handdator

Visa fullständig version : [Deff] En nybörjare behöver hjälp


retskrad
2013-06-30, 16:13
Hej,

jag ska börja deffa och då jag är nybörjare inom detta så skulle jag veta om det var nödvändigt med Whey-80 eller 100?

Jag ska springa på löparband 30-40 minuter varje dag, och sikta på att bli av med minst 400-500 kalorier. Jag har nu gjort det i 3 dagar och det har funkat fint, men jag är orolig för att jag inte får i mig tillräckligt med protein.

08:00 - Jag vaknar på morgonen, går till gymmet och springer, och sedan simmar och bastar.
10:00 - Jag äter två VASA knäckebröd med många kalkonskivor jag kan, ibland hela förpackningen. Sedan äter jag 250 g gram Kvarg (är det meningen att det ska vara 4 g socker / 100 g kvarg?)
13:00 - Kiwi med yoghurt + kaffe
16:00 - 100 g kvarg
19:00 - Vad jag kan få tag på, t.ex. 5-6 st. mandlar, någon frukt, osv.


Vad tycker ni? Ja, jag känner mig hungrig hela tiden, men jag vill gå ner rätt snabbt.

Sarco
2013-06-30, 20:28
Det låter som om du äter för lite över huvud taget. Läs den här tråden först:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Spacedogg
2013-07-01, 00:59
Håller med Sarco, låter som att du äter cirka 1000 kcal max. Craschdieter är inte att rekommendera utan läs guiden som bifogas. Fortsätter du såhär kommer du förlora väldigt mycket muskler i förhållande till fett. En planerad deff kommer fungera 1000% bättre.

Beemel
2013-07-01, 09:20
Hej,

jag ska börja deffa och då jag är nybörjare inom detta så skulle jag veta om det var nödvändigt med Whey-80 eller 100?

Jag ska springa på löparband 30-40 minuter varje dag, och sikta på att bli av med minst 400-500 kalorier. Jag har nu gjort det i 3 dagar och det har funkat fint, men jag är orolig för att jag inte får i mig tillräckligt med protein.

08:00 - Jag vaknar på morgonen, går till gymmet och springer, och sedan simmar och bastar.