handdator

Visa fullständig version : Hemmaträningsprogram?


pascalc
2013-06-28, 06:16
Hejsan! Jag har tränat hemma ett bra tag nu men känner att mina pass blir för långa. Därför skulle jag vilja lägga upp ett 5 dagars program på något sätt så att jag kan sprida ut mina träningsdagar och undrar om detta är möjligt med redskapen jag har;

Chinstång
Curlstång
Fria vikter
Dipsgrej jag har på golvet
En lågbudgetbänk men som ändå har skivstångställning, lårcurl samt bensparks"ställning".

Så finns det något hemmaprogram ni experter skulle kunna hjälpa mig sätta ihop? :)

Mvh Pascal.

pascalc
2013-06-30, 09:49
Någon? :/

svenbanan
2013-06-30, 11:28
Vaddå femdagars program? Vill du köra igenom hela kroppen uppdelat på fem olika pass, typ baddybildingstyle, eller menar du att du har möjlighet att träna fem dagar i veckan?

Om du vill splitta kroppen på fem pass så tror jag det blir svårt (läs omöjligt) utan ett vettigt gym.

Om du helt enkelt vill köra fem gånger i veckan, så kan du väl prova att köra pressövningar som pass1, dragövningar som pass2 och ben + bål som pass3.

Häng på dig en ryggsäck med sand om pullups, dips, armhävningar etc blir för lätta.

Exempel på övningar:
pass1:
militärpress, dips, armhävningar, sidolyft med viktskivor

pass2:
pullups, framåtlutad skivstångsrodd, marklyft eller nån variant av ryggresningar, stångcurl

pass3:
utfall med skivstång, lårcurl, hängande benlyft, plankan

Då tränar du rimligtvis genom hela kroppen rätt hyfsat på tre pass. Om du inte kan få tung belastning på vikterna så får du försöka göra övningarna jobbiga på nåt annat sätt så du kan få nån typ av resultat. Det kanske inte blir ökningar i maxstyrka, men men...