handdator

Visa fullständig version : Magic the gathering


Kotten
2013-06-26, 16:35
Någon som spelat det ?, spelade massor 96-99 ungefär, har en jävla massa kort nere i källaren som jag glömt av. 30-40 dubbeländer Sinkholes, 3 moxar, wheel of fortune, Balance, Demonic tutor etc. Snubblade in på en länk om magic och tror fan korten jag har kan vara värda 1000 tals dollar. Har 3-4 pärmar fulla med kort, mest från Revised, fourth edition och dom tidigare upplagorna. Vart lite sugen att spela igen :)

The_RobRoy
2013-06-26, 16:43
Började spela i Revised också som en liten plutt, va så liten så veckopengen räckte inte till så många kort. På den tiden var dubbel-länderna värda 30kr styck, sen steg det fort till 80kr styck, senast jag kolla var dom värda 250-300kr styck.

Mycket annat blev dock bara värt mindre och mindre, Shivas Dragon och andra kort som var bra under Revised och 4th edition. Riktigt kul spel som kändes bra mycket mer värt att samla på än hockeybilder, vi spelade massor och deltog även i turneringar.

Jag har också en Wheel of Fortune ifrån Limited eller vad serien nu hette innan Revised

Lustigt att du sparat så mycket värdefulla kort!

Tricklew
2013-06-26, 16:47
Spelade mycket runt 2000 +-2år, väldigt kul, tyvärr så försvann alla kort förutom min Pox-lek när jag flyttade runt.

En dag ska jag pimpa upp den lite och sätta mig och möta nördarna igen.

Kotten
2013-06-26, 16:48
Började spela i Revised också som en liten plutt, va så liten så veckopengen räckte inte till så många kort. På den tiden var dubbel-länderna värda 30kr styck, sen steg det fort till 80kr styck, senast jag kolla var dom värda 250-300kr styck.

Mycket annat blev dock bara värt mindre och mindre, Shivas Dragon och andra kort som var bra under Revised och 4th edition. Riktigt kul spel som kändes bra mycket mer värt att samla på än hockeybilder, vi spelade massor och deltog även i turneringar.

Jag har också en Wheel of Fortune ifrån Limited eller vad serien nu hette innan Revised

Lustigt att du sparat så mycket värdefulla kort!

Dom ligger väl bevarade i hårdaplastfickor + pärmar hos morsan. Slängt ner dom och inte tänkt på det mer, vet att jag har ancestral recall och time valk oxå, värda massor. Snubblade in på en länk om magic av slump. Höll på att ge bort rubbet för 5-6 år sedan till syrrans unge.

The_RobRoy
2013-06-26, 16:53
Dom ligger väl bevarade i hårdaplastfickor + pärmar hos morsan. Slängt ner dom och inte tänkt på det mer, vet att jag har ancestral recall och time valk oxå, värda massor. Snubblade in på en länk om magic av slump. Höll på att ge bort rubbet för 5-6 år sedan till syrrans unge.

Hur fick du tag på alla värdefulla kort? Du måste nästan ha köpt en del av dom?

Rikard Jansson
2013-06-26, 16:57
Spelar 1-2 kvällar i veckan :)

petah
2013-06-26, 16:57
Det finns verkligen kort som man kan få mycket för så ge det en seriös titt om du vill håva in lite pengar. Passa på nu när Sthlm är inne i en period där magic är rätt poppis.

Jag är aktiv och har en kompis som åker utomlands och tävlar på Grand prix.

Kotten
2013-06-26, 19:49
Hur fick du tag på alla värdefulla kort? Du måste nästan ha köpt en del av dom?

Några av dom köpte jag på tvspels börsen i stockholm tror jag det hette, men det var inte stora summor då, sen köpte jag massa booster och starter packs själv när vi lirade, sen köpte släkt i USA och skickade hem, var lättare att få tag på första utgåvorna där.

rolf
2013-06-26, 19:59
Oh, detta väcker minnen. Spelade mycket när jag var mindre. Finns det nån slags emulator eller så som man kan lira på datorn? Ja, jag är bannad från google. :D

petah
2013-06-26, 21:03
Oh, detta väcker minnen. Spelade mycket när jag var mindre. Finns det nån slags emulator eller så som man kan lira på datorn? Ja, jag är bannad från google. :D

Duels of the planeswalkers, är ett spel typ, fast gjort för magic. Ok substitut för att spela magic mano a mano.

Magic online kan du lira magic online (duh), men det kostar. Det är där de aktiva idag håller till.

Kotten
2013-06-27, 09:28
Har kommit fram till att jag har kort för mellan 70k - 90k :)

Eira
2013-06-27, 09:34
Lirade oxå detta som fan i ung ålder och är lite kul att köra på steam :)
Vilka kort är dem mest värda du har?

Hade ju vart klockrent om lyckats med att haffa en svartkantat black lotus

tjing
2013-06-27, 09:36
Självklart. Men det var ett bra tag sedan. Hade en jäkla massa kort i en pärm och bytte, sålde, spelade och hade mig.

Kotten
2013-06-27, 09:37
Lirade oxå detta som fan i ung ålder och är lite kul att köra på steam :)
Vilka kort är dem mest värda du har?

Hade ju vart klockrent om lyckats med att haffa en svartkantat black lotus

Jag har moxar 4st, time twister, time valk x2, ancestral recall x2 Sinkhole x6, Balance 5-6 st Demonic tutor 5-6 st. Serendib efret x2 jusam Djin x 2 etc

Kotten
2013-06-27, 09:46
Sen har jag massa andra kort. Wheel of fortune, regrowth, Wrath of good flera, orkar inte skriva allt :)

Eira
2013-06-27, 09:48
Jag har moxar 4st, time twister, time valk x2, ancestral recall x2 Sinkhole x6, Balance 5-6 st Demonic tutor 5-6 st. Serendib efret x2 jusam Djin x 2 etc

Härligt :) Slänga upp på ebay eller?

Onigiri
2013-06-27, 15:28
Handlar tråden om kort eller spelet digitalt? Visste inte ens att det fanns online/digitalt.

Har säkert en meter eller två med kort någonstans, gjorde till och med en "bird"-lek (baserat till 90% på birds och någon artifact/enchantment för att buffa fittfåglarna lite) en gång som var så förbannat dålig.

Spelade någonstans runt 1998-2000. Vet inte om jag hade gamla eller "nyare" kort då.