handdator

Visa fullständig version : Viktmanschetter


theden
2004-03-01, 11:49
har precis köpt ett par till vristerna och handlederna...har tänkt å börja på thaiboxning efter sommaren...

hur ofta kan jag gå med Viktmanschetter på? har tänkt att ha på mig dom då jag inte styrketränar.....

kan det leda till något negativt ellerblir jag bara starkare och mer uthålligare desto mer jag har på mig dom.......?

Åse Columbus
2004-03-01, 14:00
Kan bli problem i lederna........:MrT:

theden
2004-03-01, 15:23
när ska jag ha på mig dom då? hur ofta å så?

för att jag inte ska få problem med lederna...

Jax
2004-03-01, 15:50
Använd ryggsäck som vikt istället. Betydligt skonsammare för kroppen.

theden
2004-03-01, 15:59
men jag kan väll använda dom när jag tränar mot boxningssäcken? för att få upp fart i mina sparkar å slag....

vikterna hjälper dig bli snabbare på sparkar å slag när du tränat med dom ett tag och sedan tränar utan dom...

Garnax
2004-03-01, 16:00
Håller med ovanstående. Packa en väska med böcker,hantlar eller kanske fylda vattenflaskor.

Det är mycket mildare emot kroppen än viktband.

//garnax

Tricklev
2004-03-01, 16:06
Originally posted by theden
men jag kan väll använda dom när jag tränar mot boxningssäcken? för att få upp fart i mina sparkar å slag....

vikterna hjälper dig bli snabbare på sparkar å slag när du tränat med dom ett tag och sedan tränar utan dom...

mm har för mig att det är extremt dumt o sparka med vikter =/ ska inte vara så skonsamt mot knät har jag hört.


inget jag vet eller har tänkt på iofs.

z_bumbi
2004-03-01, 16:18
Originally posted by theden
men jag kan väll använda dom när jag tränar mot boxningssäcken? för att få upp fart i mina sparkar å slag....

vikterna hjälper dig bli snabbare på sparkar å slag när du tränat med dom ett tag och sedan tränar utan dom...

Nej och nej

Du bör inte använda dem när du slår på säcken och du blir inte snabbare av att använda dem då, om du blir något så är det långsam då du vänjer kroppen vid en långsammare rörelse.

Träna med vanliga vikter och kör säckträningen för sig.

theden
2004-03-02, 02:12
jaha men vad erom bra för da...när kan jag använda dom???

Åse Columbus
2004-03-02, 07:26
Originally posted by theden
jaha men vad erom bra för da...när kan jag använda dom???

Ge de till nån insamling för 3:e världen eller baltstaterna.

J_Hells
2004-03-02, 08:53
Originally posted by theden
jaha men vad erom bra för da...när kan jag använda dom???

Jag brukar köra benlyft och annan magträning med viktmanchetter. Det funkar bra.:thumbup:

z_bumbi
2004-03-02, 12:16
Originally posted by Åse Columbus


Ge de till nån insamling för 3:e världen eller baltstaterna.

:D