handdator

Visa fullständig version : [Deff] En nybörjare behöver hjälp


retskrad
2013-06-30, 16:13
Hej,

jag ska börja deffa och då jag är nybörjare inom detta så skulle jag veta om det var nödvändigt med Whey-80 eller 100?

Jag ska springa på löparband 30-40 minuter varje dag, och sikta på att bli av med minst 400-500 kalorier. Jag har nu gjort det i 3 dagar och det har funkat fint, men jag är orolig för att jag inte får i mig tillräckligt med protein.

08:00 - Jag vaknar på morgonen, går till gymmet och springer, och sedan simmar och bastar.
10:00 - Jag äter två VASA knäckebröd med många kalkonskivor jag kan, ibland hela förpackningen. Sedan äter jag 250 g gram Kvarg (är det meningen att det ska vara 4 g socker / 100 g kvarg?)
13:00 - Kiwi med yoghurt + kaffe
16:00 - 100 g kvarg
19:00 - Vad jag kan få tag på, t.ex. 5-6 st. mandlar, någon frukt, osv.


Vad tycker ni? Ja, jag känner mig hungrig hela tiden, men jag vill gå ner rätt snabbt.

Sarco
2013-06-30, 20:28
Det låter som om du äter för lite över huvud taget. Läs den här tråden först:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Spacedogg
2013-07-01, 00:59
Håller med Sarco, låter som att du äter cirka 1000 kcal max. Craschdieter är inte att rekommendera utan läs guiden som bifogas. Fortsätter du såhär kommer du förlora väldigt mycket muskler i förhållande till fett. En planerad deff kommer fungera 1000% bättre.

Beemel
2013-07-01, 09:20
Hej,

jag ska börja deffa och då jag är nybörjare inom detta så skulle jag veta om det var nödvändigt med Whey-80 eller 100?

Jag ska springa på löparband 30-40 minuter varje dag, och sikta på att bli av med minst 400-500 kalorier. Jag har nu gjort det i 3 dagar och det har funkat fint, men jag är orolig för att jag inte får i mig tillräckligt med protein.

08:00 - Jag vaknar på morgonen, går till gymmet och springer, och sedan simmar och bastar.
10:00 - Jag äter två VASA knäckebröd med många kalkonskivor jag kan, ibland hela förpackningen. Sedan äter jag 250 g gram Kvarg (är det meningen att det ska vara 4 g socker / 100 g kvarg?)
13:00 - Kiwi med yoghurt + kaffe
16:00 - 100 g kvarg
19:00 - Vad jag kan få tag på, t.ex. 5-6 st. mandlar, någon frukt, osv.


Vad tycker ni? Ja, jag känner mig hungrig hela tiden, men jag vill gå ner rätt snabbt.

Vet inte vad du väger, hur gammal du är, och hur lång du är.
Men spontant så känns det som om du äter alldeles för lite.
Det är finns väldigt många som vill gå ner "så snabbt som möjligt"

Men för bästa resultat så råder jag dig att lyssna på de som skrivit ovanför.
Jag är 100% övertygad om att man tjänar på en långsam viktnedgång (0,5 kg i veckan rekommenderas).
Det leder till en mer kvalitiativ viktnedgång (fettminskning), man mår bättre, man orkar mer. Och framförallt så brukar det generellt upplevas som lättare att behålla vikten när man väl gått ner.
Svältkost med extrema hungerskänslor leder ofta till att man inte orkar med och ger upp. och då slutar det ganska ofta med att man efter ett tag ligger något högre i vikt än när man började.
Att förlora massa muskelvikt under viktnedgången leder även det till att den basala energiförbrukningen i slutändan minskar, vilket gör att man måste äta mindre (än innan dieten) för att inte gå upp i vikt igen, och då kan du själv räkna ut hur det går när man går tillbaka till sin "vanliga kost"

Låt det ta tid och få bestående hälsomässiga resultat i stället för att stressa.

Huruvida du behöver vassleprotein som tillskott kan jag varken svara bu eller bä på. Självklart är det aldrig fel att få i sig sina kalorier och sitt protein genom "vanlig" mat.

Min egen viktnedgång (11kg) har jag åstadkommit över ungefär 6 månader.
Och den takten har funkat bra för mig, tror mig till och med lagt på mig en del muskler under tiden.

Skynda långsamt och lycka till!

Guybrush82
2013-07-01, 10:34
vet inte vad du väger, hur gammal du är, och hur lång du är.
Men spontant så känns det som om du äter alldeles för lite.
Det är finns väldigt många som vill gå ner "så snabbt som möjligt"

men för bästa resultat så råder jag dig att lyssna på de som skrivit ovanför.
Jag är 100% övertygad om att man tjänar på en långsam viktnedgång (0,5 kg i veckan rekommenderas).
Det leder till en mer kvalitiativ viktnedgång (fettminskning), man mår bättre, man orkar mer. Och framförallt så brukar det generellt upplevas som lättare att behålla vikten när man väl gått ner.
Svältkost med extrema hungerskänslor leder ofta till att man inte orkar med och ger upp. Och då slutar det ganska ofta med att man efter ett tag ligger något högre i vikt än när man började.
Att förlora massa muskelvikt under viktnedgången leder även det till att den basala energiförbrukningen i slutändan minskar, vilket gör att man måste äta mindre (än innan dieten) för att inte gå upp i vikt igen, och då kan du själv räkna ut hur det går när man går tillbaka till sin "vanliga kost"

låt det ta tid och få bestående hälsomässiga resultat i stället för att stressa.

Huruvida du behöver vassleprotein som tillskott kan jag varken svara bu eller bä på. Självklart är det aldrig fel att få i sig sina kalorier och sitt protein genom "vanlig" mat.

Min egen viktnedgång (11kg) har jag åstadkommit över ungefär 6 månader.
Och den takten har funkat bra för mig, tror mig till och med lagt på mig en del muskler under tiden.

Skynda långsamt och lycka till!

+1