handdator

Visa fullständig version : Flyttar till Luleå!


jimmyboy
2013-06-30, 13:07
Tjenixen Kolozzeum! Var väl sisådär hundra år sedan jag bemödade mig att posta sist men nu äre dags!

Finns det några vettiga kolloiter uppe i Luleå som kan svara på mina frågor och lite där till? Finns det nå områden man ska undvika? Vad gör man där uppe i urskogen? Är allt dött? Är det lätt som student att hitta ett extrakneg för att slippa leva på proteinpulver och havregrynsgröt?

Min största fråga är väl hur det ser ut på gymbiten. Har varit väldigt bortskämd med Ironsport här i stan då de har ALLT som behövs (utrustning, öppen för styrkelyftare, 24/7, bra pris, bra läge). Har planer på att börja träna/tävla SL seriöst så LAK är ju självklart ett givet val! Men funderar på om det finns några andra vettiga gym då jag har friskvårdsbidrag och gymrabatter via mitt nuvarande jobb som jag tänkte ta till vara på. Två gymkort är bättre än ett? Mitt krav på gym nummer två är egentligen bara att man får köra marklyft, använda magnesium, stonka lite när man mosar upp den där sista repetitionen böj med alldeles för mycket vikt på ryggen, stort plus om det är öppet 24/7.

Tack på förhand :)

Nordenator
2013-06-30, 13:14
STIL på campus är riktigt bra, tycker jag. Det är ett stort gym och det är sällan speciellt trångt där. Däremot har de normala öppettider. Det finns 24h-gym, men det jag testade (Step in 24 tror jag det var) var inte imponerande. Som student är Mjölkudden, Porsön och Björkskatan det områden som är närmast campus och det brukar finnas lägenheter vid. Hertsön finns det oftast mest lediga lägenheter i, men jag personligen hade undvikit Hertsön och Örnäset. I övrigt känns det som om de dåliga områdena börjar bli färre. Däremot kan det väl vara halvtjorvigt att få en bra lägenhet. Några år kötid skadar inte om man vill bo mitt på campus utan att få bo i korridor.

Arf Pingvin
2013-06-30, 13:22
Det finns ett 24seven i centrala stan. Sensia24 halvägs ut till Universitetet som har dygnetruntöppet. Finns även ett nyöppnat Crossfit-ställe ungefär där.

Vid universitetet är Stil kanske stans största gym där kan du nog dra tunga mark. Vanliga stora kommersiella gym Sensia och Impuls finns i centrum. Actic (nautilus) och LAK finns nära centrum i badhallen. Gym & Fitness nytt stort "hardcore" gym finns på Tuna som för övrigt brukar vara ett ställe nya studenter hamnar på men helst vill komma bort ifrån. Jag tror inte du kommer sakna träningsmöjlighet iaf.

mr ruhl
2013-06-30, 15:00
"gymmet" på tuna är det bästa jäkla gym jag tränat på och då har jag ändå tränat på en massa gym runt landet :) rätt nytt är det, tror dom öppnade i februari i år.

qozmox
2013-06-30, 15:06
Finns det nå områden man ska undvika?
storgatan på en helgkväll. fett med knivdåd.

Vad gör man där uppe i urskogen?
musik och tränar

Är allt dött?
under vintern ja

Är det lätt som student att hitta ett extrakneg för att slippa leva på proteinpulver och havregrynsgröt?
testa hemtjänstn

Arne Persson
2013-06-30, 17:03
"gymmet" på tuna är det bästa jäkla gym jag tränat på och då har jag ändå tränat på en massa gym runt landet :) rätt nytt är det, tror dom öppnade i februari i år.

Jag råkar ha sålt och satt upp det... :d

Invigningen var den 1:a febr. i år.

mr ruhl
2013-06-30, 18:40
Jag råkar ha sålt och satt upp det... :d

Invigningen var den 1:a febr. i år.

japp det visste jag..blev sjukt bra! trivs som en fisk i vatten när jag är där :)

J.V
2013-07-01, 15:23
Områden att undvika? Mjeh. Hertsön och vissa delar av örnäset vill man väl kanske inte bo på, men nog är det rätt lugnt att gå omkring där så länge man inte själv utstrålar stridslust.

På sommaren njuter man av midnattssol på valfritt sätt. Allt blir mycket bättre när solen aldrig går ner. På vintern åker du skidor eller snowboard, bööörnar skoter och tar promenader på isvägarna.

jimmyboy
2013-07-01, 17:53
Låter helt underbart! Fick precis tag på ett rum i en lägenhet på Tuna tror jag det heter? Så lär bli gymet med det fantastiska namnet "Gymet", kollade bilder och läste lite och verkar riktigt fett! Hade även lite rabatt där via jobbet verkade det som!

Är taggad som bara den, mindre än 7 veckor kvar till flytt!

J.V
2013-07-02, 01:47
Låter helt underbart! Fick precis tag på ett rum i en lägenhet på Tuna tror jag det heter? Så lär bli gymet med det fantastiska namnet "Gymet", kollade bilder och läste lite och verkar riktigt fett! Hade även lite rabatt där via jobbet verkade det som!

Är taggad som bara den, mindre än 7 veckor kvar till flytt!Bra område! Det har (har haft) lite dåligt rykte men det är gammalt. Det är sedan ett par år tillbaka städat. Ett par meter till älven, Gymmet och en GRYM pizzeria. Bra med busslinjer till city om du inte är sugen på den 30 minuter låna promenaden. Dessutom bra med bussar till Storheden vilket börjar bli ett rätt respektabelt handelsområde.

