handdator

Visa fullständig version : Mer träning under semestern med anledning av mer vila?


blomrog
2013-06-28, 15:50
Hej på er!

Jag gick på semester för en vecka sedan och har i princip bara lagt min tid åt träningen hittills.

Sovmorgon varje dag.
Bra mat som jag äter med bra intervaller.
Mycket träning.
Mycket vila.

Fråga:
I och med att jag nu har möjlighet att vila så mycket, så borde jag kunna träna mer? Jag tänker mig att träna sex dagar i veckan, en muskelgrupp per pass, en vilodag i veckan.

Kommentarer?

Jappse
2013-06-28, 15:53
Prova? Kör 3-1-3 så får du 6 pass. Pallar du inte 3 i sträck veckan därpå så kör en vilodag mellan, 3-1-3-1 ? ;)

Perra.S
2013-06-28, 17:43
Jag kör en tresplit 6 dagar i veckan även när jag jobbar (9timmars skift) så nog borde du orka med det när du är ledig.

Tobbey
2013-06-28, 17:55
Jag trodde att nu när du hade möjligheten att få mycket vila menade att du skulle köra 2 gånger om dagen. 6 dagar är väl inte mycket?

z_bumbi
2013-06-28, 18:40
Har man mer vila brukar det gå att träna mer men det är inte direkt så att man alltid tjänar på att träna mer och en annan variant är också att ta i mer när man väl tränar.

cero
2013-06-28, 21:08
I och med att jag nu har möjlighet att vila så mycket, så borde jag kunna träna mer?

Har du sömnbrist när du inte är på semester? Om nej, så är det väl inte säkert att du klarar av eller behöver mer träning för att du vilar mer.

blomrog
2013-06-30, 21:38
Har du sömnbrist när du inte är på semester? Om nej, så är det väl inte säkert att du klarar av eller behöver mer träning för att du vilar mer.

Nja, jag sover BETYDLIGT mycket mer nu när jag är ledig, dessutom rör jag på mig väldigt mycket i mitt jobb. Nu under semestern så blir det inte mycket fysiskt aktivitet utöver träningen.

Jag skall testa och låta kroppen avgöra.