handdator

Visa fullständig version : Semester = Hård träning


Edling
2013-06-30, 11:15
Tjenna. Två veckor till semester. Ska hålla 3 veckor nu i sommar och tänker ägna all tid åt att köra ännu hårdare på gymmet som jag älskar.
Jag vill börja tävla fitness men har en bit kvar dit känner jag.

Har nu i 6 månader kört utan schema och de har funkat helt okej. undvikit köra Axlar direkt efter bröst pass etc men inte haft några speciella dagar upplagda för var muskelgrupp utan bara kört rullande.
Men lite variation är bra så har funderingar på att köra med schemalagda dagar igen.
Någon som har tips?
Nu på semestern kan man lägga in lite mer cardio tänkte jag eller hur gör ni? mvh Edling!

PS: Dagsform:

http://imagecdn.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2013/03/27/66321332/progresspic/HHFxKpmiNwJPLTzMBbRqmlxbploirUrmTERV-610xh.jpg

Edling
2013-06-30, 12:45
måndag - ben mage
tisdag - bröst mage
onsdag - rygg baksida axlar mage
torsdag - vila
fredag - axlar marklyft/Ländrygg
lördag - bicep tricep underarmar mage
söndag - kondition mage

Allt 4 set x10-12 reps istället för gamla 3 set - 10 reps
Fått fram detta kanske funkar rätt bra eller vad säger ni?

KalleTeodor
2013-06-30, 13:06
måndag - ben mage
tisdag - bröst mage
onsdag - rygg baksida axlar mage
torsdag - vila
fredag - axlar marklyft/Ländrygg
lördag - bicep tricep underarmar mage
söndag - kondition mage

Allt 4 set x10-12 reps istället för gamla 3 set - 10 reps
Fått fram detta kanske funkar rätt bra eller vad säger ni?

mage 3 dagar i rad?

stromming
2013-06-30, 13:06
Jag ska söka upp dig och snorta i mig dina gener

Edling
2013-06-30, 13:31
mage 3 dagar i rad?

Vad jag har hört är mage en sak som återhämtar sig extremt fort. Jag har nu under en lång tidsperiod aldrig lyckats uppleva träningsvärk i magen och ändå har jag tränat det upp mot 4 dagar i rad. Men jag kör bara korta pass dock intensivt utsträckt över många dagar.

Annars något bättre sätt att lägga upp det på som du vet? :)

Jag ska söka upp dig och snorta i mig dina gener

Tar det som en komplimang tack! *rolleyes*

KalleTeodor
2013-06-30, 16:25
Vad jag har hört är mage en sak som återhämtar sig extremt fort. Jag har nu under en lång tidsperiod aldrig lyckats uppleva träningsvärk i magen och ändå har jag tränat det upp mot 4 dagar i rad. Men jag kör bara korta pass dock intensivt utsträckt över många dagar.

Annars något bättre sätt att lägga upp det på som du vet? :)



Tar det som en komplimang tack! *rolleyes*

om du vill köra mage 3 gånger i veckan låter det inte bättre med att köra typ mån ons fredag typ?

MrAndersson3
2013-06-30, 18:53
Vad man ser på bilden så verkar ju ditt upplägg du kör på funka, de är ju om du börjar fokusera mer på kosten, spenderar mer tid på gymmet osv.
Tycker också du ska lägga fokus på benen, då de ser ut och halka efter. Bilden kanske inte visar dom rättvist, men de ser mindre ut än resten av kroppen. Så se till och satsa på dom kanske slänga in 2 pass någon dag, typ fredag, då med marklyft och sedan fokus på benen. Även köra lite hårdare på de delarna på din kropp DU tycker att du behöver fixa till, nu när du har lite tid!

Edling
2013-06-30, 19:09
Ska ta en ny bild i morgon då jag kan bevisa att benen ligger nog inte efter!
Dock är bilen 3 månader gammal nu.
Körde för 1 månad sedan 400kg benpress (vet ej om skivorna på gymmet verkligen stämmer)
400kg x 8 reps. Har ganska stora ben sedan tidigare.
Dock måste jag träna knäböj alldeles för dålig för detta

Mitt mål är att tävla i fitness men jag har mycket överflöd av hud så ska försöka arbeta bort det med hemorrojder salva.
Och har någon tips på hur man ska gå till väga med posering och tävling snälla kontakta mig jag är 200% seriös kille.

HenrikJ
2013-06-30, 20:33
Mitt mål är att tävla i fitness men jag har mycket överflöd av hud så ska försöka arbeta bort det med hemorrojder salva.
Och har någon tips på hur man ska gå till väga med posering och tävling snälla kontakta mig jag är 200% seriös kille.

Du ska behandla överflöd av hud med hemorrojdsalva?!? Hänger din överflödiga hud ut som stora påsar från röven på dig?

Edling
2013-06-30, 21:31
Fick tipset av http://robban.teambodyscience.se/
Låter sjukt jag vet men salvan drar ihop huden så kanske funkar får testa mig fram den är utan kortison iallafall.
Har tappat 10 kg på 1 år och har mycket hud i överflöd känner jag. Syns kanske inte på bilden men kan dra i skinnet vid navlen ut minst en decimeter. Känns inte normalt eller?