dålig människa?

Är inte det ganska självbesvarande? Men ok, är en person som gör elaka saker på jävelskap en dålig mänska?

4623
2013-07-01, 12:13
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Rädda? Det är så att det helt enkelt inte går.

Viktor_Balck
2013-07-01, 12:18
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Absolut inte, du är coolast i universum skulle jag säga.

spoon
2013-07-01, 12:24
Jag skriver som en kratta och önskar att jag hade jobbat in en snyggare signatur. När man sitter på banken och signaturen ser ut som en tioårings så skäms jag lite.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Dreas
2013-07-01, 12:25
Har ingen direkt signatur, kladdar lite och den blir alltid olika.

ceejay
2013-07-01, 12:25
min är skitful.

lanzal
2013-07-01, 12:37
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Grrrrrr :( pissoarer är min fiende, eller rättare sagt, andra människor som också vill använda pissoaren

DJJOHANSSON
2013-07-01, 12:43
Konstigt nog blir signaturen bättre ifall man har värmt upp först genom att skriva den några gånger.


I vilket fall som helst så är den tyvärr skitful, Ser ut som att en 7-åring har skrivit med fel hand typ. Några tips för att göra den bättre? Göra som i The Simpsons kanske.

http://johngushue.typepad.com/.a/6a00d83451f25369e2013483827257970c-800wi

Scratch89
2013-07-01, 13:05
Nope. Snarare tvärtom; jag har en väldigt fin handstil och folk brukar påpeka att jag skriver som en tjej. :(

stridis
2013-07-01, 13:17
När det gäller pass och sådant så är det ju så illa att allt skall hamna inom en viss rektangulärt område. Då får jag skrivklaustrofobi och det fuckar upp min signatur. Ser inte samma lediga och något yviga stil på passen som annars.

arthax
2013-07-01, 13:43
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Jag undviker sådana som dig :D Även om jag ska pissa måste jag låsa om mig annars kommer det inget. Kan inte ens pissa framför min sambo. Jag måste lida av någonting :Virro

Oxe
2013-07-01, 14:04
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Bara för du är homosexuell betyder inte att du är en dålig människa, dock att du vill smygtitta på deras penisar utan deras medtyckande är ju att du iaf är semidålig

Loke
2013-07-01, 14:23
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Haha, jag har lite som hobby att vara social och prata med folk inne på pissoaren, också rätt psykande för vissa ;)

mangemani
2013-07-01, 14:38
gör minst 10 signaturer på jobbet varje gång.
de ser förjävliga ut då jag först är stressad utav mina arbetssysslor samt att jag vet att de som vill ha det påskrivet vill komma iväg till nästa ställe så fort som möjligt.
i början så bad man om ursäkt för den dåliga handstilen, men insåg rätt så snabbt att det spelar mindre roll då det inte är någon som läser.

C.E.J.
2013-07-01, 14:48
Finns det något du inte har ångest över, Slarti? Har du så dålig signatur är det väl bara att öva.

F.ö. helt rätt mattilainen, som vanligt är det bara att skita i mobbar-Oxes nedvärderingar.

Henchman
2013-07-01, 15:19
Finns det något du inte har ångest över, Slarti? Har du så dålig signatur är det väl bara att öva.

F.ö. helt rätt mattilainen, som vanligt är det bara att skita i mobbar-Oxes nedvärderingar.

Visserligen lite djärvt uttryckt av mattilainen men inget frånsäger väl att han skulle vara homosexuell, kanske inte läge att kalla det för nedvärdering mao.

Ceejays adept
2013-07-01, 15:28
Var mer nervös när jag skulle göra signaturen på mitt körkort än själva körkortstagandet.

Oxe
2013-07-01, 15:31
Finns det något du inte har ångest över, Slarti? Har du så dålig signatur är det väl bara att öva.

F.ö. helt rätt mattilainen, som vanligt är det bara att skita i mobbar-Oxes nedvärderingar.

Sen när är det nåt fel med att vara homosexuell...

Det är ju du som nedvärdera folk

Ignatius72
2013-07-01, 16:54
Min nioåring skrev snyggare än mig när han var sju. Jag får glädjas åt honom.

HMS Laestander
2013-07-01, 19:09
Äh, försökte fixa till en schysst signatur när man var yngre och det var nytt.

Nu blir det stor första bokstav i för- respektive efternamn och sen lite kladd. I form av streck. Med upp där det ska vara upp och sen bara rakt typ.

