handdator

Visa fullständig version : Tips på Lightprodukter


Kriippeshoow
2013-06-27, 19:20
Har blivit jävligt less på cola zero/light, fanta zero och funlight nu under deffen och eftersom att dessa lightprodukter har varit en räddare under deffen så tänkte jag att vi skulle dela med sig om det man använder för att bidra med lite variation

Då kör jag först. Som sagt tidigare Cola zero/light, fanta zero, sprite zero och funlight i diverse smaker. Icas lightversion har också testats.

Nu är det eran tur att dela med er av era tips, kör!

Zababa
2013-06-27, 19:52
Sodavatten med lightsafter

Dreas
2013-06-27, 19:55
Pepsi MAX! Har du missat det så kommer du tacka mig en lång tid framöver :)

AspiringMonkey
2013-06-27, 19:57
citron är en ganska bra naturlig smaksättare till vatten eller kolsyrat vatten

Kriippeshoow
2013-06-27, 20:42
Pepsi MAX! Har du missat det så kommer du tacka mig en lång tid framöver :)

Pepsi MAX har jag faktiskt börjat köra på senaste tiden, glömde att nämna det! Men jag håller med dig till 100%. Godare än Cola varianterna!!

Alfers
2013-06-27, 20:48
7up light är godare än sprite.
Sodastreamat vatten med eldorado kaktus päron

Therese
2013-06-27, 21:40
Spirit light på Coop!!! Lovely!

4623
2013-06-27, 22:05
Måste det vara light?

Ramlösa Mango, Ramlösa Hallon & Björnbär, Loka Hallon & Persika tycker jag är fina. Annars vanligt citronvatten.

Pretorian
2013-06-28, 05:32
Fun Light med Stevia.

Heddaway
2013-06-28, 06:28
Ramlösa rött päron + fun light smakar på pricken som päroncider. Inte light päroncider utan RIKTIG *drool*

Kriippeshoow
2013-06-28, 13:03
Ramlösa rött päron + fun light smakar på pricken som päroncider. Inte light päroncider utan RIKTIG *drool*

Det lät smaskigt! Kanske man ska testa det

Lellan
2013-06-28, 13:17
Ramlösa rött päron + fun light smakar på pricken som päroncider. Inte light päroncider utan RIKTIG *drool*

Instämmer! :) Jag gillar även Loka Oldschoolvarianterna, inte alla som gör.. men jag diggar dem skarpt.

Gillar även Waldenfarms caramel syrup; tycker allt man häller det på (gröt, keso, kesella, yoghurt, mjölk) smakar nougatigt. Gott att doppa frukt i också.

Deras andra produkter är sisådär, bara caramel jag köpt om.

Måste det inte vara just lightprodukter så vill jag tipsa om vattenmelon, gurka, shiritakinudlar. Bukfylla o gott för få kcal! (tex tacofärs med shiritakinudlar och wok= jättegott!).

Heddaway
2013-06-28, 15:37
Det lät smaskigt! Kanske man ska testa det

Det tycker jag. Jag har testat de flesta varianter av kolsyrat vatten + fun light och när jag smakade detta fick jag en smakchock.

Tror att många light-produkter smakar crap i början om man är van sötade eller fullfeta produkter, som tex bregott kontra mini lätta och vispgrädde kontra milda mini mat.

MEN man vänjer sig och tycker sedan att vanligt socker smakar skumt :) (imo)

Beemel
2013-06-28, 19:37
Ramlösa rött päron + fun light smakar på pricken som päroncider. Inte light päroncider utan RIKTIG *drool*

Kanske är en dum fråga, men jag utgår från att det är fun light med päronsmak då?

Wzup2u
2013-06-28, 20:15
pepsi max varje dag året runt.

nackdelen med pepsi max är dricker man 1.5l en kväll blir man precis sunkig och äcklig i munnen.
men några 33cor rockar.
pepsi max är mkt sötare än de flesta light drycker. =)

annars dricker jag mycket light cider[ca 10kcal/100ml), mjölk, vatten, bärs och vin.

loka choklad kan man trolla med.
köp 1,5 liter loka choklad tillsätt extra choklad arom och några msk stevia. ajaj kapten så najs choklad läsk.

Heddaway
2013-06-28, 21:08
Kanske är en dum fråga, men jag utgår från att det är fun light med päronsmak då?

