handdator

Visa fullständig version : Skillnad mellan Eleiko PL Competition och Eleiko Sport Training?


Old Nick
2013-06-23, 10:39
Vi behöver nya stänger till vårat gym. Våra 20 år gamla Casallstänger är så krokiga att man ser det med blotta ögat när de hänger i böjracket utan vikter. Får jag som jag vill kommer det inte att inhandlas någonting annat än Eleiko. Och det blir PL-stänger. Ingen kör olympiska lyft utan det är bänk, böj, mark, shrugs, m.m. som tränas.

Så valet ser ju rätt självklart ut. Eleiko PL Competition Bar verkar vara precis vad vi behöver. Det finns dock även en stång som heter Eleiko Sport Training Bar och jag har inte riktigt klart för mig vad det är för typ. Finns det någon fördel med den jämfört med PL-stången?

Rickard
2013-06-23, 10:45
Mer allround. Roterar lite, snällare lättring och 28 mm tjock så den är lite smalare och då skönare att hålla.

ceejay
2013-06-23, 10:47
Vad jag kan läsa på eleikos hemsida så är eleiko sport training mer lämpad för OL. Så det är ingen PL stång. Är det PL du ska syssla med så köp PL competition :)

pezrulezhaakon
2013-06-23, 15:22
Old Nick, om pengar inte är något problem så köp PL. Ska flera köpas kanske Eleiko kan göra nåt bra pris.