handdator

Visa fullständig version : Olika kontakt hö/vä sida.


edineN
2013-06-27, 18:57
Hej!

Har problem med kontakten när jag tränar bröst/axlar/rygg eller det är där det märks mest iaf. Låt säg att jag kör lat-pulldowns för det första så ser jag i spegeln att när jag är på väg ner/upp så ploppar en "vingen" ut extremt mycket mer än den andra, för det andra så känns det enormt annorlunda. Även när jag spänner ut ryggen så ser jag att min vänstra lat är större än min högra(ändå är jag högerhänt). Samma sak om jag kör bröst, hantelpress tex.. Känns helt sjukt olika. Samma sak när jag kör axlar. I stort sett varje övning känns helt sjukt annorlunda.
Har märkt att min högra axel är längre fram än min vänstra, detta har nog en liten roll i detta tror jag. Finns det något jag kan göra? jag försöker kolla i spegeln så jag håller stången/hantlarna rakt och att man gör likadana rörelser på båda sidor. Det känns ju lite fel att fortsätta träna om jag gör så jävla fel så jag växer "olika". Bilder kan jag lägga upp om någon önskar att se var "problemet" ligger, alltså hur det ser ut iaf.
Annars, någon som h ar några tips på hur jag kan åtgärda detta problem? :)

Tacksam för all hjälp jag kan få :)

tlk
2013-06-27, 19:00
Ge oss video på när du tränar.

Zababa
2013-06-27, 19:44
Precis som jag då, fast på mig märks det mest på benen. När jag kör knäböj så får jag bara mjölksyra i vänster ben i princip. Hela min vänstra sida är mycket starkare än höger. Tror det har med att man har med nervkopplingar till ena sidan, detta går att träna upp men det tar tid och det är nöta nöta som gäller. Försök hålla dig till övningar som belastar båda sidorna lika, hantelrodd och hantelpressar istället för skivstångsrodd och bänkpress t.ex.
Sänk vikter och tänk teknik, teknik, kontakt, kontakt.

frekar3
2013-06-27, 20:18
Skulle vilja påstå att det kan vara en nerv som är i kläm någonstans (som då ligger och "kopplar ur" ena sidan). Om det är så, så kommer sannolikt inte enbart teknikträning hjälpa :)

edineN
2013-06-27, 20:46
Jag har ju diskbråck i ländryggen, men jag har haft smärta i högra benet. Vad jag förstår så ska den nerven inte påverka något på "övre kroppen". Jag känner att jag är svagare i höger ben men det är som en biverkning av diskbråcket. Så jag är hos kiropraktor/naprapat rätt så regelbundet. Om det var det du menade Frekar3