Nej jag har bara kört med wild berries, smaken liksom tränger inte genom utan Ramlösan tar över så mycket att det enbart smakar päron. Saften bidrar bara med sötma. Men päronsmak torde vara ännu bättre då :)

grisbil3n
2013-06-28, 22:24
pepsi max varje dag året runt.

nackdelen med pepsi max är dricker man 1.5l en kväll blir man precis sunkig och äcklig i munnen.
men några 33cor rockar.
pepsi max är mkt sötare än de flesta light drycker. =)

annars dricker jag mycket light cider[ca 10kcal/100ml), mjölk, vatten, bärs och vin.

loka choklad kan man trolla med.
köp 1,5 liter loka choklad tillsätt extra choklad arom och några msk stevia. ajaj kapten så najs choklad läsk.

Aldrig sett light cider, vart finns det? Ica maxi etc?

kalajset
2013-06-29, 09:00
Trocadero (o även Portello) finns i lightversioner. De är tyvärr inte helt och hållet kalorifria, men smaken gör det värt det.

unsuspected
2013-06-29, 09:07
Trocadero (o även Portello) finns i lightversioner. De är tyvärr inte helt och hållet kalorifria, men smaken gör det värt det.

Trocaderon är sjukt god trots light.
Kan även rekommendera dr pepper zero.

kalajset
2013-06-29, 09:41
Trocaderon är sjukt god trots light.
Kan även rekommendera dr pepper zero.

Ja, Trocaderon är t o m min favoritläsk just nu, alla kategorier :)

Gillar även vanliga dr pepper så ska kika runt lite efter zero.

watertouch
2013-06-29, 10:08
Verkar mest trillat in på läskdrycket...

Light Majonäs är ett bra val... "fettfri" majonäs smakar skit dock... så lättmajonäs är bättre...

Likadant finns det Light Rhoades Island dressing om man vill käka en Keso+sallad+tomat rätt...

Teagirl
2013-06-30, 16:44
Eldorado har en lightdryck med smak av kaktus och päron, den är jätte god! Både som vanlig saft eller som smaksättning i kolsyrat vatten. Inte alls lika sliskig som funlight tycker jag :) Eldorados andra smak med persika passion är också helt okej faktiskt.

Captainwide
2013-06-30, 17:21
Kvarg mannen, kvarg.

Wzup2u
2013-06-30, 20:26
Aldrig sett light cider, vart finns det? Ica maxi etc?

willys har stockmos sockerfria med melon smak herre så god den ärrrr..

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQmAuwnvvD6KAhgxV5nMJg1CJcy2_PqJ FD_elpn-s1tEd0XRV5C

halmstad granatäplle cider riktigt fin den med...
http://www.kronleins.se/backnet/upload/images/crush_granat_1l_ljus.jpg

gudomliga ciders som är godare än vanliga faktist.

Cykelcykel
2013-07-01, 07:58
De bron saltlakrits. 120 kcal i 100g!

Captainwide
2013-07-01, 18:56
De bron saltlakrits. 120 kcal i 100g!

VA, VART DÅ?!?!?!? *drool*

begt
2013-07-01, 19:15
Förstår mig inte på er som föredrar Pepsi MAX över Coca Cola Zero. Den senare har bättre sting, Pepsi MAX känns mer blaskig och smaklös.

Kriippeshoow
2013-07-01, 19:21
Förstår mig inte på er som föredrar Pepsi MAX över Coca Cola Zero. Den senare har bättre sting, Pepsi MAX känns mer blaskig och smaklös.

Måste nog säga att jag faktiskt tycker tvärt om

Wzup2u
2013-07-01, 19:29
VA, VART DÅ?!?!?!? *drool*

de brons sortiment hittar du på coop,ica och öob just ja hemköp med.

Cykelcykel
2013-07-01, 19:57
De bron säljs ju typ nästan överallt nuförtiden.
Öb är dock ett säkertkort

Kriippeshoow
2013-07-02, 17:17
Läkerol med stevia har varit en räddare nu i deffen också. Finns på nästan alla matbutiker

Fetbulle
2013-07-03, 23:53
Philadelphia light. Åker ni till staterna, pringles light!

Knatcharn
2013-07-04, 09:39
Jag rådiggar GB's Lättglass. Finns tyvärr bara vanilj men den är god och innehåller 60 kcal / 100 ml (ett paket blir 300 kcal).

Pretorian
2013-07-04, 09:49
Finns det "I can´t believe it isn´t butter" eller liknande i Sverige?

Knatcharn
2013-07-04, 11:23
Finns det "I can´t believe it isn´t butter" eller liknande i Sverige?

