handdator

Visa fullständig version : styrke o kondition


tequilla
2004-03-01, 17:13
Är de ngn som har testat att köra styrka och kondition varannan dag och vad blev resultatet?

Måste förbättra konditionen och dessutom bli av me lite fett. Tänkte dela upp kroppen på 3 dagar och dagarna mellan köra kondition.

En annan fråga är om man kan deffa eller äta mindre dom dagarna som man kör kondis och mera mat då man kör styrka? Hur kommer de påverka kroppen?

Ni kanske har npgra andra förslag?


När jag ändå skriver lite här så kan jag ta upp en sak som jag tycker inte är så bra på detta forum. Många startar trådar där dom ställer frågor o startar me nya schemor, kostillskott mm men följer inte upp det senare och skriver om resultatet. Skulle vara kul att läsa sånnt oxå...

Munter
2004-03-01, 17:23
Jag har kört 2-4 springpass/vecka utöver styrketräningen senaste tiden, säg två månader kanske. Inga problem här i alla fall... inte blivit nämnvärt svagare, bara mindre fet.

tequilla
2004-03-01, 17:27
Originally posted by Munter
Jag har kört 2-4 springpass/vecka utöver styrketräningen senaste tiden, säg två månader kanske. Inga problem här i alla fall... inte blivit nämnvärt svagare, bara mindre fet.


De låter ju bra, vet du hur mycket du har tappat?
Hur länge springer du?

Munter
2004-03-01, 17:32
Jag har gått från 102 till 96 kg ungefär (181-182 lång tror jag), springer 20-40 minuter beroende på humör. Ska nog egentligen säga att jag joggar, det är i rätt så maklig hastighet om man jämför med sprättarna som löper om mig. Kosten är likadan nu som före jag började springa...

Survivor
2004-03-02, 11:41
Originally posted by tequilla
En annan fråga är om man kan deffa eller äta mindre dom dagarna som man kör kondis och mera mat då man kör styrka? Hur kommer de påverka kroppen?
Äter du "för dåligt" dagen innan du ska köra hårt styrkepass så kommer du med all säkerhet att prestera sämre. Glykogeninlagring tar lite tid (hur lång tid vet jag ej men något dygn iaf), för att dra en parallell; se på längdskidåkare som börjar ladda upp med kolhydrater flera dagar innan stora tävlingen. Kanske lite extremt exempel men bara för att visa vad jag menar.
:)