handdator

Visa fullständig version : Lite hjälp/tips tack :)


ghostkilla
2013-06-29, 20:36
Hej har haft ett ämne tidigare om min kropp/muskler
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201818

Det jag undrar över är varför min kropp är så len/mjuk och mina muskler är så slappa. Jag är ganska smal så det kan inte vara fett. Kan det vara för allt vatten jag dricker, jag dricker ganska mycket. Får besöka toaletten varje 20 minuter.

Jag har tagit aminosyror länge och har börjat misstänka de kanske fel kosttillskott jag tar.

Jag tänkte börja med gainer på måndag. Den heter Optimum Serious Mass och den verkar öka muskelmassa mycket. Det jag vill göra är att få ren muskel massa, måste jag då börja med att dricka gainer och äta mycket för att få volym?

Lite tips tack!

Olegh
2013-06-29, 20:45
Du har för små muskler helt enkelt. Jag tror inte kosten är ditt största problem, utan snarare träningen. Skummade lite i tråden du länkade och andra verkar misstänka något liknande.

BigIron
2013-06-29, 20:53
Du tänker för mycket på vad du äter och för lite på hur du tränar, träningen är det du ska lägga mest fokus på och maten kan du ta som den kommer lite senare.

Trouble
2013-06-29, 21:01
Du behöver inte dricka så mycket vatten

Xtronal
2013-06-29, 21:15
Hej har haft ett ämne tidigare om min kropp/muskler
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201818

Det jag undrar över är varför min kropp är så len/mjuk och mina muskler är så slappa. Jag är ganska smal så det kan inte vara fett. Kan det vara för allt vatten jag dricker, jag dricker ganska mycket. Får besöka toaletten varje 20 minuter.

Jag har tagit aminosyror länge och har börjat misstänka de kanske fel kosttillskott jag tar.

Jag tänkte börja med gainer på måndag. Den heter Optimum Serious Mass och den verkar öka muskelmassa mycket. Det jag vill göra är att få ren muskel massa, måste jag då börja med att dricka gainer och äta mycket för att få volym?

Lite tips tack!


Gainer är ju till för att öka kaloriintaget /hjälpa till återhämtningen efter träning. Du har lite muskler men fortsätt kämpa.. rätt kost och träning kommer du långt på. Bygga muskler tar tid, sen kommer man till fasen där man vill få bort fett och så vidare.. hehe

ghostkilla
2013-06-29, 23:54
Gainer är ju till för att öka kaloriintaget /hjälpa till återhämtningen efter träning. Du har lite muskler men fortsätt kämpa.. rätt kost och träning kommer du långt på. Bygga muskler tar tid, sen kommer man till fasen där man vill få bort fett och så vidare.. hehe

Gå in och kolla i gym grossistens sida o sök på optimum serious mass 5455 g

det står att den ökar muskelmassan och vikt alltså man blir större
eller har jag fel?

KalleTeodor
2013-06-30, 00:00
tror du att kosttillskott bygger muskler så är du helt fel ute. hård träning och kaloriöverskott gör det inte kosttillskott med coola namn :P

ghostkilla
2013-06-30, 00:04
tror du att kosttillskott bygger muskler så är du helt fel ute. hård träning och kaloriöverskott gör det inte kosttillskott med coola namn :P

Det bygger inte men det hjälper lite enstaka :)

Kallsone
2013-06-30, 00:19
äh, träna hårdare och ät oftare och mer.

ghostkilla
2013-06-30, 00:21
Mitt nya schema:

Måndag - bröst
Tisdag - Armar dvs triceps bicep mm
Onsdag - vila
Torsdag - Rygg
Fredag - Axlar
Lördag - ben
Söndag - vila

Om jag kör en muskel så kanske blir det mer effektivt för att öka muskler, eller vad säger ni?

Mitt förra schema körde jag hela kroppen varje pass/varje dag.. :)

PureWhey
2013-06-30, 00:25
Mitt nya schema:

Måndag - bröst
Tisdag - Armar dvs triceps bicep mm
Onsdag - vila
Torsdag - Rygg
Fredag - Axlar
Lördag - ben
Söndag - vila

Om jag kör en muskel så kanske blir det mer effektivt för att öka muskler, eller vad säger ni?

Mitt förra schema körde jag hela kroppen varje pass/varje dag.. :)

Gud nej, kör igenom kroppen iaf 2 ggr/vecka. Sen hur du ska lägga upp det beror på erfarenhet.

ghostkilla
2013-06-30, 00:30
Gud nej, kör igenom kroppen iaf 2 ggr/vecka. Sen hur du ska lägga upp det beror på erfarenhet.

Vadå är det första ett dåligt schema?, finns många elitidrottare som har ett sånt schema

Matsa
2013-06-30, 01:15
Få ordning på din träning innan du bekymrar dig om massa kosttillskott. Pengarna som du sparar på tillskotten kan du lägga på böcker istället. Är man beredd att lägga massa pengar på sin träning tycker jag att böcker är en mycket bättre början än tillskott. Det finns mycket bra på internet om träning men även mycket skit och utan en grund att stå på är det svårt att sålla. Böcker är en sak som kan hjälpa en att skaffa en grund, andra saker är att diskutera och träna med kunnigt folk men det är inte alla som har den lyxen.

"Styrketräning: en anatomisk guide" och "Forma kroppen och maximera din prestation" är bra böcker att börja med.

tlk
2013-06-30, 05:11
Vadå är det första ett dåligt schema?, finns många elitidrottare som har ett sånt schema

Problemet är inte schemat i sig, eller dina kosttillskott.

Problemet är att du inte vet hur du tränar ordentligt för att nå dina mål.
Det är inte ett visst schema eller kosttillskott som gör att du växer...

Oavsett vilken kroppsdelssplit och kosttillskott du har så får du inga muskler av att gå och småmysa i gymmet så som du har gjrot hittills.

Leta upp stronglifts 5x5 och kör det. Med tiden lär du dig ta i ordentligt.



Och allvarligt.. tror du att du ska få andra tips bara för du postar i en annan sektion? Varför inte bara ta åt dig av råden du redan har fått.

godisbiten
2013-06-30, 07:57
Vadå är det första ett dåligt schema?, finns många elitidrottare som har ett sånt schema

Är du en elitidrottare?

rooz
2013-06-30, 08:26
Vadå är det första ett dåligt schema?, finns många elitidrottare som har ett sånt schema

Vilka då?

Elitidrottare ska prestera i sin sport, inte bygga biceps.

PureWhey
2013-06-30, 10:00
Vadå är det första ett dåligt schema?, finns många elitidrottare som har ett sånt schema

*gah!*

BigIron
2013-06-30, 10:21
Gud nej, kör igenom kroppen iaf 2 ggr/vecka. Sen hur du ska lägga upp det beror på erfarenhet.

Det är absolut inte nödvändigt att köra igenom kroppen 2 gånger.

PureWhey
2013-06-30, 10:23
Det är absolut inte nödvändigt att köra igenom kroppen 2 gånger.

Nej, men antagligen bättre enligt studier.