Walden Farms sortiment går att hitta i Stockholm om du googlar, får nog inte länka här. De har allt möjligt kalofrifritt: Majo, marmelad, BBQ-sås, salladsdressing etc.

Nisseg
2013-07-04, 12:00
Walden Farms är ren skit... rekommenderar ingen att köpa det. Smakar helt åt h-vete. Och då är jag inte speciellt kräsen heller.

Halvar
2013-07-04, 12:02
Walden Farms sortiment går att hitta i Stockholm om du googlar, får nog inte länka här. De har allt möjligt kalofrifritt: Majo, marmelad, BBQ-sås, salladsdressing etc.

Är inte kalorifritt....lite kalorier men inte fritt

Knatcharn
2013-07-04, 14:32
Är inte kalorifritt....lite kalorier men inte fritt

Kalorifritt får det kallas om det är mindre än 5 kcal per servering.

Knatcharn
2013-07-04, 14:34
Walden Farms är ren skit... rekommenderar ingen att köpa det. Smakar helt åt h-vete. Och då är jag inte speciellt kräsen heller.

Jag har bara provat en BBQ-sås och den var inte särskilt god men jag hade inte direkt höga förhoppningar. För att innehålla så lite energi smakar det hyfsat, det är ju mest vinäger och kryddor. Nu ville jag bara berätta att det finns och inte propagera för att han ska käka deras produkter... De är inget jag kan rekommendera utan att prova fler och det orkar jag nog inte. ^^

Captainwide
2013-07-11, 21:03
Blir att dra en runda till ÖB då, men är lakritsen dyr? :O

unsuspected
2013-07-11, 22:47
Blir att dra en runda till ÖB då, men är lakritsen dyr? :O

Coop tog 18kr för 1 påse(100g)

Pahwn
2013-07-11, 22:56
Alltså, var i FAN hittar man coca cola vanilj zero, jag har kollat mitt lokala ICA, Willys, ÖoB och Hemköp, tamefan ingen har ju...

unsuspected
2013-07-11, 22:58
Alltså, var i FAN hittar man coca cola vanilj zero, jag har kollat mitt lokala ICA, Willys, ÖoB och Hemköp, tamefan ingen har ju...

City gross har och även cherry.

broman
2013-07-11, 23:43
Förstår mig inte på er som föredrar Pepsi MAX över Coca Cola Zero. Den senare har bättre sting, Pepsi MAX känns mer blaskig och smaklös.

Håller med dig, pepsi max smakar mycket mer syntetiskt och längre ifrån "vanlig cola".

WiXiAN
2013-07-12, 04:37
Yoggi mini skulle jag säga =) 35kcal per 100



Walden Farms är ren skit... rekommenderar ingen att köpa det. Smakar helt åt h-vete. Och då är jag inte speciellt kräsen heller.

Sen handlar inte tråden om vad DU tycker.

Beemel
2013-07-12, 06:03
Walden Farms är ren skit... rekommenderar ingen att köpa det. Smakar helt åt h-vete. Och då är jag inte speciellt kräsen heller.

Jag säger tvärtom. Om man ser till vad det är så tycker jag de har lyckats acceptabelt, med avseende på smak, på de flesta av de produkter jag provat.
Det går självfallet inte att jämföra med de "riktiga" motsvarigheterna.
Men som sagt efter omständigheterna tycker jag de smakar ok.
Jag använder ofta deras olika siraper till havregrynsgröten.
Blåbärsspread är rätt kul att använda till lite olika saker också, galet hård gele i den dock.

Men smaken är som baken.

Halvar
2013-07-12, 09:29
Kalorifritt får det kallas om det är mindre än 5 kcal per servering.

jag vet därav jag säger att det ej är kalorifritt.Margaring skulle man tekniskt sett kunna påstå med usaregeln vara kalorifri

Knatcharn
2013-07-12, 12:01
Alltså, var i FAN hittar man coca cola vanilj zero, jag har kollat mitt lokala ICA, Willys, ÖoB och Hemköp, tamefan ingen har ju...

Alla ICA Maxi jag har varit på har den tillsammans med de andra amerikanska dryckerna. Jag kan flertalet butiker i Stockholm men jag ser att du bor i Uppsala. PMa om du vill veta ändå. :)

jag vet därav jag säger att det ej är kalorifritt.Margaring skulle man tekniskt sett kunna påstå med usaregeln vara kalorifri

Japp men om det per definition är kalorifritt så är det det.