handdator

Visa fullständig version : lite svagare än vanligt ?


900rr
2013-06-21, 10:47
Hej .


Jag har hållit på å tränat gym och bantat sen i feb och tycker att det gått ganska bra. Men nu har jag börjat ätit lite mera för att bygga lite men tycker å känner mej svagare än innan har inte behövt minskat märkbart på nå vikt men orken å repsen känns mycket tyngre . Kan det va så att kroppen reagerar så ? gått ca 2 veckor nu . Själv skulle ja ju vilja att det blev tvärt om . Eller kommer det komma tillbaka ?
Sen en fråga till jag får lite ont i övre delen av axlarna vid bänkpress kan man träna bort det på nåt sett ?


/ Johan å glad midsommar

mattilainen
2013-06-21, 10:49
man känner sig ofta tröttare och svagare efter ett tag in i en "deff" eller bantning ja. Börjar du äta mer så kommer du troligen inte känna samma problem.

900rr
2013-06-21, 11:00
Ja men tvärt om för mej slutat bantat å börjat äta har jag gjort. Men det kanske blir typ samma grej ?

Taalamon
2013-06-21, 13:19
får du ont i överdelen av armarna skall du passa dig..kan bero på axelproblem..been there done that...(still there)

se till att ha skulderbladen ihopdragna, även i överläget. Gör "styrkelyftarbänkpress" istället för "bodybuildar"

jasonmago
2013-06-21, 13:30
Ja men tvärt om för mej slutat bantat å börjat äta har jag gjort. Men det kanske blir typ samma grej ?

Det borde inte vara så nej. Har du ändrat ditt sätt att träna och äta drastiskt? Är du helt 100 på HUR du ska gå tillväga?

900rr
2013-06-21, 17:26
Jag har börjat tagit i lite mer och från 2000kcal till 3000kcal
Och om ja äter rätt vet ja ej .

Nebuchadnezzar
2013-06-21, 19:07
Har du börjat ta i mer är det ju inte så konstigt om du blir tröttare inför efterföljande set.

frekar3
2013-06-21, 19:12
I din sits skulle jag nog kört en deload. Typ, delat upp kroppen på 3 pass och bara kört dessa varannan dag. Kroppen kan vara rätt sliten i slutet/efter en diet :)

(Exempelvis
Dag 1: Ben, Vader, Mage
Dag 2: Vila
Dag 3: Bröst, Axlar, Triceps
Dag 4: Vila
Dag 5: Rygg, Baksida Axlar, Biceps
Dag 6: Vila

2-3 Övningar per muskelgrupp, 3 set per övning, 10-12 Reps (2-3 reps från fail)).

Efter dag 6 kan du antingen köra en till runda, alternativt börja träna tungt/som vanligt igen. Tänk i så fall på att börja med en relativt låg volym och bygg upp den igen.