handdator

Visa fullständig version : Är det troligt att USA har keyloggat min dator?


Melankolius
2013-06-22, 17:37
Jag har skämtat och drivit en del om nordkorea och hitler på facebook, och tydligen är det (nordkorea iaf) ett av orden som USA söker efter bland annat på facebook.

När jag kommer hem en dag för ett tag sedan så har mitt facebook-konto varit inloggad på en plats som inte jag har loggat in på förut. Kartan visar vad den var loggad in i från och det var NYC. Jag trodde först att det bara var en keylogger eftersom jag saknade virusskydd men nu har jag börjat fundera eftersom Avast! inte hittar ngt...



Vad tror ni? Svara ärligt..

Dyrgripen
2013-06-22, 17:38
Nej.

Grazzafukkinrazzi
2013-06-22, 17:40
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6f8pnFXq91rwb52ho1_500.jpg

Ronn
2013-06-22, 18:17
Japp, du är ett av deras mest intressanta spaningsobjekt, just nu sitter minst 3 agenter och läser denna tråd.

Löpsko
2013-06-22, 18:19
Nej

Petoria
2013-06-22, 18:20
Nordkorea är bäst.

Får vänta och se om något händer mig nu också.

Sniggel
2013-06-22, 18:24
Behöver ju inte vara en person som sitter dedikerad och loggar in på andras fejjar. Det kan man ju låta datorer göra. Bilden ni målar upp av en privat agent som loggar in på någon annans facebook känns ju rätt orealistiskt.
En programvara som loggar in och samlar information låter mycket mer realistisk.
Dock låter det inte realistiskt att en sådan programvara (utvecklad åt NSA) skulle lämna spår efter sig som privatpersoner kan lägga märke till hur enkelt som helst.
Isåfall är det mer troligt att det är en keylogger från "vem-som-helst" som skrivit en programvara/virus/trojan för egna intressen.
Bara för att ens AV-program inte hittar något innebär inte att där inte finns något eller att ens info inte läckt ut nånstans. Det är ju aldrig en garanti.

För att man ska bli mer intressant för just NSA lär du först ha en hel del samröre med intressanta personer. Hur ser ditt nätverk ut? Vilka grupper "gillar" du och var rör du dig geografiskt osv...

Gabriel174
2013-06-22, 18:26
Garanterat.

Jockefoten
2013-06-22, 18:34
Jag är mest nyfiken på vad du skrev om Nordkorea.

Sniggel
2013-06-22, 18:39
Jag är mest nyfiken på vad du skrev om Nordkorea.

Vad annat kan man skriva än sanningen?

Nordkorea är bäst.

Snobbe
2013-06-22, 18:40
För att man ska bli mer intressant för just NSA lär du först ha en hel del samröre med intressanta personer. Hur ser ditt nätverk ut? Vilka grupper "gillar" du och var rör du dig geografiskt osv...

Om det som snowden gått ut med är sant och NSA faktiskt kollar folk osv så behöver dom knappast keylogga någon och logga in på deras konton för att se vad man skriver.... De får ut informationen i loggar och kan läsa dom på det sättet.

Det kan säkert vara en keylogger men det är knappast något som har med amerikanska myndigheter att göra....

Sniggel
2013-06-22, 18:58
Om det som snowden gått ut med är sant och NSA faktiskt kollar folk osv så behöver dom knappast keylogga någon och logga in på deras konton för att se vad man skriver.... De får ut informationen i loggar och kan läsa dom på det sättet.

Det kan säkert vara en keylogger men det är knappast något som har med amerikanska myndigheter att göra....

Precis min mening.

Dav0d
2013-06-22, 20:25
Five billion facepalm, var finns den bilden när man behöver den...

Dav0d
2013-06-22, 20:26
Hittade en bättre

http://i242.photobucket.com/albums/ff72/ODiaz86/Random%20WebStuff/eternal-facepalm-eternal-facepalm-facepalm-captain-pickard-demotivational-poster-1242264259.jpg