Nordenator
2013-07-02, 06:21
Bra område! Det har (har haft) lite dåligt rykte men det är gammalt. Det är sedan ett par år tillbaka städat. Ett par meter till älven, Gymmet och en GRYM pizzeria. Bra med busslinjer till city om du inte är sugen på den 30 minuter låna promenaden. Dessutom bra med bussar till Storheden vilket börjar bli ett rätt respektabelt handelsområde.

Jag saknar Miss Mac. Det är sämre pizzaklimat här i söder. Utkörning ska kosta extra och bakisdagens favorit familjepizzan är anpassad för en familj ekorrar istället för två riktigt hungriga. Får skriva upp det på checklistan för sommarens besök norrut :D

qozmox
2013-07-02, 06:53
skaru flytta till tonfisk?
då föreslår jag att du lyssnar in dig på Mattias Alkberg's skiva Tunaskolan,
int för att jag själv hört den men.
och jag tycker du ska börja träna i grottan i pontus,
nuharja int varit i det nya gymmet, men lär ju vara cirkus scott varenda dag.

pB43stFNht4

L2310
2013-07-02, 07:44
STIL på campus är riktigt bra, tycker jag. Det är ett stort gym och det är sällan speciellt trångt där. Däremot har de normala öppettider.

Do not agree, nu under sommaren visst... Men att gå dit vilken vardag som helst efter halv 4 typ gör att man vill skjuta sig i huvudet under terminerna, speciellt när terminen precis börjat och alla nya studenter skaffat kort där :devil:

Ristretto
2013-07-02, 08:02
Do not agree, nu under sommaren visst... Men att gå dit vilken vardag som helst efter halv 4 typ gör att man vill skjuta sig i huvudet under terminerna, speciellt när terminen precis börjat och alla nya studenter skaffat kort där :devil:

+1
Verkar vara mer folk i sommar också jämfört med förra, eller tränar jag bara på sämre tider i år?

Dessutom är det ungefär 35°C där inne nu.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/193/695/f2b26fb466033d937ca9376ee95775ebf33398c5_m_thumb.j pg?1320082330

Halvar
2013-07-02, 10:08
Låter helt underbart! Fick precis tag på ett rum i en lägenhet på Tuna tror jag det heter? Så lär bli gymet med det fantastiska namnet "Gymet", kollade bilder och läste lite och verkar riktigt fett! Hade även lite rabatt där via jobbet verkade det som!

Är taggad som bara den, mindre än 7 veckor kvar till flytt!

Bästa gymmet i luleå

Halvar
2013-07-02, 10:10
skaru flytta till tonfisk?
då föreslår jag att du lyssnar in dig på Mattias Alkberg's skiva Tunaskolan,
int för att jag själv hört den men.
och jag tycker du ska börja träna i grottan i pontus,
nuharja int varit i det nya gymmet, men lär ju vara cirkus scott varenda dag.

pB43stFNht4

Är nog mera cirkus inne i grottan med Luleås lyftar "orginal" Där vill man då iaf inte sätta sin fot.

J.V
2013-07-02, 13:39
Är nog mera cirkus inne i grottan med Luleås lyftar "orginal" Där vill man då iaf inte sätta sin fot.gtfo

Har du ens varit där? Skönare och hjälpsammare gäng får man leta länge efter.

dmoller
2013-07-03, 14:54
Är i samma läge som TS. Undrar bara om det finns någon ol klubb eller om LAK kör ol utöver sl?

Doggeh
2013-07-03, 20:22
Är i samma läge som TS. Undrar bara om det finns någon ol klubb eller om LAK kör ol utöver sl?

Möjlighet till OL finns på LAK men det är ingen "klubbnivå", är högst 2-3 personer som håller på med OL där. Jag skulle kunna rekommendera Crossfit holistic om det endast är olympiska lyft du ska hålla på med. Om inte så är LAK garanterat det bästa gymmet i staden! Riktiga stänger och bänkar + magnesium :hbang:

dmoller
2013-07-03, 20:53
Möjlighet till OL finns på LAK men det är ingen "klubbnivå", är högst 2-3 personer som håller på med OL där. Jag skulle kunna rekommendera Crossfit holistic om det endast är olympiska lyft du ska hålla på med. Om inte så är LAK garanterat det bästa gymmet i staden! Riktiga stänger och bänkar + magnesium :hbang:

Okej. Hade väl tänkt att köra någon variant av supertotal (sl+ol) men är långt ifrån haj på OL lyften så en coach skulle vara bra

Nipkiss
2013-07-03, 20:59
"gymmet" på tuna är det bästa jäkla gym jag tränat på och då har jag ändå tränat på en massa gym runt landet :) rätt nytt är det, tror dom öppnade i februari i år.

håller med, lätt bästa gymmet jag varit på. Eleiko utrustning o fyra böjrack säger väl en del.

Halvar
2013-07-03, 21:27
gtfo

Har du ens varit där? Skönare och hjälpsammare gäng får man leta länge efter.

Ja självklart har jag det.Varannat år ungefär dom senaste 12åren.Absolut hjälpsamma killar där,det har jag ej sagt nått om.Många orginal som oftast är "sköna"
Ena "lyftarn" leker mc-gängmedlem och utger sej för att endast köra americansk dessa dagar som han uttryckte till mej LOL