handdator

Visa fullständig version : Vassle direkt efter träning


pcw
2013-06-23, 16:59
Ska man ta det även om jag kommer äta riktig lagad mat inom 30 minuter efter träningen?

Eller är det bara onödigt då jag kommer få i mig mina proteiner och kolisar från min lagade mat?

ddavid
2013-06-23, 17:17
Ska man ta det även om jag kommer äta riktig lagad mat inom 30 minuter efter träningen?

Eller är det bara onödigt då jag kommer få i mig mina proteiner och kolisar från min lagade mat?

Har du käkat en måltid där protein ingått låt säga 1-3 timmar innan träning, så har du garanterat fortfarande aminosyror i blodet som kan stimulera proteinsyntesen efter träning. Men är du orolig, så ta vasslet före passet kanske för att säkerställa aminosyratillgång.
Angående kolisarna så kommer du med största sannolikhet hinna lagra upp ett fullgott glykogenlager fram tills nästa pass muskeln ska användas om din kost nu inte är väldigt snål på kolisar -Är så fallet så kanske malto efter träning är att föredra för att va opti =)

Spacedogg
2013-06-23, 18:02
Onödigt och onödigt, om du använder det för att dryga ut proteinintaget så kan du ta det när du vill. För proteinsyntesen låter jag någon annan svara.