handdator

Visa fullständig version : Några frågor om EAA


Jalfs
2013-06-30, 22:25
Funderar på att inhandla EAA men har några frågor som jag inte direkt fick svar på i den stora tråden.

Ska EAA tas varje dag, eller enbart träningsdagar? Intar man 10 g före, och 10 g efter träning? Om så är fallet, ska jag då skippa proteinshaken efter träning och ta den senare (vid behov) istället?

Har ett jobb där regelbundna måltider är knepigt ibland, är det fördelaktigt med EAA då? Och ska det alltid, oavsett omständigheter, intas två gånger per dag, 10 gram per tillfälle? 1000 frågor, men mycket tacksam för svar!

tlk
2013-06-30, 22:30
Du hittar säkert svar på dina frågor i tråden om EAA (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561).

Jalfs
2013-06-30, 23:05
Letat, och noga läst igenom FAQen, men inte hittat direkta svar på alla frågorna.

greger3
2013-06-30, 23:36
Funderar på att inhandla EAA men har några frågor som jag inte direkt fick svar på i den stora tråden.

Ska EAA tas varje dag, eller enbart träningsdagar? Intar man 10 g före, och 10 g efter träning? Om så är fallet, ska jag då skippa proteinshaken efter träning och ta den senare (vid behov) istället?

Har ett jobb där regelbundna måltider är knepigt ibland, är det fördelaktigt med EAA då? Och ska det alltid, oavsett omständigheter, intas två gånger per dag, 10 gram per tillfälle? 1000 frågor, men mycket tacksam för svar!

Ta 10g före och 10g efter träning, proteinshaken kan du ta senare.

Skulle hellre ta en proteinshake på jobbet om du inte kan ta med något att äta.

Simonfrisk
2013-07-01, 23:21
Ta 10g före och 10g efter träning, proteinshaken kan du ta senare.

Skulle hellre ta en proteinshake på jobbet om du inte kan ta med något att äta.

Skulle jag aldrig göra, skulle aldrig ersätta en proteinshake med vanlig kost i övrigt.
Däremot skulle jag kunna ta en protein shake TILLSAMMANS med vanlig kost.

Ta ditt EAA före & efter träningen. :)

PureWhey
2013-07-01, 23:59
Skulle jag aldrig göra, skulle aldrig ersätta en proteinshake med vanlig kost i övrigt.
Däremot skulle jag kunna ta en protein shake TILLSAMMANS med vanlig kost.

Ta ditt EAA före & efter träningen. :)

Om du INTE kan ta med dig något att äta skrev han. Suck


Le iPhone