handdator

Visa fullständig version : Fysiologiskt omogen?


Cogge
2013-06-24, 11:42
Jag läste i ett tidigare inlägg att en person kan vara fysiologiskt omogen, mycket valpfett nämndes även. En annan person kan ha en mera manlig kropp som oftast resulterar i en "bättre" kropp.

Stämmer detta?

Och vad menas egentligen med en fysiologiskt omogen kropp med valpfett på :D?

Jag är 24 år gammal men har ännu inte den där hårdheten en man gärna vill ha även fast jag är relativt tränad (med valpfett, inget pondusfett), jämfört med någon som inte tränar :P

Man kan ju tycka att en hårdare men mindre tränad kropp kan vara mer nice än en mjukare mer valpig kropp men som ändå är tränad right? Typ jag tycker det.

Är detta någon som kommer att ändras med åren? Eller kan man förbli ett valpfett hela livet?

rooz
2013-06-24, 11:44
Kan du länka inlägget, finns det referenser på det?

Troligtvis är du bara för fet.

Cogge
2013-06-24, 11:52
Kan du länka inlägget, finns det referenser på det?

Troligtvis är du bara för fet.

Det var skrivet av Spetälsk i Tråden "Bra eller dåligt resultat?"

Cogge
2013-06-24, 11:55
Mjukheten VS Hårdheten på en mans kropp kan väl kort o gott dra över vad jag till viss del letade efter.

Gober
2013-06-24, 12:07
Vill man vara hård får man deffa, då enkelt är det. Men klart, kan man skylla sin fetma på något så är det ju bra ;-)

Cogge
2013-06-24, 12:16
Vill man vara hård får man deffa, då enkelt är det. Men klart, kan man skylla sin fetma på något så är det ju bra ;-)

Alltså nu vet jag inte om vi är på samma spår riktigt :D Detta var bara något som slog mig om olika kroppstyper. Jag syftar inte på mig själv i detta sammanhanget. Blev bara fundersam när jag läste ett tidigare inlägg då en person skrev att dåvarande TS var fysiologiskt omogen och att träningen kommer ge bättre resultat när han har blivit man... Persons i fråga är 22 år.

rooz
2013-06-24, 13:37
Alltså nu vet jag inte om vi är på samma spår riktigt :D Detta var bara något som slog mig om olika kroppstyper. Jag syftar inte på mig själv i detta sammanhanget. Blev bara fundersam när jag läste ett tidigare inlägg då en person skrev att dåvarande TS var fysiologiskt omogen och att träningen kommer ge bättre resultat när han har blivit man... Persons i fråga är 22 år.

Och allt man läser på kolozzeum är givetvis sant*hug*

Bli lite källkritisk för bövelen.

tlk
2013-06-24, 14:21
Alltså nu vet jag inte om vi är på samma spår riktigt :D Detta var bara något som slog mig om olika kroppstyper. Jag syftar inte på mig själv i detta sammanhanget. Blev bara fundersam när jag läste ett tidigare inlägg då en person skrev att dåvarande TS var fysiologiskt omogen och att träningen kommer ge bättre resultat när han har blivit man... Persons i fråga är 22 år.


Om valpfett är synonym för "helt vansinnigt vrickat träningsupplägg" så är det helt klart varför TS inte fått förväntade resultat.

Tolkia
2013-06-24, 15:42
Kroppens utseende förändras med åren, ja. En person som är 20 har en "barnsligare" kropp än en som är 45 (duh). Det är inte samma sak som att man i en viss ålder är fetare eller smalare oavsett hur mycket man äter, eller att träning inte ger resultat över/under en viss ålder.

För att vara "hård" krävs att man har deffat ordentligt och länge, samt har en muskelmassa under vadderingen som är stor nog för att man skall se hård ut. En mycket mager person har lite underhudsfett, men ser sällan ut på det sätt man brukar mena när man säger "hård". Det finns ingen ålder när man på något sätt automatiskt blir "hård" utan att jobba för det, och för att se "hård" ut krävs mycket mer jobb än vad de flesta tror.

Spetälsk
2013-06-24, 16:31
Och vad menas egentligen med en fysiologiskt omogen kropp med valpfett på :D?Du ser väl skillnad på en typisk 17 åringskropp och en 28 årings?

watertouch
2013-06-24, 18:29
Du ser väl skillnad på en typisk 17 åringskropp och en 28 årings?

Hur menar du? enda jag märkt är att jag fått nå jäkla soprano hår på axlarna.

Visst fejjan är mer sliten men kroppsmässigt är det inte så stor skillnad.

Ett Orm
2013-06-24, 21:34
Kan ha att göra med att fettfördelningen ändras när man blir äldre. Yngre förmågor har ofta mer underhudsfett medan äldre har fettet mer runt kaggen. Det kan göra att särskilt armar och ben ser hårdare och vaskulärare ut medan den yngre blir mera slät på samma BF.
Extra tydligt brukar det vara på gubbunderarmar och gubbvader.