handdator

Visa fullständig version : Mina Grippers


shirunai
2004-03-01, 17:27
Jag har nu rb130,160,180,210 visst jättekul med två nya grippers men problemet, nu efter inoljningen så är min rb130 lite tyngre än min 160, har jag alltså fått en snortung rb130? (låter ju lite bättre än en lätt160 iaf ;)

Phluff-J
2004-03-01, 17:46
Du får helt enkelt se till att mosa dem. =) Spelar väl mindre roll om de lättare grippers du har är exakt vad de "ska" vara eller inte. Så länge du har en som du inte sluter så har du ju även ett mål.

Bara att träna vidare. :hbang:

Arne Persson
2004-03-01, 18:04
Originally posted by shirunai
Jag har nu rb130,160,180,210 visst jättekul med två nya grippers men problemet, nu efter inoljningen så är min rb130 lite tyngre än min 160, har jag alltså fått en snortung rb130? (låter ju lite bättre än en lätt160 iaf ;)

Ups! Jag bad faktiskt Robert att göra några tyngre RB 130 (fjädern sitter djupare). Den slank nog med av misstag. Vill du ha en ny så säg till.:em:

tejpis
2004-03-01, 18:34
Originally posted by Arne Persson


Ups! Jag bad faktiskt Robert att göra några tyngre RB 130 (fjädern sitter djupare). Den slank nog med av misstag. Vill du ha en ny så säg till.:em: Vad är standardavståndet mellan handtagen på en RB-gripper? På ett ungefär.. :MrT:

Arne Persson
2004-03-01, 19:16
Originally posted by tejpis
Vad är standardavståndet mellan handtagen på en RB-gripper? På ett ungefär.. :MrT:

Varierar lite mellan styrkorna, skall mäta upp i kväll.

shirunai
2004-03-01, 19:27
Originally posted by Arne Persson


Ups! Jag bad faktiskt Robert att göra några tyngre RB 130 (fjädern sitter djupare). Den slank nog med av misstag. Vill du ha en ny så säg till.:em:

Känns ju lite hemskt att du ska stå för ett sånt fel iof, skulle gärna ha en ny rb130 men då vill jag stå för frakten (gärna ett lätt 130 denna gång :))

Pdaddy
2004-03-01, 21:16
:D Jag tog en Tung 130'a efter en liten diskussion me Arne... Tror ialla fall ja fick en tung 130, men är ej säker..

Men min 160'a är tyngre än 130'an helt klart..
Så du har väll haft oturen att fått en tung 130'a å en lätt 160'a :D ..


Pump on, nu måste ja köpa magnesia..

MArcus

Spiffy
2004-03-01, 22:22
Varför är de inte lika tunga?
tappar inte graderingssystemet ganska rejält om det skiljer så mycket?

Phluff-J
2004-03-01, 22:27
Originally posted by Spiffy
Varför är de inte lika tunga?
tappar inte graderingssystemet ganska rejält om det skiljer så mycket?

Så länge de inte överlappar varandra allt för ofta så är det acceptabelt enligt mig. Variansen hos fjäderstyrkan kan variera pga olika produktionstekniska variabler förmodar jag. Vill man ha mindre tolerans så får man nog punga ut med en hel del mer stålar också.

Dock så sa ju Arne att det förmodligen var en spelialbeställd gripper som var konstruerad att vara tyngre eftersom handtagen satt längre in mot fjädern och därmed så genererar fingrarna ett mindre virdmoment i fjädern när man klämmer.

Vanligtvis ligger variansen på +- 10% om jag inte har helt fel, Arne?

Arne Persson
2004-03-01, 23:23
Originally posted by Phluff-J


Så länge de inte överlappar varandra allt för ofta så är det acceptabelt enligt mig. Variansen hos fjäderstyrkan kan variera pga olika produktionstekniska variabler förmodar jag. Vill man ha mindre tolerans så får man nog punga ut med en hel del mer stålar också.

Dock så sa ju Arne att det förmodligen var en spelialbeställd gripper som var konstruerad att vara tyngre eftersom handtagen satt längre in mot fjädern och därmed så genererar fingrarna ett mindre virdmoment i fjädern när man klämmer.

Vanligtvis ligger variansen på +- 10% om jag inte har helt fel, Arne?

Exakt hur mycket de slår i % vågar jag inte svara på. Jag upplever dock RB gripperna som jämnast när det gäller att hålla styrkorna. Jag tycker att amerikanska varierar betydligt mer.