Har schysst handstil men signatur funkar inte.

PixelMiner
2013-07-01, 20:53
Sjukt att denna tråden dök upp just idag. Behövde nämligen ansöka om nytt passerkort på jobbet idag och då skulle man fylla i en blankett där man skulle avsluta med namnteckningen som skall tryckas på passerkortet. Precis innan jag skall skriva på så säger damen som har hand om ansökningarna:

-"Du måste hålla dig inom den angivna rutan."

Detta gör att jag drabbas av akut Parkinsons och så blir namnteckningen bara en boll av kulspetslinjer. *facepalm*

Så nu kommer man få gå runt med detta passerkortet i några år och skämmas...

alphahanen2
2013-07-01, 21:31
Min skrivstil har stått still i tio år vilket jag accepterat. Däremot kan jag känna obehag när jag ska signera nåt. Dock gör det detsamma om någon står och tittar på eller inte.

Seabass
2013-07-01, 21:42
Tacka vet jag mailsignatur. Brukar oftast lyckas med den iallafall. :d

PixelMiner
2013-07-01, 21:53
Det intressanta är att i USA tar de iallafall det där med signatur seriöst (eller åtminstone gjorde det det när jag var där för 5 år sedan). När jag betalade med kort så stod de i kassan ofta och jämförde min signatur på kortet och signaturen på legitimationen.

Min kollega fick sitt VISA-klippt itu för att hon glömt skriva på kortet på den där lilla ytan på baksidan. Hon blev rätt paff när det hände. Hon sträckte fram kortet för att betala. Kassören tar emot kortet, kollar snabbt på baksidan och sedan bara klipper han kortet mitt itu:

-"Sorry madame, this card is not signed!"

Hon blev lite sur och menade på att hon åtminstone kunde fått chansen att skriva på det först. Men kassören menade att ett opåskrivet kort var ett ogiltigt kort och att försöka betala med det var att betrakta som försök till bedrägeri.

Blev lite jobbigt för henne att vara utan kort resten av resan. Som tur hade hon snälla kollegor med sig på resan som kunde låna henne lite cash.

Kabuto
2013-07-01, 22:00
Hatar att skriva signatur. Värst är det när man ska bokstavera noga på en rad och signatur på en. Båda exakt likadana :D

C.E.J.
2013-07-01, 22:09
Ännu en tråd som får mig att känna så här, ty hur svårt kan det vara att träna fram en ok signatur?

http://www.zawarudo.com/wp-content/uploads/2012/11/mind-blown-2.gif

HMS Laestander
2013-07-01, 22:30
För övrigt, när jag klickade på tråden trodde jag det skulle avse kolozzeum-signaturer, och inte skriftliga sådana.

Stoltz
2013-07-01, 22:35
Ni som ångest av vanlig signatur, ni ska testa att skriva under för paket på de gamla elektroniska handterminalerna. Fy fan, började själv överväga om jag hade en kromosom extra efter att ha sett hur det såg ut :D

Sniggel
2013-07-02, 14:29
jag älskar att jävlas med folk på pissoarer :) Finns det exempelvis tre pissoarer så ställer jag mig alltid i mitten och tvingar folk som står i kö att antingen välja att vänta (skäms pga av detta) eller att ställa sig bredvid och skämmas över det istället! Förstår inte varför folk är så "rädda" för det? Är jag en dålig människa?

Eller när där står en person vid varje pissoar. Då brukar jag ta tillfället i akt och be den längsta personen att sära på benen. Då kan jag huka mig och rikta penisen så att jag kan kissa underifrån i en båge upp i pissoaren mellan hans ben. Då kan man vara två på samma pissoar och det går snabbare för de som väntar. Det brukar uppskattas av de flesta.

Sniggel
2013-07-02, 14:52
Dags för ny kolo-träff snart tycker jag Stoltz! :naughty:

BigIron
2013-07-08, 16:28
Måste ens signatur vara ens namn, eller ens läsbart? Jag har funderat på att bara skriva mina initialer, eller bara dra en flatline.

narcissisten
2013-07-08, 20:50
Jag har en väldigt ful signatur. Och ful handstil rent generellt men har väl ingen direkt ångest över det. Märker dock skillnad i handstil beroende på humör, typ mycket mer slarvig och ful om jag är stressad och väldigt prydlig när jag känner ro. Nån annan som är likadan?